Confident Communications (www.confidentpr.com), butic de marketing-PR, lansează studiul APETENȚA ANTREPRENORILOR PENTRU EXTERNALIZAREA SERVICIILOR DE PR ȘI COMUNICARE.
DETALII TEHNICE
Studiul a fost realizat în perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanță în management, avocatură, modă, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalității, educație, servicii medicale și turism. Companii cu 20 – 100 de angajați și cifre de afaceri cuprinse între 1 – 2 milioane de euro.
DIRECȚII DE CERCETARE:
- Cum cred antreprenorii că pot crea notorietate și încredere în rândul publicurilor țintă
- Care este rolul Relațiilor Publice în afaceri
- De ce servicii de comunicare consideră antreprenorii că au nevoie
- Care sunt tehnicile de comunicare pe care antreprenorii le consideră cele mai utile din perspectiva ROI
- Ce taxă de agenție ar fi dispuși antreprenorii să plătească
“Considerăm că antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nișă care nu este exploatată îndeajuns de agențiile de comunicare și am inițiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt percepția și cunoștințele lor referitoare la serviciile de comunicare specializată. Totodată studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca să merite investiția, ar trebui să însemne vânzare imediată, sau că PR-ul nu are un loc important în creșterea afacerii care a ajuns la o poziție stabilă în piață doar prin eforturile antreprenorului“, declară Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications.
Conform studiului, 60% dintre respondenți au un plan de comunicare, iar dintre aceștia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecții propriului plan de promovare.
Cu toate acestea, 90% dintre respondenți sunt de acord că serviciile de relații publice specializate i-ar ajuta în creșterea afacerii.
Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blog-ul și media sociale (40%), urmate de relațiile cu presa (35%) și parteneriatele strategice/cross marketing (25%).
Așa cum reiese din studiu, antreprenorii sunt de acord că principalul rol al relațiilor publice este acela de a crește notorietatea (45%), reputația și credibilitatea companiei (30%), în timp ce 25% consideră că PR-ul ar trebui să aibă un impact direct în vânzări.
În ceea ce privește criteriile pe baza cărora antreprenorii intervievați își aleg agențiile de comunicare, cel mai mare impact îl au referințele personale (40%), urmate de portofoliul de clienți al agenției (35%), de întâlnirile în persoană (20%) și serviciile oferite (5%).
Taxa lunară de agenție pe care antreprenorii sunt dispuși să o plătească este de 1000 -2500 E (65%), 500 -1000 E (25%), 3000 – 4000 E (10%).
La întrebarea referitoare la relația ideală client-agenție, 35% dintre respondenți au menționat că pentru ei cel mai important este ca agenția să le împărtășească spiritul antreprenorial și să susțină dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agenției către produs și client, 25% și-au dorit o agenție focusată și credibilă, 10% realistă și orientată către o relație de afaceri pe termen lung.
Studiul a fost realizat la inițiativa Confident Communications și implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piață B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro).
{mosloadposition user9}