Adrenallina Sports PR & more, prima agenţie de PR dedicată comunicării sportive din România, a organizat miercuri, 12 octombrie, prima ediţie a Conferinţei Sports Marketing în România.
Evenimentul a adus la un dialog comun companiile din România care investesc în sport sau se asociază cu sportul, asociaţiile/ federaţiile/ ONG-urile care dezvoltă activităţi în domeniul sportiv, precum şi sportivi amatori şi de performanţă, precum scrimera Ana Maria Popescu (Brânză), Marian Drăgulescu, cel mai titrat gimnast român şi Zsolt Torok, unul dintre cei mai buni alpinişti tehnici din România.
Una dintre concluziile principale a fost aceea că în mediul corporate, companiile care investesc în sport sau se asociază cu valorile sportului prezintă o caracteristică interesantă: o persoană sau mai multe din zona de management practică sportul sau are background sportiv.
Astfel, în cazul CEZ România, companie de energie care de câţiva ani organizează o competiţie de alergare şi ciclism devenită deja tradiţie, Maratonul Olteniei, Martin Zmelick, CEO-ul ei, este practicant şi iubitor de sport.
La întrebarea care ar fi motivele pentru care o companie ar alege să organizeze o competiţie sportivă, a răspuns Angelica Barbu, manager marketing & communication, CEZ România: “Principalul motiv pentru care am organizat evenimentul sportiv a fost sudarea organizaţiei interne. Anul acesta am avut la start 58 de colegi din 2000 angajaţi, majoritatea cu vârste de peste 40 de ani, peste 100 de voluntari, ai noştri şi din companii partenere. Trebuie să iesm din cutia eternelor teambuilding-uri şi să mergem către zona personală a acestor oameni şi să le influenţăm stilul de viaţă.”
Andrei Creţu, co-fondator 7card.ro, primul serviciu de beneficii sportive cu acoperire naţională din România, cu peste 500 de companii în portofoliu, a precizat că piaţa de fitness din România creşte în medie cu 25% anual. Segmentul corporate, deşi prezintă un potenţial mare, este în acest moment subdezvoltat, a subliniat Creţu.
“Cheia este să găsim un aliat în departamentele de resurse umane şi să ducem mai departe mesajul despre importanţa sportului pentru oamenii dintr-o echipă. Indiferent că vorbim despre companii mici sau mari, contează managementul şi deschiderea acestuia faţă de sport. Degeaba încercăm noi, dacă ele nu sunt deschise”, a adăugat Andrei Creţu.
În ceea ce privește sportul de masă, veștile sunt bune: din ce în ce mai mulți români încep să facă sport.
Oana Năstase, director Bucharest Running Club, care alături de Valeria Răcilă van Groningen, una dintre figurile emblematice ale sportului romanesc, a pus bazele sportului de masă în România, a declarat: „Împreună cu Valeria, am început prima ediție a Maratonului București în 2008, din nimic. Au fost 800 de oameni la start. Anul acesta am avut 15.000 de oameni care au alergat pe străzile Bucureștiului, într-o sărbătoare totală a sportului și a bucuriei”.
Iată câteva dintre concluziile panelului de dezbatere Comunicarea sportului de performanţă:
Scrimera Ana Maria Popescu (Brânză): “Cea mai mare problemă este comunicarea. Ce ştim noi să facem cel mai bine este să facem sport. Aducem medaliile, dar ce facem apoi cu acestea? N-ar trebui să fie treaba unui sportiv să se vândă, să promoveze sportul respectiv. Am câştigat medalia cu fetele (n.r. JO Rio), dar ce facem cu ea? Aţi mai auzit ceva de ea după Jocurile Olimpice?”
Marian Drăgulescu: “Trebuie găsite modalităţi de colaborare între instituţiile sportive şi mediul privat, companii. Aşa apar proiectele, finanţările, aşa vin bani către sport. Este nevoie de specialişti în comunicarea sportivă, de oameni profesionişti, care să vină cu strategii şi care să facă legătura între instituţii, companii, sportivi.“
Zsolt Torok, alipinist: “Care este de fapt sportul nostru naţional? De 26 de ani este politica. Eu depind de finanţatori, de cei care îmi susţin activitatea. Nu am nevoie de ajutor, am nevoie de susţinere, este o mare diferenţă între termeni. Când aud «hai să vedem cum te putem ajuta şi pe tine» înţeleg foarte bine cu cine discut. În general, înaintea unei expediţii montane, 80 % din eforturile mele se duc pe căutarea de finanţe, nu pe antrenament.”
Roxana Lupu, Adrenallina, Sports PR & more, prima agenţie de comunicare sportivă din România: “Concluziile au vizat în primul rând nevoia de mai mulți profesionişti de marketing şi comunicare sportivă în federaţii şi instituţii sportive. În plus, în companiile prezente pe piaţa românească, încă nu se cunosc în totalitate beneficiile de asociere cu sportul/ sportivii de performanţă sau cu valorile pe care sportul le incumbă: forţă, performanţă, autodepăşire, excelenţă, fairplay. De asemenea, să nu uităm că schimbarea porneşte de la individ şi fiecare dintre noi, în domeniul în care activăm, putem contribui cu ceva pentru ca sportul să revină în lumina reflectoarelor, acolo unde îi este locul.”
Partenerii evenimentului au fost:
– Gold: CEZ România
– Silver: MedLife
– Alţi partneri: Asociaţia Bucharest Running Club, 7Card, Webspire, Special Olympics România, United Way România, The Azores, Bittnet Systems, Asociaţia Planetă Verde, Fitness Scandinavia School, Isostar, Fundaţia Olimpică Română, JCI Bucureşti, WeLoveDigital Unirii, Digital Advertising, Asociaţia Student Sport, Ambulanţă de biciclete.
– Parteneri media: Wall-Street.ro, BIZ, Business Review, CARIERE, 9am.ro, Sport Total FM, Radio România Bucureşti FM, Leaders Reunited, The Trends, PRwave.ro, PR-România.ro, BusinessEditors.ro, Adrenallina.ro, Alerg.ro, Running Mag, 36fit.com.