Sub numele de Starbucks Reserve Roastery noua locație se află în clădirea istorică a Poștei, în Piața Cordusio, Milano, compania plănuind să deschidă și alte cafenele în capital modei, până la finalul anului.
Cu un design care aduce un omagiu culturii espresso-ului italian, care l-a inspirat pe Howard Schultz acum 35 de ani când a ajuns prima dată în capitala modei, cafeneaua are 2.300 de metri pătrați, reunind arta prăjirii cu metodele inovatoare de a face cafea, în inima modei și a culturii italienești.
Experiența premium pe care o oferă cafeneaua include și ediții limitate de cafea Arabica din 30 de țări, cafea care va fi pentru prima dată prăjită în Europa, la pachet cu produse proaspete de patiserie care poartă semnătura lui Rocco Princi, unul dintre cei mai cunoscuți patiseri locali.
Această deschidere creează în jur de 300 de locuri de muncă în Italia, Starbucks investind și în cursuri și trainiguri adiționale pentru angajații săi, prin lansarea programului de ucenici la Milano și prin colaborarea cu Fundația Don Gino Rigoldi și Academia La Scala.
Starbucks, cea mai mare rețea de cafenele din lume, anunță deschiderea primei unități din Italia, la Milano. Sub numele de Starbucks Reserve Roastery, această cafenea a fost creată să ofere cea mai spectaculoasă experiență a cafelei, fiind perla coroanei popularului brand.
Gândit să devină rapid un reper pe harta mondială a cafelei, locul oferă o nouă experiență completă a pregătitului și servitului celei mai populare băuturi din lume. Aici clienții vor descoperi atât arta și știința din spatele cafelei, cât și un design uimitor care aduce un omagiu orașului și culturii locale a espresso-ului, înglobând tot ceea ce a descoperit Starbucks de-a lungul istoriei sale de 47 de ani.
„Am ajuns prima dată la Milano în 1983 și am fost fascinat de sentimentul de comunitate pe care l-am decoperit aici, în barurile de espresso ale orașului – acele momente rare de conectare, când se nasc legături firești între barista și clienți. Lansarea Starbucks Reserve Roastery aici nu este întâmplătoare, e felul nostru a de include povestea espresso-ului în povestea Starbucks”, a declarat
Howard Schultz, președintele emerit al Starbucks.
O lansare inedită
Locația din Milano este prima deschidere de cafenea-prăjitorie de lux, a treia din lume, după cea din Seattle (deschisă în 2014) și cea din Shanghai (lansată în 2017).
În plus, spațiul este enorm – 2.300 de metri pătrați – iar clădirea care găzduiește noul concept este un simbol al istoriei, tradiției și culturii locale, fiind vechea Poștă a orașului, aflată la doar câteva străzi de celebrul Dom și de Scala.
„Ne-am rezervat suficient timp pentru a ne asigura că lansarea din Italia este făcută în spiritul culturii locale. Faptul că am pornit la drum aici cu conceptul de cafenea-prăjitorie este o dovadă a angajamentului pe care ni-l luăm: să dezvoltăm pe termen lung portofoliul de magazine de aici, cu ajutorul partenerului nostru Percassi”, a afirmat Kevin Johnson, CEO Starbucks.
Pentru consumatori
Cafeneaua-prăjitorie din Milano oferă o experiență imersivă cu totul memorabilă: culori vibrante în stilul modei italienești, un joc de lumini care transformă spațiul de-a lungul zilei, iar în centru, o mașină de prăjit cafea Scolari, complet funcțională și produsă la doar câțiva kilometri de oraș.
Ce face cu totul specială experiența acestei cafenele este că italienii au posibilitatea de a experimenta, prin realitate augmentată, întregul proces de pregătire a băuturii preferate. Piesa-cheie este un perete enorm, de la podea la tavan, cu reprezentări vizuale ale istoriei brandului și cu momentele esențiale pe care le parcurge un bob de cafea din arbore până în ceașcă.