● Locul al nouălea pentru BMW M6 GT3 pentru BMW Team SRM după o revenire de pe ultima poziție ● BMW Team Schnitzer s-a retras în timp ce se lupta pentru podium şi după ce a fost implicat într-o coliziune ● Boat Works Racing câştigă în categoria GT4 cu BMW M4 GT4 ●
Bucureşti/Bathurst. Cursa de 12 ore ce a avut pe legendarul “Mount Panorama Circuit” de la Bathurst (Australia) s-a dovedit una foarte disputată, plină de spectacol şi răsturnări de situaţie. Chiar dacă cele două echipe BMW M6 GT3 au arătat de multe ori un ritm peste restul plutonului, eforturile lor au rămas nerecompensate. BMW Team SRM, cu piloţii BMW din DTM Timo Glock (Germania) şi Philipp Eng (Australia) au împărţit cockpitul #100 BMW M6 GT3 cu directorul echipei, Steve Richards (Noua Zeelandă), a încheiat în cele din urmă pe locul al nouălea. #43 BMW M6 GT3, înscris de BMW Team Schnitzer şi pilotat de piloţii BMW din DTM Marco Wittmann (Germania) şi Augusto Farfus (Brazilia) – împreună cu Chaz Mostert (Australia) -, a fost obligat să abandoneze în urma unei coliziuni în timp ce se lupta pentru un loc pe podium. Cursa s-a încheiat cu 12 minute înainte de final din cauza unui accident.
Cursa a avut parte de un start spectaculos pentru BMW: Mostert a plecat din pole position la volanul #43 BMW M6 GT3 şi a început să-şi creeze un avans în fruntea plutonului, cu timpi pe tur semnificativ mai buni faţă de competiţie. Câteva neutralizări cu Safety Car au făcut ca el şi coechipierii lui să nu poată profita de avantajul oferit de condiţiile din timpul dimineţii care favorizau BMW M6 GT3. Pe măsură ce cursa a progresat, cei trei au coborât în clasament, dar au reuşit să recupereze poziţiile spre finalul cursei – prin urmare, o clasare pe podium părea un obiectiv realist. Apoi, după nouă ore şi jumătate, a venit abandonul pentru Mostert, Wittmann şi Farfus. Aflat pe locul al patrulea la acel moment, Mostert a fost implicat într-un duel pentru o poziţie pe podium, când, în încercarea de a depăşi, a fost implicat într-o coliziune. Deşi a reuşit să revină la standuri, maşina a fost afectată mult prea serios pentru a putea continua.
Echipajul aflat la comenzile maşinii înscrise de BMW Team SRM a reuşit o cursă de recuperare impresionantă. O penalizare în sesiunea de calificări a făcut ca #100 BMW M6 GT3 să ia startul de pe ultimul loc, al 49-lea. În ciuda acestui fapt, Glock, Richards şi Eng şi-au făcut imediat loc spre plutonul fruntaş. O problemă cu frânele i-a costat timp în partea finală a cursei, astfel că cei trei au încheiat, în cele din urmă, pe locul al nouălea.
Noul BMW M4 GT4 a triumfat în categoria GT4 chiar debutul său australian. Noul BMW M4 GT4 se dovdeşte astfel un model deosebit de atractiv pentru echipele private deja din primul an competițional. Echipa Boat Works Racing a obţinut atât pole position, cât şi victoria în categoria menţionată. #30 BMW M4 GT4 a fost pilotat de Tony Longhurst, Matt Brabham şi Aaron Seton (toţi din Australia). #13 BMW M4 GT4, înscris de echipa RHC Lawrence/Strom şi pilotat de Daren Jorgensen, Cameron Lawrence, Brett Strom (toţi din SUA) şi Kuno Wittmer (Canada), a ocupat locul al patrulea. Pe locul al cincilea s-a clasat #44 BMW M4 GT4 al BMW Team SRM, în al cărui cockpit s-au aflat trei australieni – Dean Grant, Xavier West şi Cameron Hill.