Mogulul Rupert Murdoch a surprins inca o data intreaga lume mediatica atunci cind si-a anuntat intentia de a cumpara The Waall Street Journal, platind aproape dublul pretului la care estimeaza unii observatori valoarea companiei.
Desi in urma cu trei luni Murdoch isi declara admiratia pentru brandul Wall Street Journal, dar si ingrijorarea pentru soarta ziarului, precum si regretul ca publicatia nu ii va apartine niciodata, iata ca astazi vizionarul australian lanseaza o oferta practic imbatabila. Decizia sa cel putin curajoasa a ridicat multe sprincene de oameni de presa, dar care nu pot nega faptul ca cele mai bune decizii de business pe care Murdoch le-a luat au parut mereu cele mai nebunesti; si desi unele dintre acestea, chiar au adus compania aproape de faliment, instinctul nu pare sa il insele.
Astazi imperiul media reunit si condus de Rupert Murdoch include ziare, televiziuni prin satelit si internet, un studio de film si o divizie de carti, in intreaga lume, din America pina in Marea Britanie sau Japonia.
Una dintre achizitiile cela mai rasunatoare ale mogulului a fost MySpace.com, unul dintre cele mai importante siteuri de networking, pe care a platiti in 2005 580 de milioane de dolari. Dar aceasta nu este nici pe departe cea mai costisitoare achizitie sau cea mai controversata mutare. De pilda, in 2003, Murdoch plateste 6,8 miliarde de dolari pe 38% din actiunile operatorului TV prin satelit DirecTV; citeva luni mai tirziu, realizeaza ca viitorul este in internet, Murdoch renunta la afacerea prin satelit si isi vinde actiunile.
Anul trecut News Corp. a generat 2,3 miliarde de dolari profit net, la venituri de 25,3 miliarde de dolari, ambii indicatori inregistrind cresteri semnificative fata de anul anterior.
Mai multe despre istoricul mediatic si istoria in media a miliardarului Ruper Murdoch, numai in coverstoryul saptaminii, in revista BusinessWeek. Numarul din aceasta saptamina vorbeste de asemenea despre ce inseamna si ce aduce inovatia in lumea afacerilor de azi, ce presupune listarea Erste la Bursa de Valori Bucuresti, care sint cele mai atractive credite de nevoi personale si de ce, precum si despre parfumul masinilor de epoca.
{mosloadposition user10}