Start simultan pentru BMW Seria 4 Coupe, BMW Seria 5 Sedan, BMW M5, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 6 Gran Turismo în fabrica din Bavaria.
Bucureşti/Dingolfing. La uzina BMW Group din Dingolfing, Bavaria, cinci modele noi îşi serbează astăzi sărbătoresc intrarea în producţia de serie. Prima noutate: BMW Seria 4 Coupé, care continuă tradiţia coupé-ului sportiv la uzina BMW din Bavaria Inferioară prin caracterul său individual şi sportiv. În acelaşi timp, modelele revizuite ale BMW Seria 5 Sedan, inclusiv BMW M5, dar şi BMW Seria 5 Touring ies de pe linia de asamblare şi oferă, pe lângă designul rafinat tehnologie mild hybrid 48V pentru toate verisiunile cu motoare cu patru şi şase cilindri, dar şi mai multe versiuni plug-in hybrid. Acest lucru asigură performanţe mai bune cu un consum mai mic şi, în acelaşi timp, un confort al condusului sporit. De acest lucru beneficiază şi noul BMW Seria 6 Gran Turismo, un model versatil, care îmbină caracterul practic cu un design
Christoph Schröder, directorul uzinei BMW Group din Dingolfing: “Pentru începerea simultană a producţiei celor cinci modele este necesară o planificare precisă şi o concentrare maximă în întreaga fabrică. În ciuda întreruperii producţiei şi a repornirii într-un singur schimb din cauza crizei coronavirusului, am reuşit să lansăm noile BMW Seria 4 Coupé, BMW Seria 5 şi BMW Seria 6 Gran Turismo la timp şi în condiţii de calitate maximă. Aceasta este o realizare importantă a echipei din Dingolfing şi a întregului lanţ de procese. Cu toţii se bucură de tot respectul meu”.
Noul BMW Seria 4 Coupé
Coupéurile sportive şi elegante sunt o parte definitorie a istoriei BMW şi au o lungă tradiţie şi la uzina BMW Group din Dingolfing, care a început în 1976 odată cu BMW Seria 6 Coupé. 44 de ani mai târziu, noul BMW Seria 4 Coupé iese de pe linia de asamblare din Bavaria Inferioară şi se remarcă în segmentul premium al clasei medii prin designul său remarcabil. Cele mai mari pieţe de vânzări pentru coupéul cu două uşi sunt SUA, Marea Britanie şi Germania.
Pentru a sprijini comportamentul foarte sportiv, noul BMW Seria 4 dispune de o construcţie uşoară inteligentă: astfel, capota, aripile faţă şi uşile noului BMW Seria 4 Coupé sunt fabricate din aluminiu la presa uzinei din Dingolfing. În plus, părţi importante ale şasiului sunt produse la vechea fabrică 2.10 a BMW Group: uzina de componente de la Dingolfing furnizează suportul zincat al punţii faţă, punţile faţă şi spate, precum şi diferenţialel pentru cele două punţi.
Vârful portofoliului de modele este BMW M440i xDrive Coupé. Dispune de un motor performant pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 275 kW/374 CP şi ajută modelul să obţină performanţe deosebite şi să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde. În plus, la lansarea pe piaţă în octombrie 2020 vor fi disponibile late două motoare pe benzină, cu patru cilindri, şi un motor diesel cu patru cilindri. Din martie 2021, modelul va putea fi echipat şi cu două motoare diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie.
Accentul clar pe o experienţă foarte intensă a condusului este evident şi când vine vorba de designul şi echiparea interiorului. Moul BMW Seria 4 Coupé este echipat standard cu sitclă cu izolare acustică pentru parbriz. Lansarea noului BMW Seria 4 Coupé pe piaţa mondială, inslcusiv România, va începe în octombrie 2020.
