- Utilizatorii Revolut din România au realizat 145 de milioane tranzacții în primele șase luni ale anului, egalând numărul de tranzacții realizate în primele trei trimestre ale anului anterior
- Suma totală a plăților efectuate a crescut cu 68% față aceeași perioadă a anului 2022 (creștere absolută[2])
- Un client Revolut din România a realizat, în medie, 19 tranzacții/lună către comercianți. Suma medie cheltuită – 1.700 de RON (medie/lună, în primul semestru), în creștere cu aproape 9% față de aceeași perioadă a anului trecut
- Patru români din zece se declară net în favoarea utilizării digital banking-ului pentru că este mai flexibil sau pentru că oferă un control sporit asupra propriilor bani (studiu Dynata)
În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat 145 de milioane de tranzacții cu Revolut, egalând numărul de tranzacții realizate în primele trei trimestre ale anului trecut. În același timp, volumul total al plăților realizate cu Revolut s-a majorat cu 68%[3], în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2023, față de perioada similară din 2022.
Repartiția pe categorii de bugete s-a modificat față de primele șase luni ale anului anterior: ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 17% la 20%, devenind principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în semestrul I 2023. Shopping-ul a trecut pe a doua poziție, cu 17%, iar cheltuielile cu alimentele și produsele de larg consum au ajuns la 15% (vs. 13% în sem. I 2022). Așadar, în bugetul total al clienților locali Revolut, cheltuielile cu divertismentul, produsele alimentare și mărfurile nealimentare au continuat să crească, în timp ce plățile pentru transport și utilități au stagnat la nivelul din sem. I 2022.
În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare, 14% pentru divertisment, 13% în restaurante, baruri, cafenele, 12% la shopping (mărfuri nealimentare) și tot atât pentru călătorii și turism.
„Revolut continuă să se impună ca prima opțiune de plată, sigură și ușor de utilizat, pentru milioane de clienți din România. Fie că folosesc Revolut pentru cumpărături online sau pentru plăți în supermarketuri și în benzinării, fie că apelează la funcții precum «împarte nota de plată» sau analiza cheltuielilor, clienții preferă Revolut atât pentru achiziții uzuale, cât și pentru plăți recurente, abonamente la utilități sau transport sau plăți în timpul călătoriilor în țară sau străinătate.
Un client Revolut din România realizează 19 plăți cu cardul, în medie pe lună, un motiv în plus să ducem mai departe cu încredere viziunea noastră de a fi prima opțiune pentru clienții români când este vorba de produse financiare și de lifestyle. Simplitatea, flexibilitatea și experiența de calitate s-au dovedit a fi cele mai eficiente metode de educație financiară și rămân promisiunea noastră către clienții noștri”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, România și Italia.
Trendurile rezultate din analiza internă Revolut sunt confirmate și de studii realizate de companii de cercetare independente, care analizează comportamentul consumatorilor de servicii financiar-bancare. Potrivit unui studiu Dynata realizat la solicitarea Revolut în 13 piețe, inclusiv România, băncile digitale sau băncile din telefonul mobil sunt preferate de clienți mai ales pentru flexibilitate și pentru controlul sporit asupra banilor.
Studiul[4] a arătat că patru români din zece preferă digital banking-ul serviciilor bancare clasice pentru flexibilitatea sporită și pentru că le oferă mai mult control asupra propriului buget. Respondenții din segmentele de vârste 18-44 de ani sunt, de departe, adepți convinși ai digital banking-ului, cu peste 46% rată de răspuns în favoarea băncilor 100% digitale. Tot 40% dintre respondenți au declarat, în cadrul aceluiași studiu, că folosesc ambele soluții – băncile cu prezență fizică și, ca soluție secundară, o aplicație de digital banking, iar segmentul de vârstă cu cea mai mare favorabilitate acestui mix este 55-64 de ani (49% dintre respondenți).
Banca digitală Revolut integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.
Cum a arătat bugetul individual de cheltuieli în primul semestru al anului
În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 1.121 de RON pentru divertisment, 441 de RON pentru turism, 490 de RON pentru shopping, 371 de RON pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 359 de RON în restaurante, cafenele, baruri și pentru servicii de catering, 348 de RON pentru transport. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală și cosmetice (289 RON).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+20%), urmată de cheltuielile cu serviciile (+15%) și cheltuielile cu produsele alimentare (+11%). Suma lunară alocată de un client mediu al băncii digitale pentru achiziția de produse și servicii, în perioada de referință, a fost de 1.700 de RON, în creștere cu aproape 9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În primul semestru al anului, clienții Revolut au preferat pentru cumpărăturile din categoria mărfuri alimentare și bunuri de larg consum (FMCG) lanțurile de supermarketuri Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Profi, unde au achitat cumpărături în valoare de peste 1,6 miliarde de RON cu Revolut.
Peste 718 milioane de RON au lăsat utilizatorii români în baruri, restaurante, cafenele, în primele șase luni ale anului, iar peste 525 milioane de RON au reprezentat plățile către comercianții din categoria rețelelor de benzinării. Plățile cu Revolut în rețele de fast-food precum McDonalds, KFC, Burger King, Subway, Chopstix etc. au totalizat peste 411 milioane de RON. Și hotelurile, motelurile și resorturile au înregistrat plăți de 390 milioane de RON de la clienții Revolut din România, în timp ce tour-operatorii și agențiile de turism au încasat peste 300 milioane de RON, în perioada indicată.
Revolut le oferă clienților posibilitatea de a economisi atunci când fac cumpărături, acordând cashback instant de până la 3% la achizițiile realizate de la un portofoliu de peste 170 de comercianți înrolați în funcționalitatea Magazine[5] din secțiunea Stil de viață. De la modă la echipamente sportive sau cărți, de la produse de înfrumusețare la electronice, utilizatorii pot avea acces la o diversitate de mărfuri și servicii. În plus, pentru pasionații de călătorii, în aceeași secțiune, este disponibilă funcționalitatea Sejururi, care oferă cashback de până la 10% din valoarea cazărilor rezervate și achitate cu Revolut. Recent, Revolut a adăugat și un marketplace cu peste 300.000 de atracții turistice – Activități – care îi ajută pe clienți să-și programeze din timp experiențele pe care și le doresc în vacanță, iar achitarea lor cu Revolut le poate aduce cashback instant de până la 10%, în funcție de planul deținut[6].
[1] Medie lunară valabilă pentru plățile către comercianți, în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2023.
[2] Creșterea ajustată cu creșterea bazei de clienți (sau creștere relativă) a fost de 2%.
[3] Perioada de referință – 1 ianuarie-30 iunie 2023 și, respectiv, 1 ianuarie-30 iunie 2022.
[4] Studiul s-a derulat în iulie 2023 în rândul a 1.000 de respondenți români, pe un eșantion reprezentativ pentru populația adultă a României, după vârstă, gen, distribuție pe regiuni geografice.
[5, 6] Se aplică termeni și condiții.