Madalina Iacob
General Manager
PR Factory
In multe alte tari, ideile costa cel mai mult. Originalitatea este o specie pe cale de disparitie, motiv pentru care neconventionalul a devenit un obiectiv de atins pentru multe agentii care furnizeaza servicii in comunicare. De ce “in multe alte tari”? si nu si aici? Din acelasi motiv pentru care toata lumea e specialist in marketing si PR si totusi compania nu exista, indiferent de investitie si industrie. Cei care sunt constienti de nivelul ridicat de blazare pe care l-am atins, incheie contracte de confidentialitate inainte de a emite o idée. Si totusi sunt inca multe cazuri cand emiti idei in speranta de a convinge. E drept formulele de politete inca exista si inca sunt impartite in stanga si-n dreapta cu generozitate, dar de ce inca in Romania nu exista constiinta faptului ca un business se poate naste in urma unei idei emise intr-un loc in care pana si cel mai influent om de pe planeta merge de cateva ori pe zi? {viewonly=registered,special}Deunazi, un prieten de-ai mei din Vest, cu experienta in comunicare indeajuns cat pentru o viata de om, mi-a vorbit despre un buget urias alocat numai ideilor pe care ar trebui sa le transmit unui client care alocase acelasi buget pentru un an de PR. In Romania, se cer dovezi PALPABILE. Lucrurile vizibile ar fi mult mai aproape de realitate. Dar nu. “Palpabil” este notiunea care ne omoara. De ce nu “cuantificabil”? Oameni mult mai destepti decat mine au creat sau descoperit tool-uri in PR cu care se poate masura dupa un anumit timp eficienta aplicarii unei anumite strategii de comunicare. Personal, cuvantul in discutie si-a castigat dupa mai multe reveniri in forta statutul de dictum non grata. Data viitoare cand il voi auzi, voi recurge la o vorba inteleapta din strabuni – singurul lucru sigur in viata este moarte – si imi asum orice risc de a fi categorisita drept patetica sau neaosa.
Ideile geniale sunt ideile simple
Faptul ca simplitatea ne scapa este un fapt. Lucrurile evidente scapa din acelasi motiv – al pedanteriei excesive pe care o afisam cu nonsalanta de fiecare data cand avem ocazia. Si ceea ce este si mai trist este ca nu ne deranjeaza. Intrebat fiind despre “ce ar face daca….” , el/ ea pedant din fire si orgoliu dezvolta o intreaga teorie a carei coerenta este cel putin indoielnica. In primul an de facultate, mi-a fost transmisa o idée pe care am transformat-o in principiu, atunci cand nu sunt prea obosita sau stresata, dupa caz, ca sa uit de ea – daca poti face un om care habar nu are despre un subiect teoretic si abstract sa-l inteleaga, atunci indubitabil ai inteles ceea ce ai invatat si vei avea sanse mari de izbanda. Miza desigur este variabila, numai regula de sus nu.
Revenind… La ce nivel trebuie sa ajungem pentru ca cei cu idei sa fie apreciati? Masurand in ani, care este distanta dintre noi si Vest in materie de cresterea cifrei de afaceri in functie de idei? Grea intrebare si raspunsul nu este deloc “PALPABIL”.
Madalina Iacob – Cu un background educational in domeniul jurnalismului si al comunicarii, mi-am inceput cariera ca jurnalist, si, dupa 4 ani de presa si TV, am imbinat utilul cu placutul si am luat-o pe drumul relatiilor publice si al comunicarii. Am cumparat si am vandut timp de 2 ani servicii de comunicare si solutii integrate de PR pentru companii nationale si agentii multinationale. In urma cu aproximativ 1 an, m-am gandit ca este timpul sa fac diferenta dintre cantitate si calitate si am intrat in randul antreprenorilor inaugurand fabrica de profesionalism in relatii publice si comunicare. {/viewonly} {mosloadposition user10}