in decorul de baie
Virgil Lixandru, Senso Ambiente: “80% dintre romani se uita la design cand isi utileaza baia, spre deosebire de tendintele din piata internationala, unde pe primul loc este tehnologia”
Senso Ambiente, companie specializată în importul si distributia de echipamente sanitare, cu peste 6 ani de experientă în domeniu, 11% cota de piata din piata de produse sanitare a produselor de marca, prezenta in peste 20 de orase din Romania (printr-o retea de peste 60 de parteneri), vorbeste despre trendurile internationale ce caracterizeaza anul 2010, setate de cei mai mari producatori internationali din industria sanitara, dar si despre preferintele consumatorilor internationali versus cele ale consumatorilor din Romania. Compania explica evolutia criteriilor de achizitie pe piata de produse sanitare ale consumatorului roman.
Conform specialistilor Senso Ambiente, anul 2010 a marcat tranzitia definitiva de la conceptul de baie ca spatiu utilitar, spre cea de spatiu destinat relaxarii. De asemenea, ultima parte a anului 2010 marcheaza trecerea catre tehnologizarea baii: “Bathroom goes digital pentru restul lui 2010“, spun cei de la Senso Ambiente. “Exista acum sisteme audio incorporate, cromoterapie, baie de aburi sau chiar frigider incorporat. Sunt la mare cautare si armaturile ce permit economisirea apei sau cele hands-free (fara robineti acestia fiind inlocuiti cu senzori)”, explica Virgil Lixandru, Director de Marketing si Vanzari, Senso Ambiente.
„De asemenea, un nou aspect al baii moderne in anul 2010 este accentul care se pune pe finisajele antibacteriene. Astfel, tot mai multe produse sunt tratate cu solutii speciale si prezinta tehnologii care fac din spatiul de baie unul de o siguranta sporita din punct de vedere al igienei”, continua Virgil Lixandru.
In ce priveste designul camerelor de baie, anul 2010 a propus, spun specialistii de la Senso Ambiente, inca de la inceput, un mix complex de culori, combinatii sofisticate de materiale si produse pentru baie.
Conceptele s-au adaptat la doua dimensiuni: Baia de apartament, definita de un design minimalist si modern, avand ca premisa functionalitatea si folosirea cat mai eficienta a spatiului disponibil. Cea de-a doua directie se refera la baile spatioase, unde specialistii propun stilul baroc, chic, in conformitate cu trendurile de amenajare a fiecarui sector de interior al casei.
„Daca albul a fost culoarea predominanta pana acum, in 2010 aspectul rustic este in trend. Alaturi de acesta, se folosesc foarte mult lemnul si accesoriile de culoarea aurului sau cea a cromului.
In ansamblu, in Romania sunt preferate in general pentru baile de lux culorile calde , care inspira catre relaxare si wellbeing.
In ce priveste formele elementelor din baie, se mizeaza anul acesta pe contururi organice, renuntandu-se la formele geometrice standard. Mozaicurile in baie sunt, de asemenea, la mare cautare, modelele fiind inspirate din natura, ca si din culturile vechi (precum mozaicurile Antichitatii romane).”, afirma Virgil Lixandru. “In acest an s-au vandut bine obiectele sanitare cu forme patrate , in general preferandu-se liniile drepte in detrimentul celor curbe”, continua Virgil Lixandru, referindu-se la formele produselor sanitare alese in cea mai mare masura de romani.
Unul dintre aspectele cele mai neobisnuite observate de specialistii in domeniu este tendinta de a face din baie un spatiu deschis (open space). Astfel, legatura intre baie si camera de dormit este realizata printr-un paravan, baia nemaifiind izolata, devenind camera de zi. “Sunt tot mai multe cazuri in ultima vreme in care, intr-adevar, se prefera renuntarea la peretele dintre dormitor si camera de baie, creandu-se astfel un tip nou de camera integrata”, declara Virgil Lixandru.
Referindu-se la cumparatorul roman si preferintele acestuia in achizitionarea de obiecte pentru baie, specialistii Senso Ambiente concluzioneaza: spre deosebire de cel din alte tari, consumatorul roman nu are foarte clar stabilite criteriile pe baza carora isi alege produsul sanitar. In cele mai multe cazuri, aspectul principal luat in considerare de acesta este pretul.
“Specifica romanilor este alegerea unui produs in functie de design, si mai putin de avantajele si tehnologiile cu care acesta este dotat. Povestea din spatele produsului este, de asemenea, importanta», declara Directorul de Marketing si Vanzari Senso Ambiente. Un alt aspect reliefat in ultima perioada este tendinta tot mai accentuata a consumatorilor de a adauga mobilier camerei de baie. Astfel, «preferintele consumatorilor romani incep sa se alinieze trendurilor internationale, care conceptualizeaza baia ca un spatiu de relaxare si confort», incheie Virgil Lixandru.
O asemanare regasita pe sectorul de lux intre consumatorul roman si cel din alte tari este rata de schimbare a baii, aceasta din urma fiind, ca si in celelalte cazuri, o data la 5 ani.
Conform specialistilor Senso Ambiente, 80% dintre cumparatorii romani de produse sanitare de marca aleg in functie de design si de conceptul din spatele produsului sau al marcii, pe locul doi in criteriile consumatorului fiind pretul; tehnologia si functionalitatile speciale sunt luate in seama doar de 30% dintre acestia. Peste 50% dintre cumparatori sunt interesati de functiile de relaxare oferite de obiectele sanitare – de aceea, sunt la mare cautare dusurile ce includ o combinatie de aer si apa, cazile cu jeturi de apa, cabinele de dus cu hidroterapie sau cromoterapie, dar si sauna.
“In 2011 va reveni trendul clasic al bailor, tot mai multi producatori introducand in portofoliul lor produse care evoca clasicul si care inspira catre “ old design “, incheie Virgil Lixandru.