Reţeaua Info-Sănătate a organizat joi, 28 iunie 2012, la sediul BRAT, prima întâlnire pentru implementarea în România a standardelor internaţionale de măsurare a eficienţei campaniilor de publicitate indoor. La eveniment au participat reprezentanţi ai companiilor de indoor advertising, ai agenţiilor de publicitate, precum şi ai BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia), ARMA (Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor) şi Nielsen România.
Publicitatea indoor în sălile de aşteptare este mediul de comunicare cu cea mai mare retenţie a mesajelor (Ad Recall): 60%, faţă de TV (20%), Outdoor (20%) şi Radio (9%), conform unui studiu realizat de Arbitron&Edison în 2010.
“Evenimentul este primul dintr-o serie de întâlniri de consultare cu agenţiile de publicitate, companii şi organizaţii cu atribuţii în domeniul evaluării şi măsurării campaniilor de publicitate. Ne dorim profesionalizarea mediului de afaceri din România în ceea ce priveşte campaniile de publicitate OOH – out-of-home”, a declarat Lector univ. Dr. Ovidiu Brazdău, director Info-Sănătate şi preşedintele Asociaţiei Române de Indoor Advertising.
Cătălina Laschon, Research Manager în cadrul Nielsen România a precizat că „implementarea unor standarde de măsurare a eficienţei publicităţii indoor este un demers care îşi va dovedi utilitatea în timp şi va oferi informaţii utile pentru clienţi şi companiile de advertising, şi nu numai. Ca pentru orice proiect aflat la început, va mai dura puţin până când măsurarea ROI, prin metodologia propusă astăzi de Nielsen, va deveni un element esenţial în planificarea campaniilor de indoor”.
"Într-un media landscape atât de dinamic ca şi cel din România, este necesară alinierea în măsurarea tuturor suporturilor media la standardele de calitate. Se pare că a sosit momentul ca şi indoor-ul să facă acest pas. Salut acţiunea de a începe şi curajul de privi spre ce ar purtea fi pe viitor un standard în măsurarea indoor", a declarat Iosif Kalauz, Strategy and Research Senior Manager KanalD, reprezentant ARMA.
În cadrul întâlnirii s-au prezentat şi discutat următoarele aspecte:
– Necesitatea unor standarde unitare de măsurare a eficienţei campaniilor de publicitate indoor în România. Măsurarea audienţei. Măsurarea eficienţei. Evaluarea ROI (Return on investment)
Lector univ. Dr. Ovidiu Brazdău, Director Info-Sănătate; Preşedinte ARIA
– Prezentarea Standardelor DP-AA USA de măsurare a eficienţei (Audience Metrics Guidelines); discuţii privind standardele; costurile cercetării: analize şi discuţii.
– Studiu de caz: adaptarea standardelor la specificul publicităţii indoor în spitale şi clinici. Procedurile de măsurare Info-Sănătate.
Alex Larionescu, Research Manager, Info-Sănătate & ARIA.
– ROI Evaluation: prezentarea modalităţilor de evaluare financiară a campaniilor, compararea mediilor de comunicare (print / radio / tv / online / OOH etc.)
Invitat special prin Microsoft Live Meeting: Francisco Bernabe: Nielsen, Marketing Mix PA Consultant – Iberia region.
– ROI Evaluation: prezentarea modalităţilor de evaluare financiară a campaniilor, compararea mediilor de comunicare (print / radio / tv / online / OOH etc.)
Cătălina Laschon, Research Manager, Nielsen România şi invitaţii speciali prin Microsoft Live Meeting de la divizia Nielsen Watch Spania: Francisco Bernabe, Marketing Mix PA Consultant şi Gonzalo Ruiz, Client Consultant.
Documentele prezentate sunt disponibile online la linkurile de mai jos:
//www.info-sanatate.ro/docs/Standardele%20DPAA.pdf
//www.info-sanatate.ro/docs/Proceduri%20masurare%20Info-Sanatate.pdf
//www.info-sanatate.ro/docs/Marketing%20ROI%20Optimisation_Presentation.pdf.