Starcom si Biroul Cannes Lions in Romania anunta o alianta de elita: odata cu cel de-al patrulea an al Gradinitei lanseaza prima forma de invatamant alternativ ce cultiva creativitatea in media. Este vorba despre Catedra Alternativa de Media Creativa coordonata de Corina Bernschutz si invitatii sai. “Am fost impresionati de performanta Corinei si a echipei ei. Impreuna au reusit, in 2007, sa aduca Romaniei primul argint la Cannes la o sectiune “moderna” – media – pe mana unei campanii care a rulat pe viu, pentru un client real si deschis catre inovatie in media – Avon Cosmetics Romania. Cum vroiam sa dedicam platforma de studiu in 2008 culturii ideii, de la succesul primului Silver Lion romanesc la creativitatea in media in randul gradinarilor n-a mai fost decat un pas. Asa a luat nastere “Catedra Alternativa de Media Creativa”, declara Roxana Balan, project manager al Biroului Cannes Lions in Romania.
“Starcom cultiva si implementeaza media creativa de cativa ani buni, pe o directie care isi propune sa reinventeze gandirea in media si implicit standardele acestei industrii. Odata cu decizia de participare la festivaluri si cu succesul obtinut, am devenit si vizibili din acest punct de vedere. Insa noi nu facem decat sa continuam ce ne-am propus – sa reinventam standardele si sa educam, demonstrand ca media creativa aduce valoare si eficientizeaza. In acest sens ne vom folosi si de oportunitatea oferita de Biroul Cannes Lions in Romania, pentru a educa si atrage “sange proaspat” catre industria de media. Vom arata ca e extrem de interesant si provocator sa faci media creativa, tinand cont ca trebuie sa gandesti strategic, sa generezi idei, sa fii putin copywriter, si dupa ce ai vandut cu succes propunerea clientului, sa fii foarte atent sa nu esuezi lamentabil cu implementarea. Cam asta face un om care se ocupa de media creativa – speram ca vom convinge tinerii care vor participa la cursurile Gradinitei, ca e interesant sa se alature si industriei de media”, a declarat Corina Bernschutz, innovation director Starcom.
Ca atatea alte discipline de noua generatie, multa vreme eclipsata de stralucirea departamentului de creatie, “media creativa” e o disciplina fascinanta, care iti ofera oportunitatea de a explora solutii neconventionale. Daca sunt impecabil acordate strategic, datorita “surprizei” ce i-o rezerva consumatorului, aceste rezolvari se dovedesc a fi adesea in egala masura in serviciul brandului, dar si in serviciul vanzarilor.
De ce n-ar invata atent-selectatii nostri Gradinari cum se cultiva gandirea creativa si in spatiul media? De ce n-am deschide si un astfel de drum, nebatut suficient pina acum, in industria de comunicare?
“E flatanta deschiderea Corinei Bernschutz pentru acest proiect educational pe care si-l dorea demult si onorant faptul ca Starcom a acceptat invitatia la parteneriat. De aceea, pentru cei ce vor urma cursurile acestei Catedre, sa fie la inaltime, e o obligatie”, a declarat Teo Migdalovici.
Din cele aproximativ cinci sute de aplicatii la Gradinita vom selecta cateva zeci. Urmeaza un nou test, de evaluare a aptitudinilor, si o directionare a tinerilor pentru unul sau altul dintre domeniile comunicarii care traiesc din “Cultura Ideii”.
Cursurile generale vor avea loc, ca si anul trecut, la Orange Concept Store, in vreme ce cursurile de media creativa vor avea loc la Starcom.
Momentele de teorie, vor alterna cu cele de lucru efectiv, prin rezolvare de brief-uri reale si comentare a lor in spatiul public al clasei. Cele mai interesante momente vor fi saptamanal expuse pe blogul Scolii (www.gradinita.wordpress.com)
Pot participa la preselectia cu finalitate in zona de media creativa masteranzi, doctoranzi sau studenti la zi.
O singura echipa finalista va pleca la festivalul de pe Riviera Franceza, in contextul sectiunii 15forcannes. Este un alt semn ca scoala ofera foarte mult, dar si cere pe masura.
Starcom este cea mai premiata agentie de media din Romania, cu distinctii la Cannes, Eurobest si Golden Drum.
{mosloadposition user10}