Starcom continua seria HumanGraphExperience cu editia nr 8 – „Generations under the Microscope” in care identifica punctele comune si diferentele la nivelul intereselor si consumului de media, dintre 3 generatii: Baby Boomers (acum in varsta de 49 – 67 de ani); Generation X (acum in varsta de 33-48 ani) si Generation Y (acum in varsta de 14-32 ani).
Locuri de munca
· Locurile de munca in educatie, constructii si industrie nu mai prezinta interes pentru generatiile tinere, spre deosebire de Baby Boomers. Reprezentantii Generatiei Y au cu totul alte preferinte de angajare, ocupand mai ales locuri de munca in servicii, comert, IT si domeniul financiar.
Teme de interes general
· Generatia tanara manifesta cel mai mare interes pentru tehnologie (Computers/IT – 58% Generation Y, 35% Generation X, 18% Baby Boomers si Internet – 79% Generation Y, 51% Generation X, 26% Baby Boomers), dar si pentru stiinta, tehnica si domeniul auto. Pe de alta parte, aceasta generatie este cel mai putin interesata de problemele politice si sociale.
Cumparaturi online
· Cu toate ca folosesc internetul intr-o masura mai mica, odata ce il descopera, Baby Boomers prezinta acelasi interes pentru produsele prezente in mediul on line ca si generatia mai tanara.
Consumul de media
· Consumul de TV este diferit in randul celor trei generatii: activ si planificat pe durata intregii zile pentru Baby Boomers; calitativ si selectiv pentru Generatia X; in continuu ca background pentru Generatia Y care are si cel mai accentuat comportament multitasking.
· Atat revistele, cat si ziarele sunt consumate in aceeasi masura de catre cele trei generatii, diferentele aparand la nivel nivelul subiectelor citite: stiri si retete culinare pentru generatiile mai mature; moda, frumusete, horscop, fotbal, internet pentru Generatia Y.
· Radioul este ascultat pentru muzica de catre Generatia Y, pentru stiri de catre Baby Boomers si atat pentru stiri, cat si pentru muzica de catre Generatia X.
“Intelegerea diferentelor dintre generatii este foarte importanta pentru comunicarea brandurilor care trebuie sa se plieze pe nevoile si interesele consumatorilor. Este esential sa identificam mediile in care pot fi intalniti si modul de abordare a reprezentatilor unor generatii diferite. Pentru acest studiu, ne-am concentrat pe analiza modului in care cele trei generatii relationeaza cu diverse teme de interes general si acceseaza diverse canale de comunicare, ajungand la o serie de insight-uri foarte interesante.” declara Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom.
Starcom MediaVest Group a lansat in februarie seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si branduri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brandurilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insightul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brandului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte din rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.