Raportul “Getting to Equal 2018” identifică 40 de factori cheie pentru succesul tuturor angajaților
Conform unei analize Accenture, pentru a creea o cultură a egalității, organizațiile trebuie să țină cont de 40 de factori, dintre care 14 sunt decisivi. Studiul, publicat în raportul Accenture “Getting to Equal 2018”, detaliază cele mai eficiente acțiuni pe care companiile le pot lua pentru a accelera progresul și pentru a ajuta la reducerea diferențelor de remunerare între femei și bărbați.
Studiul se bazează pe un sondaj la care au participat peste 22.000 de angajați, bărbați și femei, din 34 de țări, și măsoară percepția acestora asupra factorilor care contribuie la crearea culturii organizaționale. Studiul a fost completat cu interviuri aprofundate și o analiză detaliată a datelor publicate privind o serie de probleme legate de forța de muncă.
“Analiza noastră arată că în companiile în care există o cultură ce include factorii organizaționali care ajută femeile să avanseze, bărbații se dezvoltă și ei. Acest studiu reprezintă un mesaj puternic pentru dezvoltarea unei culturi a egalității atât de esențială pentru realizarea egalității de gen, deoarece oamenii, nu programele, sunt cei care fac o companie să devină incluzivă și eterogenă”, a declarat Julie Sweet, CEO Accenture America de Nord.
Conform studiului Accenture, toți angajații unei companii beneficiează de pe urma implementării celor 40 de factori de incluziune. Mai exact, 95% dintre angajați afirmă că sunt mulțumiți de progresul propriilor cariere, femeile au șanse cu 35% mai mari să avanseze într-o poziție de manager și de 4 ori mai multe șanse să devină senior manager, iar bărbații au șanse cu 23% mai mari să avanseze într-o poziție de manager și de 2 ori mai multe șanse să devină senior manager.
De asemenea, dacă toate organizațiile ar fi asemănătoare cu cele în care cei 40 de factori sunt des întalniți, pentru 100 de manageri bărbați ar fi 84 de femei manager, spre deosebire de raportul din prezent de 100 la 34; salariile femeilor ar putea crește cu 51%, până la 30.000 de dolari pe an; pentru fiecare 100 de dolari câștigați de un bărbat, femelie ar putea fi plătite cu 94 de dolari, micșorând astfel diferența de remunerație dintre sexe și ridicând câștigul total al femeilor la nivel global la 2,9 trilioane de dolari. În plus, studiul Accenture evidențiează necesitatea stabilirii de obiective clare pentru a întări cultura organizațională de incluziune.
“O cultură organizațională se stabilește la nivel de top management, deci pentru a sprijini dezvoltarea profesională a femeilor, egalitatea de gen trebuie să fie o prioritate strategică pentru executivi. Este esențial ca firmele să creeze un mediu cu adevărat uman, în care oamenii să poată avea succes atât profesional, cât și personal, unde angajații pot fi cine sunt cu adevărat și se simt ca făcand parte din companie, în fiecare zi”, a menționat Ellyn Shook, Chief Leadership & HR Officer la Accenture.
Raportul global “Getting to Equal 2018”, bazat pe studiul Accenture demarat în 2017 despre modul în care tehnologiile digitale pot elimina diferențele de gen la locul de muncă, grupează cei 14 factori de incluziune decisivi în trei categorii: leadership curajos, acțiuni cuprinzătoare și mediu de lucru propice.
Leadership curajos: femeile care avansează rapid în carieră sunt mai predispuse să lucreze în organizații cu obiective clare de diversitate. Mai exact, companiile în care echipele de management sunt responsabile cu îmbunătățirea diversității de gen au cu 63% mai multe șanse să fi avut femei în poziții de conducere în ultimii 5 ani.
Acțiuni cuprinzătoare: femeile avansează profesional mai rapid dacă în cadrul companiei există programe de networking pentru femei. Două treimi dintre femeile în ascensiune participă în programe de networking, spre deosebire de mai puțin de jumătate din femei în general.
Mediu de lucru propice: printre factorii ce contribuie la progres se numără lipsa dress code-ului și oferirea libertății și responsabilității de a fi creativ și inovator.
Raportul Accenture “Getting to Equal 2018” se poate accesa AICI.
Despre metodologie
În cadrul cercetării “Getting to Equal 2018”, Accenture a chestionat peste 22.000 de bărbați și femei cu studii superioare din 34 de țări, pentru a înțelege care sunt factorii care determină dezvoltarea unei culturi organizaționale în care femeile și bărbații au oportunități egale de avansare și remunerație. Studiul a fost completat de interviuri detaliate cu femei în ascensiune, adică femeile care au avansat în carieră mai rapid decât alte femei, pentru a înțelege mai bine problemele provocate de inegalitățile dintre sexe. Accenture a analizat, de asemenea, date publicate referitoare la o serie de probleme legate de mediul de lucru, inclusiv forța de muncă, progresul, deficitul de talente, cultura organizațională, hărțuirea sexuală, și cele mai bune practici ale companiilor. Combinând aceste date cu rezultatele sondajului, Accenture a elaborat un model econometric pentru a stabili care factori contribuie cel mai mult la șansele femeilor de a avansa. Modelul a fost folosit pentru a înțelege implicațiile în ceea ce privește avansarea în carieră și reducerea diferenței de remunerare dacă schimbările sugerate sunt implementate.