Bucureşti/Lausitzring. Săptămâna aceasta, la Lausitzring (Germania) a fost vorba din nou despre DTM. De luni până joi, cei şase piloţi BMW şi adversarii lor au fost în acţiune pe circuitul cu o lungime de 4,570 kilometri. În total, echipele BMW au acoperit peste 1.250 de tururi şi 5.500 de kilometri. BMW Team RBM, BMW Team RMG şi piloţii lor au utilizat testul pentru a se pregăti, dar şi versiunea 2019 a BMW M4 DTM pentru începerea unei noi stagiuni. Piesa centrală a maşinii de curse este noul motor turbo BMW P48, care a fost dezvoltat de la zero în conformitate cu regulamentul Class 1. De asemenea, BMW M4 DTM a fost modificat masiv şi în numeroase alte zone. Organizată anual, “Media Day” a avut loc marţi la Lausitzring. Etapa de deschidere a sezonului DTM 2019 are loc în perioada 3-5 mai, la Hockenheimring (Germania).
Declaraţii după testul DTM de la Lausitzring
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): “A fost un test final foarte intens pentru echipele noastre şi piloţii noştri înaintea începerii sezonului DTM. Mari mulţumiri merg către mecanici şi ingineri, care au lucrat din greu şi au demonstrat un angajament deosebit de-a lungul acestor zile lungi de teste. Întregul sistem al maşinilor 2019 este complet nou. Prin urmare, este evident că trebuie să înveţi şi să câştigi experienţă cu fiecare tur parcurs. Primele două zile nu au decurs chiar aşa cum ne imaginasem. Cu toate acestea, întreaga echipă – inclusiv piloţii – a demonstrat cât de flexibilă poate fi în această fază şi nimeni nu s-a lăsat tulburat de situaţie. Apoi, miercuri şi joi am putut parcurge multe tururi. Per total, accentul nostru a fost pe confirmarea componentelor noi din sistem şi pe mai buna înţelegere a maşinii ca ansamblu. Am făcut progrese mari în această privinţă. Ca performanţe, am trecut prin toate etapele de pregătire planificate, pentru a ajunge în formă bună la Hockenheim. Ca întotdeauna, doar primele sesiuni de calificări şi curse ne vor oferi un indiciu real al situaţiei în care ne aflăm. Suntem încrezători în ceea ce priveşte startul stagiunii.”
Bruno Spengler (#7 BMW Bank M4 DTM, BMW Team RMG): “Înainte de startul sezonului, a fost foarte important să facem multe teste, să fim din nou la volan, să facem ultimele ajustări ale reglajelor şi să ne pregătim pentru primele curse. De asemenea, a fost foarte important pentru mine şi noul meu inginer de cursă să consolidăm o relaţie şi să găsim un ritm împreună. Am lucrat la toate acestea printr-un program bun. A fost important. Acum ne îndreptăm spre prima etapă. Abia aştept să ne reîntâlnim la Hockenheim, peste două săptămâni. Atunci vom avea o idee mai clară a nivelului la care ne aflăm.”
Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG): “Un test precum acesta este mereu important – în special sezonul acesta, cu noul regulament şi noul motor. După toată munca efectuată în dezvoltare pe parcursul iernii, a fost plăcut să punem amprenta finală. A mai fost câte o problemă pe ici, pe colo, dar este la fel la fiecare constructor în acest moment. Acum trebuie să le rezolvăm până la începerea sezonului. Prin urmare, a fost foarte bine că am pilotat din nou la Lausitzring. Cu toţii suntem intrigaţi să vedem cum se va desfăşura deschiderea stagiunii şi cât de buni suntem de fapt.”
Timo Glock (#16 BMW M4 DTM, BMW Team RMR): “Fără îndoială, mi-ar fi plăcut să fac mai multe tururi în maşină, dar faptul că am pilotat în testele de iarnă a însemnat că timpul meu aici a fost limitat. Am maximizat timpul pentru a fi bine pregătiţi pentru Hockenheim. Vom lua aspectele pozitive din acest test şi acum începem pregătirile finale pentru primele curse.”
Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RMR): “Este plăcut să fii din nou într-o maşină DTM după o pauză lungă. BMW M4 DTM este o maşină de curse incredibilă, în special cu noul motor. A fost distractiv să-mi regăsesc ritmul şi să rezolv câteva chestiuni. Încă mai avem ceva de lucru înaintea primei curse de la Hockenheim, dar toată lumea face tot ce este posibil pentru a avea siguranţa că sunt acolo, în plutonul fruntaş.”
Sheldon van der Linde (#31 BMW M4 DTM, BMW Team RBM): “A fost un test foarte plăcut. Am parcurs multe tururi, ceea ce este foarte bine. A fost un test important pentru mine deoarece a fost bine să mă pot obişnui mai mult cu maşina. Noul motor turbo este foarte puternic, este distractiv să-l pilotezi şi ar trebui să facă lucrurile interesante în acest an.”
Joel Eriksson (#47 CATL BMW M4 DTM, BMW Team RBM): “În primele două zile, am avut mici probleme, dar au fost rezolvate şi totul a arătat bine şi promiţător. Acum mă simt foarte confortabil cu maşina. Totul este destul de nou pentru toată lumea, dar mie îmi convine. Încă sunt câteva lucruri de îmbunătăţit, dar la fel este şi pentru ceilalţi. Mă simt încrezător.”