IKEA propune acțiuni mici cu impact mare asupra mediului și portofelelor din România
Un sondaj global realizat recent de GlobeScan, o organzație publică de sondare a opiniei publice, arată că oamenii au o dorință puternică de a fi mai sănătoși și a avea un comportament sustenabil, dar sunt necesare soluții mai accesibile pentru a transforma gândurile în acțiune.
Studiul arată, de asemenea, că cei mai mulți oameni consideră ca fiind o provocare găsirea unor soluții potrivite, așteptând din partea companiilor produse și servicii accesibile, care sunt mai bune atât pentru oameni, cât și pentru mediu (50%). Oamenii își doresc produse care durează mai mult (77%) și le evită pe cele de unică folosință (59%). Un număr semnificativ de consumatori de carne ar fi dispuși să treacă la alternative pe bază de legume (41%) dacă au un gust la fel de bun, au același preț și valoare nutritivă. (Puteți accesa aici raportul integral.)
Datele confirmă încă o dată importanța creării unor produse și servicii sustenabile și atractive. „Pentru un individ ar putea fi intimidant să integreze schimbările în viața sa și s-ar putea simți blocat atunci când nu va ști de unde să înceapă sau ce să facă. Totodată, uneori s-ar putea simți fără speranță – ce diferență ar putea face o acțiune mică a unei singure persoane?” spune Aldo Lele, Sustainability Manager IKEA South East Europe.
Dar pașii mici contează și ambiția IKEA este de a simplifica alegerile sustenabile, promițând o serie de acțiuni mici pe care fiecare individ le poate întreprinde și lucruri mici pe care le poate integra fiecare în viața sa pentru a contribui la o schimbare colectivă în comunitate, în țară și în lume. Din acest motiv, în România a fost lansată o nouă campanie intitulată „Un lucru mic”, ce vizează creșterea gradului de conștientizare cu privire la puterea micilor schimbări.
„Alegeți alimente sănătoase pentru voi și pentru mediu, economisiți apă în timp ce vă spălați pe dinți, scurtați timpul de duș, reduceți risipa de alimente, înlocuiți luminile din casa voastră cu soluțiile LED, începeți să folosiți o pungă reutilizabilă… acestea sunt doar câteva exemple pe care le putem integra cu toții cu ușurință în viața noastră de zi cu zi, iar noi, la IKEA, ne-am adunat eforturile pentru a oferi câteva soluții ușor de implementat, la prețuri accesibile.” a adăugat Aldo Lele.
IKEA a pus de multă vreme sustenabilitatea la baza ofertei sale, de la utilizarea unor materiale sustenabile în produsele realizate, oferirea unor alimente pe bază de legume, eliminarea treptată a materialelor plastice de unică folosință, introducerea unui program de vânzare-returnare sustenabil până la angajamentul de a deveni o afacere complet circulară și pozitivă pentru climă până în 2030. Prin urmare, având în vedere aceste perspective, IKEA se va concentra și mai puternic pe alegerile sănătoase și durabile ca opțiune implicită, promițând că anul următor va fi unul al soluțiilor dedicate sustenabilității, ajutând tot mai mulți oameni să contribuie cu proprii lor pași mici la un mediu mai bun lăsat moștenire generațiilor viitoare.
Despre GlobeScan
GlobeScan este o companie canadiană de sondare a opiniei publice cu birouri în Cape Town, Hong Kong, Londra, Paris, San Francisco, São Paulo și Toronto, care realizează studii despre reputație, brand, sustenabilitate, implicare și cercetare a tendințelor. Abordarea axată pe dovezi a GlobeScan se bazează, în general, pe sondaje realizate în rândul publicului larg și al părților interesate.
Despre studiu
Cel mai recent studiu GlobeScan Healthy & Sustainable Living a fost realizat în 27 de țări în iunie 2020, în mijlocul pandemiei COVID-19. Studiul a fost conceput alături de mai mulți parteneri, inclusiv IKEA, CVS Health, GlobeScan, PepsiCo, Visa și WWF International, pentru a ajuta organizațiile să înțeleagă mai bine mentalitățile oamenilor la nivel global și ce le permite sau îi împiedică pe aceștia să trăiască într-o manieră mult mai sănătoasă și mai sustenabilă. În total, 27.000 de persoane au luat parte la studiul global în cadrul căruia au fost intervievați despre atitudini, opinii și comportamente legate de stiluri de viață mai sustenabile și mai sănătoase.