in proiectul Hotpoint Family Portaits
Celebrul fotograf Steve McCurry a ales o familie din Cluj pentru sedința foto a proiectului Hotpoint Family Portraits – o colecție de portrete a familiilor europene
Hotpoint, alături de celebrul fotograf Steve McCurry, au anunțat câștigătorii competiției online Family Portraits, care are ca obiectiv realizarea unei colecții de fotografii cu familii din Europa.
Fiecare participant a trebuit să încarce pe site-ul campaniei (www.family.hotpoint.eu ) poze portret cu familia sa (până la 10 fotografii), într-un moment și un loc obișnuite, dar care să se remarce datorită puterii relațiilor de familie. Pe site-ul campaniei au fost încărcate peste 300 de fotografii din România, iar dintre cele mai votate fotografii, cea a familiei Baboș a fost desemnată câștigătoare pentru țara noastră de către Steve McCurry.
Recent, la București, a avut loc și premierea oficială a familiei câștigătoare, în care i-au fost înmânate diploma și premiul- o ședință foto cu celebrul fotograf în timpul unei vacanțe de vis la New York, în perioada Crăciunului.
Fotografia pe care Steve McCurry o va realiza cu familia Baboș va face parte din galeria fascinantă a familiilor europene.
Competiția s-a desfășurat în perioada iulie-octombrie 2011. În cadrul ei a fost selectată câte o familie din România, Italia, Franța, Polonia, Cehia, Rusia, Turcia, Ucraina, Marea Britanie, Spania și Portugalia.
“Includerea României în acest proiect internațional realizat de Hotpoint în parteneriat cu unul dintre cei mai apreciați fotografi din lume arată încă o dată promisiunea noastră de a pune familia în centrul casei, și, mai mult a vieții. Sedința foto va fi o experiență de neuitat pentru câștigători, dar și pentru brandul Hotpoint, care îți va întregi imaginea despre nevoile și trăirile publicului nostru țintă- familiile moderne, “ a declarat Rodica Stere, Marketing Manager Indesit Company.
“Când fac fotografii ale familiilor pe care le întâlnesc încerc să exprim puterea relațiilor umane, dezvăluită de mici indicii, vizibile pe chip, dar și prin gesturi și comportamente.” a declarat Steve McCurry, la momentul lansării proiectului.
Despre Hotpoint
Brandul Hotpoint combină trecutul și viitorul pentru a da viață unei noi generații de produse electrocasnice ergonomice, intuitive, sigure, cu un stil clasic, rafinat, care să ușureze sarcinile casnice.
Proiecte inovatoare au marcat istoria Hotpoint, printre care Unibloc-combinarea în premieră a elementelor de bază din bucătărie într-o singură structură compactă sau OSA, premiată cu “Compasso d’Oro” de către ADI, care oferea o consolă de lucru într-o singură formă. Alte linii au anticipat nevoile consumatorilor, un exemplu fiind Newstyle, care combină tehnologie, estetică și economie de energie, pentru a da viață conceptului unei bucătării contemporane.
Într-un singur cuvânt- înaltă performanță combinată cu un design rafinat. Ambiția s-a transpus în realitate prin colaborarea- inițiată din 1968 și care continuă- cu arhitectul japonez Makio Hasuike, care interpretează cel mai bine starea Hotpoint și care este autorul, printre altele, a unor produse precum Quadrio- frigiderul cu 4 uși și un design unic, Aqualtis- mașina de spălat care oferă programe customizate pentru orice tip de țesătură- rezultatul multor ani de studii în domeniul mașinilor de spălat, combinat cu toată creativitatea lui Hasuike.
Hotpoint reprezintă un sinonim pentru excelență în design, caracateristici diverse, confort, dar și inteligență: în timp, compania a explorat lumea digitală și a domoticii, urmărind cele mai avansate tehnologii, dezvoltând produse inovatoare ca Leon@rdo, primul monitor de bucătărie interactiv, cu elemente multimedia, sau linia Ariston Digital. Și multe altele.
