Românii – adepţii sărbătorilor în familie în această iarnă
În perioada 24-28 octombrie 2016, Cult Market Research a realizat un studiu cantitativ pentru identificarea planurilor de petrecere a sărbătorilor de iarnă. Rezultatele obţinute sunt reprezentative la nivel naţional.
Aproximativ unu din cinci români şi-a făcut planuri pentru petrecerea Crăciunului şi Revelionului încă din luna octombrie. În schimb, doar 13% dintre respondenţi au putut afirma că au un plan concret pentru petrecerea Zilei Naţionale a României şi a Sfântului Andrei. Pentru aceste două evenimente, cea mai mare parte a românilor ar aloca sub 300 de RON. Indiferent dacă şi-au făcut sau nu planuri, 60% dintre aceştia intenţionează să stea acasă de 1 Decembrie 2016 şi Sfântul Andrei.
Jumătate dintre românii care au planuri de Crăciun vor aloca între 101 şi 500 de RON buget pentru fiecare membru al familiei. Trei sferturi dintre români intenţionează să petreacă Crăciunul acasă, alături de familie. Dintre persoanele cu planuri pentru Revelion, mai mult de jumătate se gândesc să stea acasă, 12% vor merge la rude sau prieteni, iar 10% și-au rezervat deja o excursie în țară sau în străinătate. O treime vor plăti pentru distracţia dintre ani între 301 şi 1000 de RON. La restaurante sau în cluburi s-au hotărât să meargă deja de Revelion 7% dintre români.
Persoanele din mediul rural ar opta, mai degrabă, să petreacă sărbătorile de iarnă acasă cu familia. Românii care locuiesc în mediul urban şi-ar dori, mai mult decât cei din mediul rural, să fie în vacanţe prin ţară de sărbători. De asemenea, tinerii români ar călători prin ţară, în timp ce persoanele mai în vârstă ar sta alături de familie acasă.
Românii cu vârste între 30 şi 39 de ani doresc să meargă acasă la rude sau prieteni de Revelion. Femeile îşi doresc să petreacă toate cele patru sărbători acasă cu familia într-o mai mare măsură decât bărbaţii.
Categoriile de români mai nehotărâţi cu privire la petrecerea sărbătorilor de iarnă sunt persoanele care locuiesc în mediul urban, bărbaţii şi persoanele cu vârsta cuprinsă între 30 şi 49 de ani.
Despre studiu și despre Cult Market Research
Studiul este reprezentat de o cercetare cantitativă reprezentativă la nivel național cu o marjă de eroare de ±3% la un nivel de încredere 95%. Acesta reflectă opiniile a 1062 de respondenți cu vârsta peste 18 ani. Metoda de culegere a datelor a fost interviul telefonic.
Cult Market Research este parte a CULT Group specializată în cercetarea de piață și de marketing. Echipa Cult Market Research este formată din specialişti în sociologie, marketing, comunicare și publicitate. Compania a dobândit 8 ani de experiență pe piața românească și oferă o gamă diversificată de servicii de cercetare clasice (ex. interviul telefonic) și mai puțin clasice (ex. eye tracking, etnografie).
Grupul Cult este format din Cult Market Research, Institutul de Studii Sociale şi Politice (ISSPOL), CALL2B şi ARENAS (ONG).