Gigya, companie recent achiziționată de SAP, lider de piață în soluții de identificare și gestionare a accesului consumatorilor, a realizat un sondaj în rândul clienților pentru a afla percepția acestora privind securitatea și confidențialitatea datelor personale în mediul online. Conform sondajului, The 2017 State of Consumer Privacy and Trust Survey, peste două treimi (68%) dintre consumatori nu au încredere în administrarea datelor personale de către companii.
Raportul Gigya identifică un nivel scăzut de încredere în rândul utilizatorilor în ceea ce privește siguranța datelor cu caracter personal: 69% dintre consumatori sunt preocupați de siguranța și confidențialitatea propriilor date procesate prin intermediul dispozitivelor conectate prin IoT; 61% dintre utilizatorii Facebook și-au actualizat setările de confidențialitate; 63% consideră că este responsabilitatea lor să își protejeze datele, spre deosebire de 19% dintre consumatori care sunt de părere că firmele ar trebui să fie răspunzătoare. Raportul poate fi accesat AICI.
Rezultatele sondajului realizat anul trecut capătă o nouă dimensiune în lumina regulamentului GDPR ce va intra în vigoare începând cu 25 mai 2018. Toate companiile care tranzacționează sau procesează date personale ale cetățenilor Uniunii Europene trebuie să adere și să respecte regulile cuprinse în cele 300 de pagini ale Regulamentului General de Protecție a Datelor cu Caracter Personal.
Conform Gigya, 38% dintre consumatori își doresc mai multă transparență din partea companiilor, iar 77% vor să decidă cum, unde și când brandurile comunică cu ei. Principalul motiv pentru nivelul scăzut de încredere manifestat de utilizatori îl reprezintă lipsa de transparență și de control în ceea ce privește mecanismele prin care companiile utilizează datele lor personale (profilul, preferințele, consimțământul și canalele de comunicare).
În același timp, într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cea mai mare provocare pentru branduri este să găsească echilibrul între asigurarea confidențialității și personalizarea comunicării cu clienții. Datele personale, în contextul GDPR, acoperă o gamă mult mai largă de informații, care pot include postări pe rețele sociale, fotografii, preferințe de stil de viață și istoricul tranzacțiilor online, chiar și adresele IP. De asemenea, conform regulamentului, consumatorii au dreptul de a fi informați de fiecare dată când Termenii și Condițiile se schimbă și de a putea repermite accesul companiilor la datele lor.
Platforma Gigya de gestionare a profilelor clienților
Pentru a se conforma la regulamentul GDPR, companiile nu trebuie să implementeze câte o soluție software pentru fiecare cerință, ci își pot ușura procesul prin adoptarea unei singure platforme de identificare și gestionare a accesului consumatorilor.
“Achiziția Gigya consolidează poziția bine meritată pe care SAP Hybris o ocupă în topul platformelor enterprise de Customer Experience. Recomand călduros cititorilor să urmărească paginile SAP de Social Media, astfel încât să aibă acces facil la informațiile și webinariile pe care le organizăm gratuit pe acest subiect. Contextualizarea comunicării folosind atât informații implicite, identificabile individual, cât și explicit oferite de clienți și consumatori, este cu atât mai dificilă fără o platformă cum este SAP Hybris Gigya. În această eră digitală, în care consumatorul este central strategiei de dezvoltare a companiilor, o abordare holistică a experienței consumatorilor de tip end-to-end este critică”, a declarat Alexandru Jijian, Presales Team Lead CEE, SAP Hybris.
Gigya, care este partener SAP Hybris încă din 2013 și achiziționată de SAP la finalul anului trecut, administrează în prezent peste 1.3 miliarde de identități ale clienților. Platforma sa permite companiilor să gestioneze mai ușor setările de profil, preferințele și opțiunile de consimțământ ale utilizatorilor, aceștia având, de asemenea, un control permanent asupra datelor lor.
Prin achiziția Gigya, SAP Hybris își propune să devină prima companie care oferă o platformă de date bazată pe cloud, care să permită brandurilor să identifice și să convertească noii clienți, să adune informații precise din surse diferite de interacțiune cu consumatorii și să colecteze date pentru optimizarea opțiunilor acestora, respectând, în același timp, cerințele noului regulament GDPR.