Prețul, principalul criteriu de achiziție
Autovit.ro, cea mai mare platformă profesională de anunțuri auto din România, parte a grupului Naspers, a realizat un studiu asupra modului în care femeile și bărbații achiziționează mașini rulate.
Studiul evidențiază că atât femeile, cât și bărbații consideră prețul ca principal criteriu de selecție în cazul achiziției unei mașini rulate. În afara prețului însă, selecția automobilului preferat este privită oarecum diferit de reprezentanții celor doua sexe.
Astfel, femeile aleg mașina în primul rând după preț – peste 78% dintre cele care au răspuns la chestionare au menționat acest criteriu -, urmat de vechimea mașinii (pe care 55% dintre ele o consideră importantă) și consum (45%), marca automobilului fiind abia al patrulea criteriu ca importanță în selecție (38%).
Bărbații sunt la fel de atenti la preț (78% dintre ei au menționat pretul ca și criteriu de selecție), dar vechimea (51%) și marca (49%) sunt mai importante pentru ei decât consumul.
Printre celelalte criterii luate în considerare în selectarea unei mașini, atât în cazul femeilor cât și al bărbaților se mai numără puterea motorului, culoarea și costul întreținerii.
Tot studiul Autovit.ro arată că femeile preferă mașinile mici, de oraș, (în proporție de 45%) și apoi pe cele de familie (24%), în timp ce bărbații caută mai ales modele de familie (42,5%) și sport (19,8%).
Peste 51% dintre femei aleg să se consulte cu partenerul înainte să cumpere o mașină și peste 30% merg să ceară sfatul unui mecanic. Între timp, 40% dintre bărbați aleg sa se consulte mai întâi cu un mecanic și doar 33% discută cu partenera.
Dacă ar fi să aleagă trei criterii importante de care țin cont când aleg o mașină, 55% dintre femei ar alege ca ca automobilul lor să fie economic, 45,8% își doresc să fie accesibil la cumpărare și 43,7% votează petru confort. Bărbații pun mai mult preț pe confort. 48% dintre aceștia își doresc în primul rând ca mașina cumpărată să fie confortabilă, fiabilă (42%) și economică (41%).
Studiul a fost efectuat pe un eșantion format din peste 15.000 de utilizatori ai platformei Autovit.ro în perioada ianuarie-februarie 2017.