Clienții persoane fizice care aleg să meargă la cursuri de dezvoltare personală în străinătate investesc în medie 2.000-2.500 de lei lunar
- Principalele probleme de business ale clienților corporate și ale celor persoane fizice
- Cât investesc companiile în optimizarea proceselor de business
- Cât investesc clienții persoane fizice în dezvoltare personală
- Ce înseamnă abordarea Business Soul2$oul
Cei care apelează la consultanți în optimizarea businessului de cele mai multe ori merg către un expert când deja problemele companiei sunt într-o faza avansată, afirmă Diana-Maria Georgescu, specialist cu aproximativ 15 ani de experiență în optimizarea afacerilor și fondatoarea companiei Delta Guide.
Diana-Maria Georgescu lucrează în domeniul optimizării de business din 2005, iar din 2018 a devenit antreprenor, în 2019 lansând Business Soul2$oul, un model de afacere prin care compania se concentrează pe oameni și mai puțin pe profit.
“Abordarea unui specialist în optimizarea afacerii este similară cu ceea ce face un astfel de expert într-o companie mare de consultanță de management: o evaluare a afacerii la toate nivelurile sale. Diferența pe care eu o aduc în piață însă, este modelul de business pe care l-am creat, Business Soul2$oul, al cărui scop este să contribuie la schimbarea paradigmei actuale de business, de la focusul exclusiv pe profit, la cel pe oameni. Când spun «focus pe oameni», mă refer la aplicarea lui în concret, ca formă esențială de lucru până la nivelul celular al afacerii respective”, explică Diana-Maria Georgescu, fondatoarea Delta Guide, companie de consultanță în optimizarea afac
Compania lucrează cu clienți companii din domenii precum IT, cercetare de piață, HORECA, dar și cu persoane fizice care apelează pentru servicii de consiliere pentru dezvoltare personală și vocațională, coaching, mentorat sau optimizare de afaceri.
Principalele probleme ale clienților
“Dacă vorbim despre clienții business to business, problemele variază de la procese prea lungi, prea greoaie sau nerespectate de angajați, la dificultăți de a atinge marja de profit previzionată, la angajați demotivați sau care nu performează pe rolurile existente, până la structuri organizaționale nefuncționale. Clienții business to consumer sunt concentrați cel mai des pe schimbarea de carieră, pe dezvoltare personală sau profesională, dar și pe probleme de wellbeing. O evaluare obiectivă internă a proceselor de business precum și a oamenilor, a gradului de motivație și de potrivire a acestora pe rolurile pe care activează, poate fi de ajutor oricărei companii. Eliminarea pașilor redundanți și folosirea angajaților pe roluri care li se potrivesc cu adevărat poate duce la creșterea productivității, a agilității businessului. Nu recomand concedierea angajaților pentru păstrarea marginii de profit pentru un termen scurt, abordare care aparține vechii și deja perimatei paradigme de business. Pe termen lung, astfel de abordări vor eroda atât imaginea companiei, cât și tipologia de angajați pe care o vor atrage”, afirmă fondatoarea Delta Guide.
Bugetele clienților corporate și persoane fizice
Clienții corporate investesc în medie între 1-2% din cifra de afaceri pentru astfel de servicii, în funcție de cât de amplu este procesul de optimizare.
Pe de altă parte, clienții persoane fizice care sunt cu adevărat axați pe dezvoltare personală alocă bugete lunare chiar și de 1.000-1.500 de lei pentru servicii de dezvoltare personală. Cei care aleg cursuri internaționale de dezvoltare personală (cu traineri străini, desfășurate în afara României) pot investi până la 2.000-2.500 de lei lunar, suma incluzând și partea de deplasare, cazare, mâncare.
Persoanele care nu fac din dezvoltarea personală o prioritate, alocă în medie un buget lunar care oscilează între 50-200 de lei.
“Majoritatea problemelor de business sunt într-o stare avansată când un client apelează la noi. Din păcate, există o cultură generală de evitare a contractării unui furnizor extern pentru evaluarea imparțială a dificultăților de business și de coordonare a procesului de optimizare de o persoană obiectivă, care să poată adresa ceea ce se evită a fi discutat chiar și în echipele de management senior. Sunt situații în care, deși pierderile sau dificultățile sunt evidente, cultura organizațională nu este pregătită să abordeze «elefantul din cameră». În astfel de situații, schimbarea pe care și-o doresc, nu se implementează, iar procesul în sine nu se finalizează”, explică fondatoarea Delta Guide.
Creștere cu 20% a marjei de profit datorită concentrării pe oameni, nu pe rezultate financiare
Prioritatea Delta Guide pentru anul acesta pe segmentul de clienți corporate este de a ajunge la acei lideri de business dispuși să încerce o abordare nouă a afacerii pe care o conduc prin pilotarea și implementarea modelului Business Soul2$oul.
“Deși focusul pe oameni versus focusul pe profit pe care îl promovăm prin acest model poate să pară doar o «poveste» pentru liderii axați pe evoluția cifrelor, din experiențele pe care le-am avut până acum cu alte companii, a rezultat o creștere de până la 20% a marjei de profit la un an de la implementare sau o repoziționare completă care a dus la regândirea afacerii de la zero în cazul companiilor mai mici. Mi-ar plăcea să văd o abordare proactivă a companiilor mari spre noua paradigmă de business care se instalează pas cu pas. Să implementezi schimbarea din poziție reactivă, când nu mai ai încotro, devine mult mai dificil pentru fiecare parte implicată: management, angajați, clienți, decât dacă o faci progresiv și să asimilezi cât mai natural noua direcție a mediul de business în continuă evoluție mai ales prin instalarea Inteligenței Artificiale în cât mai multe businessuri. O analiză în profunzime și acomodarea noilor tendințe în contextul clasic de business schimbând focusul de pe profit pe oameni, poate rezolva multe probleme care, mai târziu, pot deveni grave și urgente”, explică fondatoarea Delta Guide.
În 2022, Diana-Maria Georgescu a devenit mentor reprezentant pentru România într-un proiect coordonat de Early Warning Europe, sub umbrela Uniunii Europene. În cadrul acestui proiect, Diana-Maria Georgescu pregătește persoane care doresc să devină mentori pentru companiile aflate în criză, pe punctul de a deveni insolvente sau chiar falimentare.
În 2020, Diana-Maria Georgescu a fondat Asociația Women Esteem International având la bază comunitatea locală WomenEsteem International lansată la finalul anului 2017. Asociația are misiunea de a sprijini femeile din diferite sectoare, organizația promovând colaborarea în locul competiției între femei. Asociația funcționează cu o echipă internațională din România, Germania, Spania, Elveția, Franța, SUA și Canada și editează revista digitală “WEI FOR YOU”.
Printre obiectivele Women Esteem International în acest an se numără creșterea vizibilității femeilor din comunitate la nivel internațional, majorarea numărului de parteneriate și accesarea de finanțări pentru dezvoltarea asociației.
Despre Delta Guide
Delta Guide este o companie de consultanță în optimizarea afacerilor care în 2019 a lansat Business Soul2$oul, un model de business prin care compania se concentrează pe oameni și mai puțin pe profit. Delta Guide lucrează cu clienți companii din domenii precum IT, cercetare de piață, HoReCa, dar și cu persoane fizice care apelează pentru servicii de consiliere pentru dezvoltare personală și vocațională, coaching, mentorat. Compania a fost lansată în 2016 de către Diana-Maria Georgescu, specialist cu aproximativ 15 ani de experiență în optimizarea afacerilor.