Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Starcom lanseaza Studiul Valorilor

Cercetarea realizată de Starcom MediaVest Group împarte populația României în funcție de valorile acesteia pentru a explica alegerile oamenilor pentru anumite produse sau canale media.

Conform datelor de monitorizare, românii sunt expuși în medie pe lună la mesajul a peste 450 de branduri. Pe care îl va alege?

Agenția de media Starcom a realizat în premieră în România Studiul Valorilor prin care sunt explicate alegerile oamenilor pentru anumite produse sau canale media nu în funcție de demograficele obișnuite (vârstă, venit, educație), ci în funcție de valorile pe care oamenii le au.

Astfel, studiul împarte populația României în 4 cadrane în funcție de două axe reprezentative: Autonomie-Comunitate, Responsabilitate-Dorință.

"Între consumul de branduri, consumul de media și stilul de viață există o legătură foarte strânsă. Numitorul comun al alegerii este suprapunerea de valori. Prin acest studiu, Starcom pune la dispoziția clienților săi un model eficient de segmentare și planificare. Cercetarea vine să completeze în mod unic datele de audiență deja existente", a explicat Carmen Chipuc, Managing Director la Starcom MediaVest Group.

Studiul Valorilor are la bază metodologia semiometriei și a fost derulat de către compania de research Kantar Media pe un eșantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populația urbană. Studiul acoperă 40 de categorii de produse.

Anul trecut, Starcom UK a câștigat premiul Research Breakthrough cu Studiul Valorilor la Research Awards.

Cum consumă românii media și produse în funcție de valorile și stilul lor de viață

A. Ziarele tradiționale sunt grupate în cadranul dominat de oamenii conservatori, centrați pe valorile familiale și sociale. "Adevărul", Jurnalul Național" răspund valorilor de mai sus și se regăsesc pe grafic în aceeași zonă. Aici sunt brandurile “mainstream”, dar și produsele tipic feminine. Televiziunile care se regăsesc în acest cadran sunt TVR1, dar și Diva, Discovery și Animal Planet. Tot din punct de vedere media, aici găsim și site-urile de femei și cele culinare.
Din punct de vedere produse, populația care se regăsește în acest cadran conduce Peugeot, este client al BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mănâncă ciocolată Kinder sau Milka și bea mai degrabă Sprite sau Pepsi.

B. Cadranul publicului definit de amestecul dintre comunitate si plăcere, deci afiliat, dar mai puțin tradiționalist, are valori asemănătoare canalelor de filme AXN, ProCinema și al stațiilor de muzică. Este un public activ, care preferă călătoriile și sportul. Citește Ziarul Finanaciar și consumă mai degrabă produse premium.

Aceștia conduc Audi, sunt clienți ING Bank, și preferă berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.

C.
Cadranul "spiritului de aventură" este unul predominant masculin, cu valori combative. Prin agresivitatea lor, tabloidele culeg la graniță acest public aplecat spre independență și propria plăcere. De asemenea, ziarele și televiziunile de sport au un public foarte independent, diferențiindu-se puternic în acest cadran.
În ceea ce privește produsele, populația acestui cadran se orientează mai degrabă către Toyota, Honda, sau VOLVO, lucrează mai degrabă cu bănci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosește iPhone-ul, bea bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus și are o înclinație clară către Red Bull.

D. Spațiul "responsabil și independent" este populat cu publicul care consumă stațiile generaliste, ProTV și Antena 1, sau canalele de știri, Realitatea TV și Antena 3.

De pe piața auto, publicul din acest cadran va alege mai degrabă mărci precum Citroen sau Dacia, va fi client mai degrabă al Băncii Românești sau Citibank, va consuma cu precădere bere Golden Brau sau Bergenbier, va alege cu precădere ciocolată Africana sau Primola și se va răcori mai degrabă cu Fanta sau Frutti Fresh.

Bucuresti, 06.12.2010

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.