Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Stralucire si Independenta in Relatii Publice

Industria de relatii publice (PR) din Romania devine din ce in ce mai apreciata in comunitatea din regiune. Astfel, The Practice, GMP PR, Rogalski-Grigoriu si McCann PR au reusit sa se intoarca de la SABRE Awards 2008 cu sapte trofee pentru Romania. Noul numar al revistei Campaign Romania dedica doua analize ample industriei locale de relatii publice: “PR-ul a devenit plin de stralucire” si “Independenta in PR-ul local”.
 
    Cantitativ, in momentul de fata exista 54 de agentii de PR pe piata locala, iar cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 16.781.000 de euro. In articolul “PR-ul a devenit plin de stralucire”, Romanita Oprea, redactorul-sef al revistei Campaign, surprinde mai multe ipostaze din evolutia relatiilor publice pe piata locala, afla care sunt problemele industriei si sta de vorba cu agentiile premiate la SABRE 2008.

    Evolutie. Dezbaterile pe tema creativitatii in serviciile pe care le ofera relatiile publice din Romania este deja un mit suparator. Pentru piata locala creativitatea este o conditie fara de care o agentie de PR nu poate exista. Acum cativa ani, serviciile de PR erau bonus  la cele de publicitate. In momentul de fata, ideea de consultanta in comunicare a inceput sa fie intealeasa, acceptata, utilizata si valorizata de catre companii. Au inceput sa apara tot mai mult instrumente specializate de comunicare cu partenerii de afaceri si clientii finali, si creste interesul pentru partea de customized publishing.

    Recunoastere. Romania devine “the new market” in industria de PR din regiune si pentru o piata care nu are mai mult de 8-9 ani este o adevarata realizare. In ultima perioada, multe agentii de PR locale s-au inscris la competitii internationale, tendinta pe care specialistii locali o intrevad si pentru urmatorii ani. Chiar daca mirajul premiilor se poate transforma intr-o capcana, trofeele pe care agentiile locale le-au cucerit pentru piata locala au reusit sa schimbe perceptia clientilor asupra beneficiilor pe care le ofera un serviciu de relatii publice.

    Tendinte in PR. Agentiile internationale vor continua sa se lanseze pe piata locala, fara sa afecteze activitatea specialistilor locali. Piata este in crestere, iar raportul de forte intre cererea si oferta de servicii de relatii publice profesioniste este inegal. Principala problema a industriei ramane lipsa de specialisti noi, care sa poata sustine cererea de servicii de PR. Consultantul de relatii publice este principala resursa pentru industrie si pentru acestia nu exista programe de dezvoltare profesionala. Industria romaneasca de PR va primi o nota calitativa in termen de 5 ani, cand ar trebui sa existe deja un esalon de agentii puternice, full-service, sau grupuri de agentii specializate pe diverse domenii de comunicare.

    Independenta. De partea cealalta a agentiilor se afla freelencerii din relatii publice. Revista Campaign a analizat oportunitatile pe care le ofera piata autohtona de PR specialistilor care vor sa-si construiasca o cariera de consultant independent, lipsiti de apartenenta la o agentie de profil. In articolul “Independenta in PR-ul local”, Carmen Paun, redactorul pe teme de relatii publice pentru revista Campaign, a gasit raspunsul la intrebarea: este freelancingul o optiune serioasa de cariera pentru un om de PR ? Articolul reuneste opiniile lul Alexandru Filip – consultant The Practice si fost freelancer, Gabriela Darie – fondator Atelierul de PR si Mirela Pitu – consultant independent. Acestea sunt puse la un loc cu definirea conceptului de new business in freelancing si cu ponturi despre cum poti ajunge un freelancer de succes in PR.

    Din sumarul revistei, redactia va mai recomanda un prim-plan despre efectele pe care le are onlineul asupra agentiilor de publicitate in articolul “Sunt deschise agentiile spre online?” si un articol cu informatii in exclusivitate pentru revista Campaign despre ultimele start-up-uri in comunicarea locala.

Bucuresti, 15.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.