Potrivit Cercetarii Nationale despre Cultura Organizațiilor, realizata de catre Human Synergistics Romania, stilul de conducere al managementului companiilor din Romania produce o cultura defensiva, care inhiba initiativa, creativitatea si orientarea spre colaborare si clienti. Studiul, care a interogat peste 150 de organizații și peste 1500 de angajati, indica, cu un nivel de peste 90%, o cultura competitiva care stimuleaza castigul personal si imaginea superioritatii. Ron Kaufman, autoritatea mondiala in Servicii Superioare, apreciaza ca avansul serviciilor este posibil acolo unde se sustine crearea de valoare pentru altii. Kaufman a consiliat cele mai importante companii globale si a lucrat cu guvernul din Singapore la un program national de crestere a calitatii serviciilor pentru a sustine strategia de reinventare a statului asiatic din centru de productie ieftina in centru al serviciilor superioare.
“Vanzarile in crestere, profiturile mari sau recunoasterea personala nu sunt scopuri rusinoase sau blamabile. Insa perspectiva modului prin care pot fi obtinute trebuie sa fie schimbata. De asemenea, trebuie schimbata perceptia ca a servi, clienti sau colegi, este umilitor. A crea valoare, a asigura servicii superioare care surprind reprezinta un diferentiator puternic pe piata si un motor pentru crestere si dezvoltare. Daca vrei mai mult, trebuie sa oferi mai mult!”, a declarat Ron Kaufman.
Studiul Human Synergistics evidentiaza ca rezultate ale culturii defensive comportamentul conventional (80%), subordonat (75%), de opozitie (85%) si competitiv (90%). Aceste sunt, de regula, incompatibile cu calitatea serviciilor pentru ca ele sunt orientate catre respectarea regulilor, inainte de rezolvarea problemelor, catre lipsa de asumare a deciziilor proprii in favoarea urmarii neconditionate a ordinelor superiorilor, catre lupta impotriva colegilor din echipa sau din alte echipe pentru afirmare individuala, adeseori in dauna reusitei colective si a servirii clientilor.
„Una dintre greselile de abordare cele mai frecvente este crearea departamentelor de customer service, izolate ca functiune de restul organizatiei, drept interfata care trebuie sa incaseze furia clientilor. Serviciile superioare trebuie insa construite prin implicarea si colaborarea intregii organizatii si prin sustinerea obligatorie si permanenta a top managementului, ca initiator si garant al dezvoltarii culturii serviciilor. Iar aceasta cultura trebuie sa educe, sa antreneze angajatii si sa le ofere mandatul si libertatea de a oferi servicii superioare, cu creativitate, mai ales in situatiile care nu sunt in manual, cu clientul in fata”, a completat Kaufman.
Cercetarea Nationala despre Cultura Organizațiilor a interogat manageri si angajati din companii private (45%), listate la bursa (41%), precum si din afaceri de familie si institutii publice, companii multinationale (68%) si romanesti (32%), de la organizatii mici, sub 100 de angajati, pana la companii cu peste 5000 de angajati.
In data de 31 octombrie, Ron Kaufman sustine la Bucuresti un eveniment unic si de referinta in Romania. “Service Leadership Workshop – Inoveaza, diferentiaza-te si dezvolta organizatia prin Servicii Superioare!”. Kaufman, care se va afla pentru prima oara in Romania, este expert in transformarea organizatiilor prin Servicii Superioare, un mod avansat de a interacriona, castiga si de a loializa clientii. Iar „Service Leadership Workshop” este forma sa concretă, “harta” prin care companiile romanesti pot depasi climatul economic actual, iesind din razboiul preturilor, sustinand cresterea si o puternica diferentiere pe piata.
De peste două decenii, Ron Kaufman consiliază cele mai importante organizatii din lume precum Federal Express, Citibank, Singapore Airlines, IBM, Microsoft si Toyota si altele despre cum pot construi o cultura a serviciilor care sa produca rezultate relevante pentru afaceri.
Human Synergistics este lider mondial in conceperea si publicarea de instrumente pentru dezvoltare organziationala, de la analize individuale, de leadership si de management pana la studii complexe de cultura organizationala. Compania este prezenta la nivel local de 9 ani si are peste 400 de companii client. Peste 150.000 de angajati din Romania au avut contact cu cel putin unul dintre instrumentele companiei.