pe 9 februarie in cadrul World Information Architecture Day
Grapefruit organizează cea de-a doua ediţie a World Information Architecture Day (WIAD) la Cafe Antipa din Bucureşti, pe 9 februarie. Acesta este singurul eveniment dedicat arhitecturii informaţiei din România, reunind experţi în domeniu şi membri ai departamentelor de digital de la companii de top, designeri și specialişti în marketing digital şi AI. WIAD este iniţiat de Information Architecture Institute (IAI) din SUA şi se desfăşoară anual, simultan în 14 ţări.
Ediţia de anul acesta se va concentra asupra diferenţelor dintre design şi arhitectura informaţiei. Prezentările vor atinge şi subiecte legate de content management (procese de organizare a conţinutului şi impactul structurării acestuia în eCommerce), user experience şi usability, continuând discuţiile iniţiate în cadrul primei ediţii a conferinţei. Editia din 2012 a avut ca temă “Designing Structures for Understanding” şi a explorat modurile în care pot fi cunoscuţi și înțeleşi utilizatorii, alături de formele în care poate fi structurată informația pe înțelesul lor. Evenimentul a reunit 60 de participanţi, din departamente de marketing, digital şi AI ale companiilor şi agenţiilor româneşti.
„Încă de la înfiinţare, Grapefruit a fost promotor al unor discipline care abia luau formă în România – acesta este şi cazul arhitecturii informaţiei. În acest moment, nu există o abordare consecventă în proiecte din partea designerilor sau o conştientizare reală a acestui domeniu în rândul beneficiarilor proiectelor. WIAD îşi propune să promoveze această disciplină şi să reunească practicienii din domeniu, facilitând împărtăşirea experienţelor şi a provocărilor”, spune Marius Ursache, Product Manager, Grapefruit şi membru în boardul IROAI (Institutul Român de Arhitectură a Informaţiei).
Între speakerii de anul acesta se numără Yiannis Kapsoulakis, Market Development Senior Manager – Cosmote, Alexandru Cahniţă şi Alecsandru Grigoriu (UX Designers la Grapefruit), Marius Ursache, Product Manager – Grapefruit, Alexandru Zodieru – Cult Market Research si Cornel Baloleanu – PayU Romania.
Arhitectura informațională reprezintă o etapă obligatorie în construcția oricărui proiect digital de succes. Scopul ei este să ajute şi să vândă idei într-un mod eficient, prin definirea unui design simplu, dar și a unui set de interacțiuni complexe menite să ghideze potențialii consumatori pe anumite trasee. Acestea oferă o serie de experiențe relevante pentru utilizatori, experienţe care se măsoară în final prin îndeplinirea unor obiective definite.
DESPRE GRAPEFRUIT
Grapefruit este singura agentie romaneasca de digital product development. Expertiza Grapefruit include strategie, design si dezvoltare de proiecte digitale, eCommerce şi Digital Banking. Înfiinţata in 1999, agentia a crescut performanța în mediul digital a unor branduri precum Dacia, Renault, ING Bank, OTP
DESPRE World Information Architecture Day
WIAD este un eveniment anual, organizat de Information Architecture Institute (IAI) din SUA, ce include conferinţe ţinute de experţi în domeniu din mai multe ţări ale lumii.
IAI este o organizaţie profesională ce are ca scop promovarea şi sprijinirea creării unei comunităţi de Information Architects. Organizaţia este formată din peste 2000 de membri din 60 de ţări.