● Sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen oferă plăcerea unui condus durabil ca element nou al mărcii BMW i ● Combinaţia unică la nivel mondial de pile de combustie de înaltă performanţă şi baterie cu putere optimizată subliniază competenţa de vârf a BMW Group în sisteme de propulsie ● Seria mică pentru demonstraţii şi teste va fi lansată în 2022 ●
Bucureşti/München. BMW Group avansează în mod sistematic cu dezvoltarea tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune suplimentară pentru o mobilitate individuală durabilă. La doi ani după prezentarea conceptului BMW i Hydrogen NEXT, compania va prezenta BMW iX5 Hydrogen la IAA Mobility 2021 de la München. În prezent, încă în curs de dezvoltare pentru producţia de serie, modelul Sports Activity Vehicle (SAV) cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va fi unul dintre numeroasele automobile pe care vizitatorii le pot experimenta pe măsură ce sunt conduse de-a lungul aşa-numitului „Blue Lane”, conectând principalele puncte expoziţionale cu alte locuri de expoziţie din centrul oraşului.
O serie mică a BMW iX5 Hydrogen, dezvoltată pe baza BMW X5, va fi utilizată în scopuri demonstrative şi de testare de la sfârşitul anului viitor. Sistemul de pile de combustie cu hidrogen este o dovadă suplimentară a competenţei de lider a BMW Group în domeniul tehnologiilor de propulsie electrică. “Cu pila de combustie performantă şi bateria optimizată, sistemul de propulsie al BMW iX5 Hydrogen este unic în lume”, a declarat Juergen Guldner, director BMW Group pentru Tehnologia Pilei de Combustie cu Hidrogen şi Proiecte de Vehicule. “Prina aceasta creăm noi căi pentru plăcerea condusului durabil.”
În condiţiile potrivite, tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen are potenţialul de a deveni un pilon suplimentar în portofoliul de sisteme de propulsie al BMW Group pentru mobilitate locală fără CO2. Marca BMW i, care este orientată în totalitate către mobilitatea locală fără emisii, ar putea oferi în viitor şi automobile cu sisteme de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen, pe lângă modelele electrice cu baterie precum BMW i3, BMW iX3, BMW iX şi BMW i4. Cu condiţia ca hidrogenul să fie produs folosind energie regenerabilă şi infrastructura necesară să fie disponibilă, această tehnologie poate completa portofoliul de sisteme de propulsie electrice al BMW Group – şi, în special, să răspundă frecvent nevoilor clienţilor care nu au propriul acces la infrastructura de încărcare electrică, conduc frecvent pe distanţe mari sau doresc un grad ridicat de flexibilitate.
Elemente de design specifice modelului tipărite 3D pentru modelul Sports Activity Vehicle fără emisii locale
BMW iX5 Hydrogen este un Sports Activity Vehicle (SAV) premium modern, care combină tehnologia de propulsie inovatoare cu proporţiile puternice, confortul şi versatilitatea unui model BMW X. Elementele individuale de design exterior şi interior evidenţiază legăturile automobilului cu marca BMW i, precum şi tehnologia sa specifică de propulsie. Bordura interioară a grilei BMW, inserţiile din jantele aerodinamice de 22 de ţoli şi accesoriile din porţiunea exterioară a difuzorului spate sunt toate în BMW i Blue. Pragurile de intrare şi decoraţiunile capacului pentru tabloul de bord poartă şi ele inscripţia “pile de combustie cu hidrogen”.
Inserţiile tip mesh care acoperă prizele de aer de răcire din partea frontală a BMW iX5 Hydrogen, precum şi difuzorul spate şi elementul său difuzor, au şi ele un design unic. Grilele ornamentale care acoperă grila BMW, partea inferioară şi cele două prize de aer exterioare şi elementele caroseriei pentru partea spate inferioară provin de la Campusul de Producţie Aditivă al BMW Group, care utilizează imprimarea 3D pentru a produce prototipuri şi piese standard. Producţia aditivă permite fabricarea rapidă şi extrem de flexibilă a componentelor – dintre care unele au forme geometrice care nu pot fi realizate cu metodele de producţie convenţionale.
Dezvoltare durabilă sistematică: jante aerodinamice şi anvelope din cauciuc natural
Jantele aerodinamice ale BMW iX5 Hydrogen vin cu anvelope produse durabil din cauciuc natural şi celofibre. Materiile prime pentru aceasta sunt extrase în conformitate cu standardele organizaţiei independente Forest Stewardship Council (FSC). BMW Group este primul producător auto din lume care foloseşte anvelope Pirelli fabricate exclusiv din cauciuc natural certificat şi celofibre pe bază de lemn în automobilele sale de producţie.
Dinamica BMW emblematică, capacităţi puternice pe distanţe lungi
BMW iX5 Hydrogen combină tehnologia pilei de combustie cu BMW eDrive de generaţia a cincea. Sistemul de propulsie foloseşte hidrogenul drept combustibil, transformându-l în electricitate într-o pilă de combustie – furnizând o putere electrică de până la 125 kW/170 CP, cu vapori de apă ca singură emisie. Această putere de propulsie îi permite, de asemenea, să menţină viteze ridicate constante pe distanţe mai mari. Motorul electric a fost dezvoltat din tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea utilizată şi la BMW iX. În fazele de coasting (decuplarea şi oprirea motorului), în timpul frânei de motor şi frânare, acesta serveşte ca generator, alimentând energia într-o baterie de putere. Energia stocată în această baterie de putere este utilizată, de asemenea, pentru manevre de condus foarte sportiv – oferind o putere a sistemului de 275 kW/374 CP şi garantând experienţa de condus caracteristică mărcii.
Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), care împreună conţin aproape şase kilograme de hidrogen. “Umplerea rezervoarelor de hidrogen durează doar trei-patru minute – deci nu există limite pentru utilizarea BMW iX5 Hydrogen pe distanţe lungi, cu doar câteva opriri scurte între ele”, explică Guldner.
Hidrogenul ca parte a activităţilor globale pentru mobilitatea fără CO2
Potrivit unui raport al Agenţiei Internaţionale pentru Energie (AIE), hidrogenul oferă un potenţial considerabil ca sursă de energie viitoare în legătură cu activităţile de tranziţie energetică la nivel mondial. Datorită capacităţilor sale de stocare şi transport, hidrogenul poate fi utilizat pentru o mare varietate de aplicaţii. Prin urmare, majoritatea ţărilor industrializate adoptă strategii privind hidrogenul şi le susţin cu planuri şi proiecte concrete. În sectorul transporturilor, hidrogenul poate deveni o opţiune tehnologică suplimentară, alături de mobilitatea electrică cu baterii, pentru a forma o mobilitate individuală durabilă pe termen lung. Totuşi, acest lucru va depinde de producţia competitivă a cantităţilor suficiente de hidrogen din energia verde, precum şi de extinderea infrastructurii de alimentare corespunzătoare, care este deja urmărită intens în multe ţări.
BMW Group salută şi sprijină activităţile de promovare a inovaţiei în Germania şi Europa, care vor contribui la construirea unei economii a hidrogenului şi la accelerarea producţiei de hidrogen verde. Acestea includ în mod specific proiectele de hidrogen la scară largă clasificate ca Proiecte Importante de Interes European Comun (IPCEI). Proiectele care cuprind această iniţiativă a Uniunii Europene, susţinute în Germania de Ministerul Federal al Afacerilor Economice şi Ministerul Federal al Transporturilor, acoperă întregul lanţ de valori – de la producţia de hidrogen la transport până la aplicaţii în industrie.