Actualizare a modelelor BMW Seria 5 şi BMW Seria 6 Gran Turismo
În iulie 2020, pe lângă noul BMW Seria 4 Coupé, alte patru modele vor ieşi de pe linia de asamblare a uzinei din Dingolfing odată cu actualizarea modelelor BMW Seria 5 şi Seria 6. Preşedintele Sindicatului uzinei BMW Group din Dingolfing, Ştefan Schmid: “Odată cu începerea simultană a producţiei noului BMW Seria 4 Coupé şi actualizărilor pentru modelele BMW Seria 5 şi Seria 6, angajaţii Dingolfing au dovedit încă o dată că pot stăpâni începuturi complexe, iar compania poate conta pe locaţia noastră. Aceasta înseamnă că fabrica noastră este pregătită bine pentru alte modele în acest an şi pentru începerea producţiei de serie a BMW iNEXT în 2021”.
Din 1972, BMW Seria 5 a fost o adevărată poveste de succes pentru uzina BMW Group din Dingolfing. Actuala generaţie a modelului s-a vândut în peste 630.000 de unităţi în toată lumea. Acum, optimizările direcţionate creează condiţiile pentru a continua succesul gamei BMW Seria 5. Grila BMW a radiatorului a fost dezvoltată optic suplimentar, farurile LED au o nouă grafică de iluminare, iar stopurile au fost modelate tridimensional. În consecinţă, şi BMW M GmbH a revizuit optic sedanul de înaltă performanţă BMW M5.
În ceea ce priveşte motorizarea, BMW Seria 5 este şi mai electrizant: BMW 530e Sedan este echipat acum cu cea mai recentă generaţie de celule de baterii, astfel că permite o autonomie pur electrică de 62-67 de kilometri. Bateria este produsă în uzina 2.2 din apropiere, centrul de competenţă al BMW Group pentru producţia de trenuri de rulare electrice. În plus, din toamna anului 2020 va fi disponibil, în premieră, şi o variantă plug-in hybrid a modelului BMW Seria 5 Touring; de asemenea, BMW 545e xDrive Sedan îşi va sărbători premiera ca plug-in hybrid cu motor pe benzină, cu şase cilindri. Din noiembrie 2020, numai gama BMW Seria 5 va oferi cinci variante de model electrificate.
În plus, toate motoarele cu patru şi şase cilindri sunt echipate standard cu tehnologia mild hybrid 48V deosebit de eficientă. În funcţie de situaţia de condus, generatorul-starter permite fie generarea energiei la frânare, fie un impuls electric cu un plus de 11 CP. De aceasta vor beneficia şi toate variantele de model ale noului BMW Seria 6 Gran Turismo, care este foarte popular pe pieţele din China, Coreea de Sud şi India datorită aspectului său elegant şi confortului de călătorie deosebit.
Uzina BMW Group din Dingolfing
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locaţii de producţie pe care BMW Group le are pe mapamond şi cea mai mare deţinută de companie în Europa. În fiecare zi, aproximativ 1.500 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 şi Seria 8 părăsesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. În 2019, uzina a produs aproximativ 285.000 de automobile.
Versiunile plug-in hybrid BMW Seria 5 şi Seria 7 sunt deja produse pe aceeaşi linia de fabricaţie cu modelele cu motorizări diesel şi pe benzină. BMW iNEXT, care va fi fabricat din2021, va fi primul model complet electric produs la Dingolfing.
În prezent, uzina din Bavaria Inferioară are o forţă de muncă de aproximativ 18.000 de angajaţi. Prin cei 800 de stagiari în 15 domenii, Dingolfing este şi cel mai mare centru de pregătire din cadrul BMW Group.
Pe lângă automobile, componentele de automobile precum piese presate sau cele pentru şasiu şi tren de rulare sunt şi ele produse la Dingolfing. În uzina de componente 2.2 se află centrul de competenţă al BMW Group pentru producţia de motoare electrice. De aici, uzinele BMW Group din lumea întreagă sunt aprovizionate cu motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune pentru automobile plug-in hybrid sau electrice. Pe termen mediu este de aşteptat ca această producţie de sisteme de propulsie electrice să crească semnificativ, iar forţa de muncă să se extindă cu până la 2.000 de angajaţi.
De asemenea, locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. “Dynamic Centre”, un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni, furnizează organizaţiei retail BMW şi MINI din lumea întreagă piese şi accesorii originale.