Programul Partener Certificat Magister, singurul program de certificare bazat pe calificare profesională dedicat furnizorilor de soluții pentru retail din România, numără, la finalul ediției 2016-2017, 109 specialiști licențiați profesional și 33 de companii certificate.
În contextul în care comercianții se confruntă cu noi reglementări, pe o piața tot mai competitivă, crește și nevoia de servicii profesionale și de specialiști în domeniul soluțiilor integrate hardware-software pentru retail. Iată de ce un program de calificare profesională și certificare poate asigura standarde unitare – un avantaj atât pentru furnizorii dornici să ofere servicii de calitate, cât și pentru comercianții beneficiari și, în ultima instanță, pentru consumatori.
Lansat în 2004, programul Partener Certificat Magister este singura inițiativă de formare și certificare în branșa furnizorilor de soluții pentru retail din România. Din aprilie 2013, cursurile și testele anuale de evaluare se desfășoară prin intermediul platformei de eLearning Magister, care atrage tot mai mulți înscriși de la un an la altul. Ediția 2016-2017, recent încheiată, numără 109 specialiști licențiați profesional și 33 de companii certificate – rezultate superioare celor obținute anul trecut, când au finalizat programul 103 persoane calificate și respectiv 32 de firme partenere.
Dintre cei 109 specialiști înscriși în programul Partener Certificat Magister, ediția 2016-2017, 17 se află la prima participare. La finalul ediției, în urma evaluarilor anuale, s-au acordat:
• 17 licențe profesionale pentru Tehnician de Instalare și Întreținere Soluții SmartCash;
• 38 de licențe profesionale pentru Trainer Autorizat SmartCash;
• 54 de licențe profesionale pentru rolul de Consultant Soluții SmartCash.
În ceea ce privește companiile partenere, din totalul celor 33 de firme înregistrate în program, 13 au obținut certificarea pentru a funcționa drept Centru de instalare autorizat, 16 au devenit Centre de training și intervenție autorizate, iar patru dintre companii și-au menținut cel mai înalt nivel de certificare, respectiv cel de Centru de service și suport tehnic autorizat.
Cele patru Centre de service și suport tehnic autorizat din orașele Bacău – Velvet Com SRL, Craiova – ECR Systems SRL, Iași – INITA 1996 SRL și Satu Mare – Simon Electronics SRL și-au păstrat certificarea și anul acesta și, totodată, au reușit să înscrie un număr sporit de tehnicieni în vederea licențierii profesionale.
Centrelor de training și intervenție autorizate li s-a alăturat compania Fiscal Service din Piatra Neamț, certificată pentru nivelul 2, respectiv cel de Centru de training și intervenție autorizat. Compania Fiscal Service din Piatra Neamț și-a început activitatea în anul 2004, prin distribuția de case de marcat fiscale și cântare electronice, activitate care, alături de service-ul pentru întreținerea acestor echipamente, a constituit principalul obiect de activitate. Începând din acest an, compania Fiscal Service va asigura tot suportul tehnic necesar implementării soluțiilor SmartCash RMS pe raza municipiului Piatra Neamț, respectând modelul standardizat de vânzări și asistență tehnică valabil în întreaga rețea de parteneri.
Certificată pe nivelul 1, respectiv Centru de instalare autorizat, firma Soft Time va implementa soluția SmartCash RMS, în calitate de partener certificat, în magazinele din județele Brașov, Covasna și Sibiu, având o echipă calificată și dornică de afirmare. Compania Soft Time face parte din grupul de firme Elcate, cunoscut în zona centrală a țării, unde își desfășoară activitatea de mai mulți ani în domeniul telecomunicații și electronică.
Parteneriatele Magister Software sunt în continuă extindere. Printre companiile care tocmai s-au alăturat programului de calificare profesională și certificare 2017-2018 se numără compania Erika Power Systems din Constanța, care oferă soluții IT inovatoare, utilizând tehnologii bazate pe cele mai bune practici din industria IT&C.
Organizat de către Magister Software, companie cu 15 ani de experiență în domeniul soluțiilor pentru retail și dezvoltatorul suitei SmartCash RMS, programul Partener Certificat Magister vizează instruirea constantă și recertificarea anuală a specialiștilor angajați în companiile partenere, astfel încât acestea să poată oferi retailerilor asistența tehnică la standarde ridicate și unitare de calitate, la nivelul întregii țări.
Odata cu finalizarea ediției curente a programului, începe un nou ciclu de certificare, 2017-2018, deschis tuturor companiilor ce doresc să ofere comercianților soluții SmartCash RMS, precum și serviciile aferente de instalare, întreținere, training, service și consultanță.