Sofisticart, prima etapa a concursului de design de obiect destinat comunitatii de business, debuteaza cu misiunea "agenda pentru businessman".
Deschis artistilor romani si straini, concursul de vizualuri pentru agende / jurnale isi propune nu doar sa aduca designul in viata de business, ci sa cultive diferentele specifice ale fiecarei industrii, intr-o maniera revolutionara. "Ne propunem ca la finele proiectului, fiecare om de business respectabil sa-si doreasca una dintre agendele de serie mica ce vor fi selectate in urma acestui concurs. Traim intr-o lume in care diferentiatorii de detaliu anuleaza anonimatul, nu doar cand vine vorba despre comunicarea brandurilor de produs, ci si cand discutam de brandul personal", declara Roxana Balan, project manager la migdale amare, laboratorul alchimic care a lansat proiectul. Migdale amare vede in Sofisticart o platforma prin care sa cultive creativitatea in tot ceea ce inseamna instrumentarul de business. Urmatoarea etapa a Sofisticartului vizeaza realizarea unor bijuterii pentru oameii de business – accesorii specifice „alchimizate”.
Alaturi de migdale amare, in demersul de a inspira o comunitate intreaga prin obiecte cu mesaj implicit, se afla brokerul in productie nord vision, cel care si-a asumat misiunea de a sprijini proiectele cu valoare adaugata din zona educatiei (prin sustinerea Gradinitei, Scoala Alternativa de
Gandire Creativa) sau cele care dau credit esteticului.
"Reverenta pentru arta face parte din ADN-ul nostru. Prezentarea nord vision ca broker in productie, ea insasi semnata de un artist indelung premiat, cu state vechi in grafica satirica, e o confirmare. In spiritul acestei consecvente, tot maestrul Turculet semneaza si afisele competitiei de design, cu niste lucrari care provoaca zambete si intrebari retorice despre tandemul "arta si bani", apreciaza Dana Petrisor, PR Manager al companiei de brokeraj in productie.
Lucrarile realizate de artisti vor deveni un obiect care sa il recomande pe posesorul sau. La fel cum marca telefonului mobil sau a ceasului unui om de afaceri este purtatorul unui mesaj cu referire la statultul omului din spatele obiectului, ne dorim ca aceste agende / jurnale sa fie purtatoarele
unui statut asumat. Obiectele vor fi realizate conform viziunii fiecarui artist, fiecare agenda sau jurnal urmand sa devina o semnatura, un simbol al profilului oamenilor de business.
Domeniile de afaceri din care artistii sunt invitati sa se inspire pentru a realiza un design potrivit sunt urmatoarele: alimente, produse pentru locuinta, cosmetice, bauturi alcoolice, bauturi non-alcoolice, incaltaminte/imbracaminte/accesorii, retail, agrement, masini, calatorii/transport/turism, publicatii/media, produse farmaceutice, banci/asigurari. Acestea au fost inspirate de organizarea categoriilor Festivalului Cannes Lions si reprezinta principalele domenii in care se dezvolta numeroase afaceri.
Lucrarile, al caror grad de elaborare va fi decis de creatori, vor fi trimise pina la 25 noiembrie la dana.petrisor@nordivsion.ro. Un grup de oameni de productie si oameni de comunicare vor fi disponibili de doua ori pe saptamana, pentru intalniri-atelier cu artistii, in ideea de a confirma gradul de realizare sau de elaborare a lucrarilor.
Incurajam in acest fel designerii pentru explorarea mai multor materiale si mai multor tehnici in transmiterea unui mesaj. Pinza, pielea, pictura pe matase, metalul fac parte si ele din instrumentarul comunicarii mesajului. "Ii incurajam pe creativi sa se consulte cu noi, prin stabilirea de intalniri, in ideea ca proiectele lor sa fie traductibile in realitate", a precizat purtatorul de mesaj al brokerilor in productie.
Sofisticart se bucura de la aceasta prima editie de sustinerea organizatorilor primei competitii independente de design din Romania, Filter Design Competition. "Toti cei implicati in proiectul Filter apreciaza initiativa tandemului migdale amare-nord vision de a organiza Sofisticart.
Evenimentul este o ocazie excelenta pentru readucerea in atentia publica a importantei designului de calitate in viata de zi cu zi", declara Irina Ionita, Educational Project Manager ORICUM.
Mecanismul de selectare a lucrarilor va fi bazat pe jurizare. Numele juratilor si profilul lor va fi pus la dispozitia presei curand.
Constant, pina la data incheierii competitiei, vom informa comunitatea de business cu privire la sponori, parteneri, posibilitatea achizitionarii lucrarilor si mecanismul realizarii lor.
{mosloadposition user10}