«Nu ala cu avionu’, ala cu dolarii…» … (Prolificele) bancuri cu acest incipit tentant au de obicei, ca poanta, dimensiunile ridicolului, exacerbarea sexualitatii, capacitatea de a pacali sau de a sterpeli, toate acestea fiind atribute specifice «romanasului».
Constientizam sau nu, aceste bancuri ne plac, ne atrag, nu neaparat prin structura lor in gradatie ascendenta, usor de urmarit, cat mai ales prin dorinta de a afla ceva nou despre exponentul natiei noastre – un «Mitica» imprevizibil, niciodata mediocru sau inexpresiv.
Aceste forme de discurs (aparent inocente) sunt grefate, partial, pe comoditatea cu care ne regasim intr-o matrita prestabilita a valorilor, a sarmalutelor, fotbalistilor si monstrilor ce tuteleaza perceptiile despre Romania, «in-house» ori «afara».
Neavand pretentia ca organizeaza un eveniment ce se va finaliza prin demontarea subita a stereotipiilor, prin restructurari masive sau prin idei geniale de branding, Asociatia PRIME Romania te invita, pe 7 si 8 aprilie, la Congresul National al Studentilor la Comunicare. Prezentarile celor care vor conferentia vor fi cel putin indraznete: «De ce nu avem nevoie de branding de tara?», «Tara balcanica în cautare de turisti pentru caramizi vechi germane», «De ce Romania nu poate fi un brand cultural?», «Sexy Romania».
Chiar daca am facut breinstorming, risarciuri si am realizat tascforsuri pentru organizarea acestui congres, am optat pentru un titlu cat se poate de neaos : „Faurit in Romania”. Am putea continua in aceeasi cheie ludica pana la a va deconspira modul in care am repartizat salile pentru workshop-uri. Oricum, informatii (complete, relevante, riguroase) despre eveniment gasiti pe site-ul www.public-relations.ro.
Alina Buzatu
PRIME Romania
{mosloadposition user10}