Spirits România, asociația reprezentativă a industriei de băuturi spirtoase din România, salută propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 61/1991 cu scopul de a interzice comercializarea în magazine sau distribuirea gratuită a băuturilor alcoolice în rândul minorilor de către unitățile autorizate să le comercializeze.
„Susținem propunerea de a introduce reglementări mai stricte privind vânzarea de băuturi alcoolice minorilor. Un obiectiv prioritar pe termen lung al asociației noastre îl reprezintă creșterea nivelului de conștientizare a efectelor consumului de alcool în rândul minorilor prin programe de informare și educare. Consecințele alcoolului asupra sănătății și dezvoltării minorilor sunt grave, iar factorii responsabili au obligația să intervină cu fermitate pentru combaterea acestui fenomen. Măsura legislativă propusă este necesară pentru a completa eforturile prevenției prin educație și ne exprimăm încrederea că va avea efecte pozitive pe termen lung”, a declarat Tudor Furir, Președintele Spirits România.
În România, consumul de alcool în rândul minorilor este în continuare foarte ridicat, iar datele UNICEF arată că debutul consumului de alcool se produce devreme, în intervalul vârstei de 13-14 ani.
Spirits România se implică activ în procesul de responsabilizare a consumatorului și a implementat de-a lungul timpului, în parteneriat cu autoritățile publice, societatea civilă și lanțurile comerciale, programe de informare și educare cu privire la efectele negative ale alcoolului asupra minorilor.
Controlul riguros al accesului minorilor la alcool este o componentă esențială în demersul de combatere a consumului de alcool în rândul minorilor. Legiferarea interdicției magazinelor de a vinde băuturi alcoolice minorilor este o măsura care s-a dovedit de impact în celelalte țări europene cu experiență îndelungată în programe de prevenție. Pentru a veni în sprijinul eforturilor autoritaților publice, ne propunem să continuăm acțiunile de promovare a unei abordări responsabile cu privire la vârsta legală pentru a cumpăra și consuma băuturi alcoolice.
Industria de băuturi spirtoase din România rămâne angajată în promovarea unui consum moderat și responsabil de alcool și un partener de dialog în problema combaterii consumului de alcool în rândul minorilor.