Jucator important pe piata cafelei, Strauss Romania a ales HERMES SFA – solutia furnizata de Transart pentru echiparea si automatizarea activitatii agenților de vanzari si merchandising. Înca din prima luna de utilizare, HERMES a devenit sistemul de baza utilizat de echipele de vanzari si trade-marketing, sprijinind semnificativ activitatea desfasurata pe teren.
“Nu se poate obtine performanta în lumea de azi fara sisteme de management si control. Hermes este o aplicatie dedicata fortei de vanzari aliniata la nevoile Strauss Romania, aplicatie care a devenit cea mai importanta unealta de lucru a reprezentantilor nostri atat pentru piata traditionala cat si pentru comertul modern. În viziunea Strauss Romania, echiparea fortei de vanzari cu sisteme performante, simple si într-adevar utile este o prioritate si una din modalitatile de motivare, control si crestere a performantei.” a declarat Dl. Marius Melesteu, General Manager, Strauss Romania.
Acumuland o experienta de peste 15 ani în dezvoltarea de aplicatii de business din zona de mobilitate, Transart este lider de piata în Romania pe segmentul solutiilor mobile Sales/Field Force Automation, solutii pentru automatizarea activitatii reprezentantilor care desfasoara munca de teren. HERMES SFA, aplicatia dezvoltata de Transart pe acest segment, este utilizata de peste 200 producatori si distribuitori din FMCG, industria farmaceutica, materiale de constructii etc
Echipa interna, desemnata de Strauss Romania sa coordoneze procesul de selectie si de implementare a sistemului SFA, a analizat mai multe oferte si alternative. Sistemul HERMES propus de Transart a fost ales în principal datorita spectrului larg de functionalitati asigurate si a gradului ridicat de adoptare a acestuia pe piata din Romania.
”Am ales solutia Transart în principal datorita gradului ridicat de acoperire a nevoilor si cerintelor noastre. Practic HERMES a fost singura aplicatie care satisfacea toate cerintele noastre. Au contat desigur si multiplele referinte si implementari HERMES la companii multinationale, precum si flexibilitatea Transart de a livra aplicatia HERMES ca serviciu (SaaS) – la un cost lunar rezonabil, deductibil financiar.” a declarat Dl. Eugen Ghinea, Trade Marketing & Sales Support Manager, Strauss Romania
O prima decizie extrem de înteleapta, care a facut ca sistemul sa fie rapid adoptat de catre utilizatori, a fost de a introduce un sistem de recompensare a performantei reprezentantilor companiei (ABD – Area Business Developer), utilizand un set de indicatori de performanta calculati direct în HERMES. O conditionare simpla, „cei care nu-si introduc activitatile si operatiunile în HERMES, pierd automat bonusul lunar!”, a determinat un interes sporit din partea reprezentantilor pentru utilizarea corecta a sistemului.
„Dispunem acum de un instrument de management si monitorizare detaliata a activitatilor desfasurate de oamenii nostri pe teren. Acest fapt ne permite sa controlam faptul ca strategia de vanzari, actiunile de trade-marketing si deciziile luate la nivele superioare (de conducere), elemente care au fost modelate ca procese în timpul implementarii sistemului HERMES, sunt transmise detaliat si explicit catre nivelele inferioare (de executie). Faptul ca fiecare membru al echipei stie mult mai exact ce are de facut, cu ajutorul sistemului HERMES, ne asigura ca strategia de vanzari si promovare este pusa în aplicare exact acolo unde conteaza cel mai mult: pe teren, în punctele de vanzare.” a mai declarat Dl. Eugen Ghinea.
Spectrul beneficiilor castigate de Strauss Romania în urma implementarii HERMES este mult mai larg. Iata cateva dintre acestea:
· Un sistem unitar si usor de folosit, accesibil întregii echipe, sistem care înglobeaza tot ce înseamna politici comerciale, preturi, promoții pentru principalele canale de vanzari;
· S-a automatizat activitatea reprezentantilor care fac vanzari (pre-sales) ce urmeaza a fi livrate de catre distribuitori, pana la nivel de generare automata a propunerii de comanda pe baza istoricului;
· Posibilitatea de a culege stocurile pentru produsele proprii;
· Culegerea de informatii din piata utilizand chestionare de trade-marketing pe terminalele mobile: pretul de vanzare si prezenta produselor proprii si ale concurentei;
· Control semnificativ îmbunatatit al activitatii desfasurate de reprezentantii companiei pe teren;
· Monitorizarea executiei actiunilor de promovare în punctele de vanzare (trade-marketing) si a materialelor promotionale folosite: POSM-uri, plasari secundare, etc.
· Informatiile culese de pe teren sunt sincronizate la sfarsitul fiecarei vizite si centralizate pe server, astfel ca un set extins de rapoarte cu date proaspete sunt disponibile pentru echipele de conducere (NSM, ASM, TMM) în orice moment al zilei.