IAA România şi UAPR au deschis perioada de înscrieri pentru cea de-a XVI-a ediție a Romanian Effie Awards. Înscrierile în competiţia Effie 2019 se vor putea face până în data de 25 aprilie 2019, cu trei deadlineuri diferite: early bird deadline, on time deadline şi last chance deadline.
Ca în fiecare an, pentru a reprezenta cât mai fidel schimbǎrile din piaţǎ, industriille cele mai active şi trendurile actuale, Comitetul de Organizare Effie 2019 a introdus noi categorii şi a rafinat o parte dintre definiţiile categoriilor deja existente. Astfel, competiţia Romanian Effie Awards 2019 este acum structurată în 16 categorii de bazǎ, reprezentând diferite zone de piaţǎ şi 17 categorii speciale. Ȋn partea de industry categories intrǎ „Energy”, dedicatǎ furnizorilor de energie electricǎ, gaz şi combustibil, iar grupa de categorii speciale se completeazǎ cu „Use of Influencers”.
„Viziunea Effie de anul acesta are douǎ prioritǎţi: adaptarea festivalului la realitǎţile comunicǎrii de azi şi promovarea #EffieThinking.
Ȋntr-o perioadǎ în care industria de comunicare este în plinǎ transformare, Effie trebuie sǎ fie relevant în contextul evoluţiilor care au loc. Prin urmare, Effie va avea categorii cât mai reprezentative pentru ce se întâmplǎ astǎzi şi un juriu cât mai bine aliniat la rigorile internaţionale ale acestui festival.
Ȋn acelaşi timp, Effie trebuie sǎ ofere modele eficiente de abordare ale comunicǎrii la care marcom-ul sǎ se poată raporta în aceastǎ perioadǎ de transformare.
Effie înseamnǎ fundamental un anumit fel de a gândi, care coreleazǎ elementele de bazǎ ale unei campanii de comunicare (context, challenge, obiective, strategie, creaţie şi rezultate). Prin urmare, promovarea #EffieThinking, adicǎ promovarea modelelor de comunicare ce stau în spatele unor campanii eficiente, este una din prioritǎţile comitetului din acest an.” declarǎ Victor Stroe, Preşedintele Comitetului de Organizare Effie 2019 şi Head of Strategy and Associate Director, Leo Burnett România.
Joi, 28 februarie, cu începere de la ora 10:00, va avea loc şi seminarul de introducere în noua ediţie: „Welcome to #EffieThinking”, cu prezentarea noutǎţilor ediţiei, dar şi studii de caz şi exerciţii practice cu invitaţi din industrie. Participarea este liberǎ, condiţionată de o confirmare în prealabil pe adresa teodora.calin@institute.ro. Evenimentul are loc la sediul IAA România (Calea Victoriei nr. 126).
Agenţiile şi companiile pot înscrie în competiţie lucrǎri derulate în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018, respectiv 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2018 pentru Sustained Success, care premiazǎ eforturile susţinute ale brandurilor pe cel puţin trei ani. Entry Kit-ul şi toate informaţiile legate de înscriere se gǎsesc pe site-ul competiţiei: www.effie.ro.
Comitetul de Organizare Effie 2019 este format din: Victor Stroe – President Romanian Effie Awards Committee 2019 & Head of Strategy and Associate Director, Leo Burnett, Alina Golopenţa – Marketing Director, Kaufland România, Eleodor Ghenoiu – Head of Advertising and Brand Activation Enel, Hortensia Năstase – Vice President, Mullen Lowe România, Irina Pencea – Managing Partner, Jazz Communications, Laura Barbu – Director Brand and Marketing Communication, Vodafone, Mihai Trandafir – Managing Director Universal McCann, Nicoleta Mihăilescu – Marketing Category Manager – Baby Care South East Europe, Procter & Gamble, Raluca Kovacs – Head of Strategic Planning, Publicis România, Raluca Mihalcea – Senior Brand Manager, Rompetrol si Răzvan Mircea – Marketing Director, Strauss Balkans.
Calendarul de înscrieri Effie Awards România 2019:
Early Bird Deadline: 21 februarie – 12 martie
On Time Deadline: 13 martie – 2 aprilie
Last Chance Deadline: 3 aprilie – 25 aprilie
EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.