la numai 4 luni de la lansarea pe piata din Romania
Stilago.ro, clubul de fashion online, numara peste 100.000 de membri in numai 4 luni de la lansare. Cu o investitie initiala de aproximativ 100.000 euro, Stilago inregistreaza o crestere medie lunara a vanzarilor online de peste 50% generate in principal de campaniile de reduceri pentru branduri internationale exclusiviste aflate in portofoliu precum: D&G, Calvin Klein, Cacharel, Ferre, Givenchy, Guess, Pierre Cardin, Cerutti, Ray Ban, John Richmond, Lancaster etc.
Stilago este parte a Studio Moderna Group, cea mai competitiva companie de e-commerce si marketing direct care activeaza in tarile cu potential de dezvoltare din Europa Centrala si de Est.
„La numai 4 luni de la lansare, am atins un numar de aproape 100.000 membri si o crestere medie lunara de peste 80% a numarului acestora, concomitent cu o crestere medie a cifrei de afaceri de peste 50% lunar. Este unul dintre cele mai bune rezultate inregistrate la nivel de grup intr-o perioada atat de scurta, comparand aceste rezultate, evident, cu experienta intrarii in alte state din Europa Centrala si de Est, aflate la un nivel de dezvoltare mult mai avansat din punct de vedere al comunitatilor online. Pana la sfarsitul anului estimam o crestere de peste 50% a numarului de utilizatori existent in acest moment (pana la 200,000 de utilizatori). In ceea ce priveste cifra de afaceri, pana la sfarsitul anului 2011 ne asteptam sa mentinem trendul existent de crestere”, declara Mira Anghelescu, Managing Director Stilago Romania.
Pe o piata a comertului online care a inregistrat cresteri chiar si pe parcursul crizei, Stilago a mizat pe ascensiunea cumparaturilor online, o activitate din ce in ce mai utilizata de catre romani. Conform studiului E-Commerce Romania (2011) majoritatea utilizatorilor de Internet din Romania au accesat magazine online (92%), iar 80% dintre acestia au efectuat cel putin o tranzactie online. Aducere bandurilor de lux printr-un club online s-a bazat totodata pe cercetarile conform carora cei mai mari cumparaturi de lux prefera cumparaturile online in defavoarea vizitelor in magazin, datorita vitezei, comoditatii si accesului non stop la branduri, produse, informatii si servicii pe care nici un magazin nu le-ar putea reuni.
„Pentru aceste rezultate ne-am bazat pe cateva lucruri simple, in opinia mea, mai ales atunci cand ai de-a face cu un grup de consumatori ale caror valori, status, aspiratii si stil de viata sunt foarte importante in achizitia de astfel de produse. O atenta selectie a portofoliului de branduri exclusiviste, o segmentare profesionista in functie de factorii care determina comportamentul de achizitie, o impachetare exceptionala de branduri complementare si accesorii de calitate plus un marketing eficient, toate acestea ne-au ajutat sa generam o rata mare de raspuns la campaniile noastre cu costuri relativ mici comparativ cu investitiile realizate. La toate acestea se adauga o excelenta echipa de suport si relatii clienti si un sistem logistic pe care ni-l dorim cat mai aproape de cerintele delicate ale unui profil de client permanent in cautare de valoare adaugata. Ceea ce incercam noi sa cream prin Stilago este o experienta de shopping unica pentru cele mai sofisticate grupuri de clienti” a mai completat Mira Anghelescu.
Chiar daca brandurile exclusiviste sunt oferite in campanii de reduceri, consumatorul Stilago nu este un vanator de oferte, iar acest lucru este dovedit de revenirea comenzilor. Consumatorii Stilago sunt reprezentati de tinerii internauti, sub 40 de ani (core target: 25-35 ani), care folosesc si retele sociale, pasionati de moda, accesorii sau entuziasti ai unui anumit brand, dar toti cu o trasatura comuna: nu sunt conditionati de bani si cauta experienta unica oferita in cadrul unui magazin de lux. Din moment ce majoritatea firmelor de lux vand produse in special in magazine exclusive, numai internetul ar putea rezolva rapid problema alegerii intre doua bunuri din aceeasi categorie. Mai departe, accesibilitatea si rapiditatea sunt alte doua elemente care atrag consumatorul Stilago, care are astfel acces la produse de buna calitate.
Impreuna cu principalii parteneri – Saldi Privati si Heine – Stilago ofera clientilor sai peste 500 de marci internationale exclusiviste. Mecanismul de inscriere pe site se face direct, prin recomandari sau prin invitatie. Produsele pot fi achizitionate online cu plata ramburs in momentul livrarii iar expedierea produselor se realizeaza in parteneriat cu cele mai respectate grupuri internationale specializate in servicii de curierat – DHL si DPD.
Grupul Studio Moderna activeaza acum in 21 de tari, are peste 400 milioane de clienti si venituri care depasesc 300 milioane de euro la sfarsitul anului 2010.Doua dintre cele mai mari fonduri din lume, General Atlantic si Templetion, au investit in Grupul Studio Moderna in acest moment. Grupul detine detine 120 de websituri, 190 de magazine de retail dedicate, 4000 de puncte de vanzare si un canal de shopping Top Shop TV cu acoperire in Rusia, Ucraina, Romania si Serbia. In 2010 grupul a lansat Studio Moderna Fashion Group care a devenit rapid cea mai utilizata platforma de e-commerce pe segmentul moda din Europa Centrala si de Est. Platforma Stilago este prezenta acum in 8 tari: Polonia, Rusia, Republica Ceha, Ucraina, Romania, Slovacia, Slovenia, Grecia, avand in plan extinderea rapida si pe alte piete cu potential.