Odată cu aniversarea de 10 ani, brandul Bookster, prin care companii de toate mărimile și din toate industriile oferă angajaților acces la o colecție vastă de cărți și resurse de lectură online, dezvăluie preferințele românilor în ceea ce privește consumul de titluri de beletristică și dezvoltare profesională și personală.
Brandul care aduce cărțile mai aproape de peste 152.000 de cititori, din peste 1.300 de companii, face o trecere în revistă a celor mai împrumutate cărți din ultimul deceniu.
Top dezvoltare:
1. „Povestea mea”, de Michelle Obama;
2. „Sapiens: scurtă istorie a omenirii”, de Yuval Noah Harari;
3. „Cele cinci limbaje ale iubirii”, de Gary Chapman;
4. „Tată bogat, tată sărac”, de Robert T. Kiyosaki;
5. „Omul în căutarea sensului vieții”, de Viktor E. Frankl;
Top beletristică
6. „Oamenii fericiți citesc și beau cafea”, de Agnes Martin-Lugand;
7. „Oscar și Tanti Roz”, de Eric Emmanuel Schmitt;
8. „Pacienta tăcută”, de Alex Michaelides;
9. „Acolo unde cântă racii”, de Delia Owens;
10. „Un bărbat pe nume Ove”, de Fredrik Backman.
Deși România se află la finalul clasamentelor europene, având în vedere că populația activă petrece, în medie, doar 5 minute pe zi citind, cititorii din comunitatea Bookster depășesc aceste statistici. În medie, un abonat Bookster citește 12 lecturi pe an, ceea ce este în linie cu obiceiurile de lectură din țări mai dezvoltate precum Estonia, Finlanda și Polonia.
În 2023, Bookster a lansat Booksy, bibliotecarul virtual care folosește inteligența artificială pentru a oferi utilizatorilor recomandări personalizate de lectură
În prezent, Bookster pune la dispoziția abonaților săi aproximativ 5.000 de titluri unice de cărți și 3.500 de resurse online – articole, ebooks, videoclipuri și conținut audio. Compania își propune, însă, diversificarea constantă a opțiunilor de lectură existente în platformă, prin consolidarea parteneriatelor cu biblioteci și institute de limbi străine din România. Astfel, Bookster a introdus în 2023 conținut în limbile germană și maghiară. Acestea se adăugă celor trei limbi deja disponibile în platformă – română, engleză și franceză.
Mai mult, a investit resurse pentru a optimiza experiența utilizatorilor. Unul dintre demersuri este integrarea inteligenței artificiale care le sugerează cititorilor cărți în funcție de interesele lor, cu ajutorul lui Booksy, bibliotecarul virtual. Acesta este disponibil pe ai-carte.bookster.ro și poate fi folosit și în lipsa unui cont pe platformă. În paralel cu recomandările de lectură pe care le face, Booksy poate asocia fiecare carte cu o melodie, un citat sau un poem potrivit fiecărui titlu, pentru o experință unică.
Pentru un grad și mai mare de personalizare, Bookster se folosește de algoritmi care învață obiceiurile de lectură ale cititorilor din comunitate. Astfel, recomandările din platformă își propun să vină în întâmpinarea preferințelor literare precum și a nevoilor de învățare și explorare ale fiecărui abonat.
„La Bookster, vedem tehnologia ca un aliat, care ne permite să ne îndeplinim misiunea de a inspira oamenii să redescopere bucuria cititului și de a fi cât mai aproape de comunitate. De aceea, integrăm constant soluții inovatoare, menite să ajute utilizatorii să găsească lecturile și resursele cele mai potrivite pentru ei. Astfel, pentru anul 2024, avem în plan lansarea unei aplicații pentru mobil. În plus, în perioada care urmează, vom pune și mai mult accent pe lecturile de dimensiuni reduse, inclusiv pe suport audio sau digital, care pot fi ușor de strecurat într-o pauză sau în drumul spre birou.” – spune Teodora Rădulescu, CEO Bookster.
În 2022, Bookster a închis anul cu o cifră de afaceri de 3,7 milioane de euro. Compania are, în prezent, aproximativ 50 de angajați.