- Clasamentul oferă o nouă perspectivă asupra procentului de trafic din social media
- Inna, Andra și Adelina Pestrițu au cele mai urmărite conturi din social media, în România
Starcom România a realizat prin intermediul Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi în social media din sfera de divertisment.
Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată și urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România și a comunităților acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activității din social media.
Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online – Facebook, Instagram și Youtube – dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont.
Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie îi găsim pe: Inna, Andra Măruță, Adelina Pestrițu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.
“Social media a schimbat modul în care clienții și companiile interacționează, iar intelegerea dinamicii de apreciere a creatorilor de conținut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieței o imagine cât mai clară asupra modului de obținere a vizibilității in în social media.
Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai ușoară, însă dezvoltăm constant noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”, a declarat George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Nr |
Social Media Star |
Social Media Points |
Overall Rank |
Facebook Rank |
Instagram Rank |
Youtube Rank |
1 |
Inna |
1.86 |
1 |
14 |
1 |
7 |
2 |
Andra Măruță |
1.83 |
2 |
5 |
6 |
63 |
3 |
Adelina Pestrițu |
1.82 |
3 |
6 |
3 |
264 |
4 |
Andreea Bălan |
1.52 |
4 |
4 |
15 |
99 |
5 |
Selly |
1.36 |
5 |
158 |
14 |
2 |
6 |
Smiley |
1.33 |
6 |
12 |
12 |
128 |
7 |
Flick Domnul Rimă |
1.32 |
7 |
2 |
28 |
379 |
8 |
Mircea Bravo |
1.24 |
8 |
1 |
117 |
40 |
9 |
MaxINFINITE |
1.15 |
9 |
331 |
103 |
1 |
10 |
Andrei Zbir |
1.15 |
10 |
685 |
2 |
24 |
11 |
Andreea Marin |
1.14 |
11 |
3 |
70 |
475 |
12 |
Antonia |
1.12 |
12 |
41 |
5 |
132 |
13 |
Andreea Mantea |
1.10 |
13 |
25 |
8 |
156 |
14 |
Delia |
1.05 |
14 |
62 |
4 |
236 |
15 |
IAN |
1.03 |
15 |
9 |
39 |
411 |
16 |
Mihai Morar |
1.02 |
16 |
8 |
46 |
539 |
17 |
Vlad Munteanu |
0.99 |
17 |
647 |
7 |
18 |
18 |
Dorian Popa |
0.97 |
18 |
129 |
13 |
6 |
19 |
Elena Gheorghe |
0.94 |
19 |
18 |
17 |
135 |
20 |
Jamila Cuisine |
0.85 |
20 |
11 |
254 |
91 |
21 |
Eduard CRBL |
0.85 |
21 |
10 |
138 |
367 |
22 |
Alina Eremia |
0.84 |
22 |
59 |
11 |
144 |
23 |
Exploit |
0.84 |
23 |
480 |
105 |
3 |
24 |
Mihai Trăistariu |
0.84 |
24 |
7 |
269 |
408 |
25 |
Nicole Cherry |
0.75 |
25 |
107 |
9 |
369 |
26 |
Lora |
0.72 |
26 |
32 |
21 |
278 |
27 |
Tudor Chirilă |
0.69 |
27 |
13 |
158 |
374 |
28 |
Cristina Almășan |
0.66 |
28 |
359 |
10 |
108 |
29 |
Adela Popescu |
0.65 |
29 |
45 |
20 |
471 |
30 |
Vlăduța Lupău |
0.65 |
30 |
17 |
139 |
86 |
31 |
Anda Adam |
0.64 |
31 |
40 |
24 |
539 |
32 |
Chef Florin Dumitrescu |
0.63 |
32 |
16 |
114 |
487 |
33 |
Cătălin Măruță |
0.62 |
33 |
30 |
45 |
139 |
34 |
3 Chestii |
0.62 |
34 |
20 |
214 |
35 |
35 |
Loredana Groza |
0.61 |
35 |
19 |
84 |
403 |
36 |
Alex Velea |
0.60 |
36 |
63 |
37 |
37 |
37 |
BRomania |
0.58 |
37 |
127 |
23 |
31 |
38 |
Diana Condurache |
0.55 |
38 |
452 |
16 |
59 |
39 |
Alex Dima |
0.55 |
39 |
15 |
274 |
539 |
40 |
Mimi |
0.51 |
40 |
269 |
19 |
78 |
Despre metodologie
Pentru o reprezentare cât mai corectă și echilibrată a performanțelor creatorilor de conținut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeași platformă să fie indexate în funcție de comunitatea acestuia.
Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.
De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de likes la nivel de piață, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.
Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram și Youtube. Performanțele au fost însumate, pentru a obține o medie a activității pe platformele menționate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.
Personalitățile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme și gaming.