intr-o campanie semnata de Leo Burnett Group
Dreptul la vot este fundamental pentru ca soarta națiunii trebuie sa fie decisă de voința majorității, nu de indiferența sa. În 2014, România trăiește nefericirea ca peste 60% dintre cetățeni să nu mai vrea să voteze. Oare, dacă în momentele de cumpănă ale istoriei noastre nici inaintașii nu se prezentau, unde am fi fost acum? Oare cărei culturi i-am aparține acum? Un gând menit să scuture conștiințele și să trezească atitudinea civică în noi toți.
Aceasta este ideea campaniei “Vino la vot!“, realizată de Leo Burnett Group pentru Asociația Pro Democrația. Campania are rolul de a-i îndemna pe oameni să meargă la vot la alegerile prezidențiale și a debutat astăzi cu două spoturi TV, ai căror protagoniști sunt Mihai Viteazul și Ștefan cel Mare.
Spoturile pornesc de la o realitate istorică – capacitatea incredibilă a românilor de a se fi mobilizat în trecut, în fața pericolului reprezentat de armatele invadatorilor, și rescriu soarta a două bătălii cruciale – Călugăreni și Podul Înalt, în condițiile în care această mobilizare nu ar fi avut loc, așa cum astăzi peste 60% nu se mobilizează în momente la fel de cruciale, pentru a-și exprima votul.
"Campania asta s-a născut dintr-o creștere bruscă de tensiune a mea, când din Londra citeam știrile din țară. Pentru că oriunde vom fi plecați în lumea asta, sângele nu se schimbă. Mi s-a parut culmea ca soarta noastră să fie decisă de lipsa participării unei majorități sictirite. Și atunci m-am dus cu gândul la istorie și la cum i-ar fi afectat pe strămoși scuzele penibile de astăzi. Spoturile TV sunt doar vârful iceberg-ului, stați pe aproape, că vrem într-adevăr să atingem constiințele din țara asta", a declarat Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Leo Burnett Group.
Site-ul campaniei, www.vinolavot.ro, găzduiește informații despre absenteismul românilor în perioada electorală, un feed cu reacții la campania “Vino la vot” și câteva scenarii despre soarta pe care ar fi avut-o românii dacă nu s-ar fi prezentat în momente cheie ale istoriei noastre. De asemenea, campania include pagina de Facebook Vino la Vot și evenimentul de Facebook “Vino la Vot”.
Campania de comunicare Asociața Pro Democrația și Leo Burnett Group își propune să schimbe comportamentul românilor cu privire la vot și să încurajeze cât mai mulți oameni să voteze.
Fidel mentalității potrivit căreia întinzându-te după stele nu vei atinge întotdeauna luna, dar nici nu te vei întoarce cu un pumn plin de noroi, Leo Burnett Group este într-o permanentă căutare a excelenței. Integrând competențele de advertising ale Leo Burnett cu cele de digital ale iLeo și cele de shopper marketing ale Arc, Leo Burnett Group vine cu o abordare cu adevărat integrată și propune un model de business proaspăt, soluții concrete și nu doar o valorificare a competențelor agenției.