Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Start de toamna in formarea celor 200 000 de specialisti

Eurolink

in domeniul accesarii si gestionarii Fondurilor Europene

Intervalul de timp care a mai ramas pana la lansarea primelor apeluri legate de finantarile UE din fondurile post aderare s-a redus vertiginos. Totusi, ne lipsesc foarte multe din competentele tehnice, organizatorice si de comunicare personale si colective, chiar ale celor care vor lucra in organismele intermediare de gestionare a diverselor axe de finantare din cadrul programelor UE, mai ales in cele regionale. Pe de alta parte, punctajele care vor stabili eligibilitatea proiectelor depind si puncteaza cu ocazia selectarii proiectelor calitatea si forta echipei de implementare a solicitantilor si consultantilor acestora. Altfel spus, întrucat avem de-a face cu standarde si cerinte riguroase si noi in proportie de 60%, formarea expertilor tehnici, cat si a echipelor de redactare a proiectelor, de elaborare a anexelor necesare si de implementare efectiva, in timp util, devine vitala pentru ultimul trimestru al acestui an. Bazandu-ne pe o solida experienta de un an si jumatate in organizarea complexa a celor mai diversificate forme de training si consiliere pentru grupurile-tinta implicate sau motivate sa se implice in accesarea si implementarea Fondurilor Europene, in parteneriat cu Universitatea Romana de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea”, acreditata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Membra a Federatiei Europene a Scolilor cu Acces la Diploma Europeana, sub auspiciile si cu sprijinul Consortiului Parteneriatului Strategic (CPS), EUROLINK-House of Europe va coordona stiintific si tehnic un program special de masterat intitulat “Integrare Economica Europeana”, cu accent pus pe cadrul institutional si managementul programelor de finantare ale Uniunii Europene.

In preambulul acestui program de masterat, care va incepe din al doilea semestru universitar, organizam in perioada octombrie-decembrie 2007 Programul de training intensiv “Managementul Proiectelor finantate din Fondurile UE post-aderare” (Fonduri Structurale, de Coeziune, Dezvoltare Rurala, Pescuit), soldat cu Certificat de Absolvire, apt sa puna bazele competentelor principale si abilitatilor specifice viitorilor experti si project manageri interesati sa se pregateasca mai rapid pentru a incepe redactarea proiectelor, identificarea cofinantarii, obtinerea avizelor legale si sudarea echipelor de implementare. Coordonatorul stiintific este Certified Management Consultant (CMC) Radu PASCU, profesor asociat la Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu si colaborator permanent al Programului National de Formare a Expertilor si Consultantilor in Proiectele cu Fonduri Europene, initiat de EUROLINK-Casa Europei. 

Avem in vedere formarea urmatoarelor categorii de specialisti, stiut fiind ca Romania are absoluta nevoie de aproape 200 000 de persoane care sa fie implicate in absorbtia celor 30 miliarde euro:

– project manageri si ofiteri de proiect pentru proiecte complexe (aprox. 30 000 de persoane);

– consilieri de Fonduri pentru banci si institutii financiare care acorda co-finantare (150 000 de persoane);

– comunicatori si facilitatori pentru formarea consortiilor si organizarea sistemului PR si a campaniilor de comunicare (3 000 persoane);

– consultanti pentru organizatiile financiare europene si internationale ce sprijina cofinantarea proiectelor private, in special in sectorul IMM, al dezvoltarii rurale si al protectiei mediului (300 de persoane);

– evaluatori de proiecte complexe pentru evaluarile intermediare si ex-post (4 000 de persoane);

– auditori calificati pentru auditarea programelor operationale dupa implementarea fiecarei etape (1500 de persoane);

– experti in managementul riscului si in prevenirea crizelor (700 de persoane).

Pentru informatii complete si prezentarea conditiilor de inscriere si participare, puteti consulta pagina de internet  www.StructuralFunds.ro sau Platforma de Actiune si Interventie Rapida a Societatii Civile, gazduita virtual de portalul www.Portal.StructuralFunds.ro, sau puteti adresa intrebari la adresa eurolink@b.astral.ro.

Bucuresti, 20.09.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.