Conform unui studiu realizat de agenția de digital marketing adLemonade la începutul lunii octombrie pe un eșantion de 205 persoane, dintre care fac parte: antreprenori, IT-iști, directori de marketing sau specialiști de marketing și C level management: chief executive officer (CEO), chief operations officer (COO) și chief financial officer (CFO), reies diferite obiceiuri de consum ale românilor în ceea ce privește perioada de Black Friday. Astfel, în topul preferințelor românilor care vor face cumpărături de Black Friday 2018 se află produsele electrocasnice și electronice.
Întrebați ce au în plan că cumpere anul acesta de Black Friday, majoritatea respondenților (52.5%) au confirmat că își doresc să achiziționeze electrocasnice și electronice. Pe locul doi se află segmentul fashion, 16.6% dintre participanți intenționând să cumpere haine, încălțăminte și accesorii. Pe locul 3 se află segmentul destinat cărților, cu un procent de 9.1%. Iar 5.7% dintre respondenți și-au propus să cumpere articole de casă și grădină și tot 5.7% cosmetice și produse de îngrijire personală.
Pentru 47.3% dintre respondenti, principala sursă de informare cu privire la ofertele Black Friday este eMag. Site-urile brand-urilor ocupă locul 2 în preferințele participanților – 16.6%, urmate de comparatoarele de prețuri – 11.2%.
Cei mai multi respondenți preferă să facă cumpărăturile în dimineața zilei de Black Friday. Seara ocupă locul 2 în preferințele participanților, iar miezul nopții se poziționează pe locul 3. Cei mai puțini aleg intervalul prânzului pentru a-și cumpăra produsele de Black Friday.
Potrivit studiului efectuat de agenția de digital marketing adLemonade, 38.5% dintre respondenti au alocat în 2017 un buget între 500 și 1000 lei pentru cumpărăturile de Black Friday, 31.7% dintre ei au ales să cheltuie peste 1000 lei, în timp ce 29.8% au cheltuit între 1-500 lei.