Lansarea tot mai multor soluții avansate a permis obținerea unor rezultate importante și în zona sustenabilității eco. Grija specială manifestată de Hotpoint pentru economisirea resurselor și protecția mediului a dus la lansarea unor electrocasnice care asigură standarde ridicate de eficiență și consumuri reduse, marcate prin simbolul Ecotech: mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase, mașini cu uscător, frigidere și cuptoare care asigură economii la consumul de energie, fără compromisuri în ceea ce privește performanța. Mai mult, compania este angajată în monitorizarea continuă a impactului asupra mediului de-a lungul procesului de fabricație, reducând consumul de energie electrică, gaze naturale și apă, dar și emisiile de CO2.
Hotpoint este o marcă înregistrată a Indesit Company.
Biografia lui Steve McCurry
Steve McCurry, recunoscut la nivel mondial drept unul dintre cei mai apreciați fotografi ai momentului, a câștigat numeroase premii importante. Celebru mai ales pentru fotografiile color evocatoare, McCurry, într-o tradiție a pozelor documentar, capturează esența luptei și bucuriei umane. Membru al Magnum Photos din 1986, McCurry a căutat și a găsit imagini de neuitat; multe din aceste fotografii au devenit iconuri moderne. Născut în Philadelphia, McCurry a absolvit cum laude în cadrul College of Arts and Architecture, Pennsylvania State University. După ce a lucrat la un ziar pentru doi ani, a plecat în India, ca freelancer. Acolo el a învățat să privească și să aștepte în viață. “Dacă aștepți,” a înțeles el, “oamenii vor uita camera și sufletul lor se va arăta în fața obiectivului.”
Cariera lui s-a lansat atunci când, deghizat în haine tradiționale, a trecut granița Pakistanului, în Afganistanul controlat de rebeli, exact înaintea invaziei ruse. Când a plecat de acolo, avea role de film cusute de haine, cu imagini care au făcut înconjurul lumii, ca primele mărturii ale conflictului din zonă. Datorită acestor fotografii a câștigat Robert Capa Gold Medal pentru Best Photographic Reporting from Abroad, un premiu dedicat fotografilor care dau dovadă de un curaj și spirit de inițiativă excepționale. A primit numeroase premii, printre care și Magazine Photographer of the Year, acordat de National Press Photographers’ Association. În același an a cîștigat, în premieră, patru premii la World Press Photo Contest. A câștigat premiul Olivier Rebbot Memorial de două ori.
Pozele sale au fost publicate în cele mai importante reviste din lume, având o colaborare strânsă cu publicația National Geographic în articole privind Afghanistan, Tibet, Iraq, Yemen, Cambodgia etc. McCurry este caracterizat de o curiozitate înnăscută legată de lume și de oameni. Are o abilitate unică de a depăși barierele lingvistice și culturale și de a capta povești și experiențe umane. “Majoritatea fotografiilor mele își au originea în oameni. Caut momentul neașteptat, momentul în care sufletul este dezvăluit, în care o experiență lasă urme pe chipul omului. Încerc să transmit ceea ce este acel om, o persoană prinsă în niște granițe care pot fi considerate condiția umană.”
Un punct culminant în cariera sa a fost reprezentat de redescoperirea fetiței refugiat afgane pe care o fotografiase în urmă cu 20 de ani și care, deși nu putuse fi identificată, a devenit una dintre cele mai cunoscute imagini din lume. Atunci când McCurry a reușit, în final, să o localizeze pe Sharbat Gula după aproape două decenii, el a spus: „Pielea ei este îmbătrânită, acum are riduri, dar este la fel de impresionantă ca și în urmă cu atâția ani.”
McCurry s-a întors dintr-o misiune extinsă în China pe 10 septembrie 2001. Modul în care a acoperit evenimentele din 11 septembrie poate fi considerat un adevărat testament al eroismului și caracterului nobil al locuitorilor din New York. “Simțeai teroarea și imediat, instinctual, înțelegeai că viețile noastre nu vor mai fi niciodată la fel.”
McCurry a publicat numeroase cărți printre care In the Shadows of Mountains (2007), Looking East (2006), Steve McCurry (2005), The Path to Buddha: A Tibetan Pilgrimage (2003), Sanctuary (2002), South Southeast (2000), Portraits (1999), Monsoon (1988), The Imperial Way (1985).