Nucul revine în forţă în 2007
12 milioane euro – investiţii Mobexpert în 2007
Peste 80% din vânzările Mobexpert în stil contemporan
Peste 80% din vânzările Mobexpert din anul 2006 au fost realizate în segmentul definit de stilul contemporan. În cadrul acestei categorii se înscriu colecţiile urban, etnic-chic, natural şi cele care definesc tendinţele viitoare. Restul de 20% au fost vânzări din categoria clasic, un segment care se păstrează în această proporţie în ultimii ani.
Analiza Mobexpert, derulată pe baza rezultatelor din 2006, arată, de asemenea, o deplasare a opţiunilor clienţilor Mobexpert către categoriile medii şi înalte. Astfel, peste 60% din totalul vânzărilor a fost realizat în segmentul superior de preţ, distribuţia vânzărilor pe categorii de preţ fiind completată de 25% în segmentul mediu şi respectiv 15% în segmentul de preţ mai scăzut.
Cifra de afaceri realizată de Grupul Mobexpert în 2006 a fost de 155 de milioane de euro, în creştere cu 7% pe piaţa regională, faţă de anul trecut.
Clientii Mobexpert prefera confortul
Studiul arată, deopotrivă, preferinţa clienţilor Mobexpert pentru serviciile asociate propuse de companie. Peste 80% din cumpărători preferă ca mobila pe care au achiziţionat-o să le fie livrată acasă, gata montată, de către echipele specializate ale companiei.
„Clienţii noştri sunt persoane cu o viaţă activă, puţin timp liber şi cu un gust educat. Ei se încadrează în categoria celor cu venituri medii şi mari, sunt pretenţioşi şi optează pentru stilurile aflate în modă şi pe piaţa occidentală”_ spune Dan Şucu, preşedintele Grupului Mobexpert care a declarat că studiul realizat este menit să asigure armonizarea ofertei grupului cu dorinţele clienţilor.
În 2006, mobilierul pentru casă a fost intens căutat în legătură directă cu dezvoltările de pe piaţa imobiliară. Opţiunile publicului din România şi din regiune s-au menţinut în registrul modern, confortabil şi tihnit. Cele mai căutate elemente au fost lemnul, nuanţele inspirate din natură, detaliile care dau căldură căminului. Tendinţa este asemănătoare cu cea din ţările europene de origine latină: Franţa, Italia, Spania, spre deosebire de stilul caracteristic ţărilor nordice şi spiritului saxon unde predomină culorile mai reci şi se foloseşte mai mult metalul şi sticla.
Stilul etnic-chic, foarte apreciat de români
Un segment de mobilier care s-a dezvoltat bine în 2006, având o evoluţie bună începând cu 2004, şi care se va menţine pe un trend ascendent şi în anii următori este cel etnic-chic – elemente de mobilier cu influenţe coloniale, asiatice, feng-shui etc. Din acest segment, s-au impus, în mod special, decoraţiunile şi elementele de completare (oglinzi, măsuţe, dulăpioare etc. – produse singulare care pot completa ansambluri din cele mai diverse). Odată cu deschiderea Galeriei Mobexpert Băneasa, în 2006, acestor elemente de completare li s-a dedicat o zonă specială. Succesul înregistrat – numărul acestora a crescut la aproape 4.000 de referinţe, din care peste 1.000 numai pe partea de mobilier – i-a determinat pe reprezentanţii Mobexpert să aibă în vedere deschiderea unor astfel de zone dedicate în toate magazinele din reţea în 2007.
Creşte cererea de mobilier pentru case de vacanţe
La nivelul anului 2006, s-a înregistrat o tendinţă crescătoare la nivelul cererii de mobilier din segmentul superior pentru case de vacanţă. Se estimează că tendinţa îşi va continua trendul ascendent la nivelul anului 2007, previziune bazată pe estimările de creştere a veniturilor populaţiei în România şi regiunea balcanică.
2007: piaţa de mobilier angrenată de domeniul imobiliar şi creşterea economică regională
Pentru 2007, oficialii grupului estimează o rată de creştere a pieţei regionale de aproximativ 5-7%. Mobexpert estimează o creştere a cifrei sale de afaceri la nivel regional în linie cu evoluţia pieţei, estimată la 10%, până la aproximativ 160 milioane Euro. Această estimare este corelată cu o dinamică accentuată a sectorului imobiliar, considerându-se că dezvoltarea explozivă a proiectelor de locuinţe adresate segmentului mediu şi mediu-înalt va atrage după sine o creştere direct proporţională a cererii de mobilier. Pe de altă parte, estimările iau în considerare şi creşterea economică regională aflată pe un trend ascendent. Mobexpert va continua să-şi consolideze poziţia în regiunea balcanică şi are în vedere o creştere a livrărilor către piaţa regională. Exporturile pe pieţele vest europene se vor menţine la un nivel asemănător celui de anul trecut, Mobexpert concentrându-se însă pe livrările la nivel regional.
Segmentarea pieţei de mobilier se va adânci, clarificându-se la nivelul ofertelor direcţiile economice, de tip „do-it-yourself”, direcţiile dedicate publicului cu venituri medii şi mari şi cele destinate categoriei lux. Este probabilă şi definirea unor direcţii de specializare pe tipuri de utilizare: mobilier pentru baie, living, bucătării etc.
2007: investiţii de peste 12 milioane euro pentru consolidarea poziţiei regionale şi proximitate
Grupul Mobexpert îşi va continua strategia de consolidare a poziţiei pe piaţa regională. În 2007, cea mai mare parte a investiţiilor se vor concentra în deschiderea hipermagazinului de la Sofia şi demararea construcţiei a patru noi hipermagazine în ţară la Bucureşti, Suceava, Ploieşti şi un al patrulea, a cărui locaţie va fi stabilită în al doilea trimestru. O altă linie de investiţii va fi direcţionată spre consolidarea şi extinderea departamentului intern de design. Grupul Mobexpert va investi, de asemenea, în dezvoltarea liniilor tehnologice din fabrici, proiect căruia îi va fi alocată o sumă anuală de aproximativ 2 milioane de euro. Investiţiile totale ale grupului pentru 2007 sunt estimate la 12 milioane de euro.
Vor continua să domine liniile simple şi revine în forţă nucul
În ceea ce priveşte stilul, vor continua să domine formele simple, minimaliste, liniile drepte, detaliile puţine. Ca material, anul acesta revine în forţă nucul. A fost un material în mare vogă prin anii `70. În 2007, el apare declinat în variantele sale mai închise pe zona latină şi mai deschise pe zona germană, singur sau în combinaţii cu nuanţe de bej sau elemente de metal. Compoziţia alb-negru atrage din nou preferinţele publicului. După ce s-a aflat în tendinţe în ultimii doi ani, este probabil să genereze volume mai mari în 2007.
Românii vor canapele cu stofe preţioase
În zona canapelelor, pielea a continuat să ocupe o pondere importantă în vânzări în 2006. Ca noutate, anul acesta un accent important se va pune pe canapelele îmbrăcate în stofă valoroasă, de foarte bună calitate. Canapelele de piele vor continua să fie prezente în colecţiile Mobexpert, remarcându-se ca tendinţă pentru 2007 revenirea puternică a culorilor galben şi portocaliu.
{mosloadposition user10}