RTB House, unul dintre cei mai mari jucători în promovare online bazată pe performanță, explică ce înseamnă RTB – Real-Time Bidding – și care sunt cele mai mari patru mituri legate de acest mod de promovare pe Internet.
În prezent, RTB, adică licitare în timp real, a devenit un standard în marketing digital și e crucial clienților si agențiilor de publicitate pentru a rămâne competitive și a derula campanii de succes. RTB permite o targetare eficientă și o consolidare a recunoașterii brandului promovat prin personalizarea mesajului în funcție de profilul utilizatorilor.
În ciuda importanței, unele date despre RTB sunt interpretate și înțelese greșit. RTB House explică de ce unele dintre cele mai populare mituri sunt false și ce câștigi, cu adevărat, folosind tehnologia licitării în timp real.
RTB este o modalitate ieftină de a cumpăra trafic mult
Prin RTB, o campanie poate ajunge la un public larg, dar acest lucru nu este țelul niciunei soluții de targetare. Astfel, când derulezi campanii RTB investești în calitate, în trafic către utilizatorii cu cea mai mare probabilitate de a face parte din grupul țintă. De exemplu, licitarea în timp real este folosită pentru a ajunge la utilizatori despre care se știe cu precizie ce intenții de achiziție au. Nu mai este vorba despre publicitate de masă, ci de abordarea fiecărui utilizator în parte.
În trecut, industria de publicitate online obișnuia să cumpere spațiu pe pagini web în speranța că utilizatorii ar fi interesați de respectivele produse. Tehnologia RTB permite însă personalizarea mesajelor pe baza unor factori care variază de la utilizator la utilizator. De exemplu, acțiunile și comportamentul unui utilizator sau factorii de mediu, cum ar fi schimbarea condițiilor meteorologice, pot influența performanța unui mesaj afișat. Ca urmare, fiecare afișare de banner poate fi diferită, potrivită cu o anumită persoană și nevoile ei. De asemenea, există un control mai eficient asupra investiției pentru un ROI (return of investment) cât mai bun. Publicitatea de masă este, de obicei, mai ieftină decât soluțiile specifice, dar calitatea traficului este mai scăzută și valorile ratei de click și ratei de conversie sunt mai mici.
Realitate: RTB este cel mai bun mod de a cumpăra trafic de calitate, la un preț corect. Plasarea anunțurilor este bazată pe precizie nu pe livrarea de volume mari cu eficiență scăzută targetate către toți utilizatorii
Cu RTB nu știi unde vor fi afișate anunțurile
O reclamă cu targetare eficientă prin RTB urmărește un grup țintă și este afișată pe site-urile vizitate de grupul respectiv. În cele mai multe cazuri, site-ul unde e livrată reclama este cunoscut, dar pentru o campanie eficientă contează mai mult cui îi este afișat mesajul, nu unde este afișat.
În RTB există o tendință de a anonimiza informațiile unui site web. Editorii au posibilitatea să ascundă datele site-ului pe care se face livrarea bannerului. Ca urmare, un advertiser știe pentru ce tip de audiență, dar nu știe exact site-ul sau poziționarea anunțului. Prin RTB este posibilă și cumpărarea specifică a afișării pe un anumit site, dar tranzacția este categorisită drept „înţelegere privată“ și costul este mai mare.
Realitate: Pentru o campanie eficientă prin RTB contează mai puțin unde afișezi o reclamă, ci cui.
Anunțurile prin RTB obțin plasare deficitară
Agenții de publicitate online folosesc tot mai des achiziția prin RTB în campaniile lor și mulți publisheri adoptă RTB. Drept rezultat, tot mai multe poziții premium sunt oferite de publisheri prin SSP (sell-side platform). Acest lucru se întâmplă, în principal, în două moduri: un editor poate crea o licitație privată în care pot licita doar participanți invitați sau editorul poate crea o înțelegere privată prin care rezervă unui anumit client un număr de afișări. De asemenea, spațiul premium apare și în licitații deschise sau în modelul standard de licitare utilizând RTB.
Realitate: Pozițiile premium ocupă un procent tot mai mare din spațiul tranzacţionat prin RTB.
RTB are costuri ridicate de implementare
Primii utilizatori ai tehnologiei RTB au observat costuri ridicate asociate campaniilor derulate prin RTB, deoarece existau plafoane minime destul de ridicate pentru a putea porni o campanie. Piața de publicitate online a evoluat și platforme complet automatizate au fost create pentru a gestiona campanii cu bugete mici. Cu soluții self-service, bugetele mari de pornire aproape că nu mai există și advertiserii pot crea campanii targetate potrivite mijloacelor lor financiare.
Realitate: Bugetul cheltuit pe campanii RTB poate fi controlat foarte bine, astfel încât clienții plătesc numai pentru rezultate livrate de campanie. Deși este adevărat că unele firme au un nivel minim, tot mai multe companii au ales să elimine nivelurile minime prestabilite.