Teatrul Foarte Mic şi-a construit în ultimul timp un profil de sine stătător. Este un loc de întâlnire şi o rampă de lansare. O casă pentru dramaturgia contemporană, un spaţiu de expunere artistică, de încercare a forţelor. Un teatru în care demersul social este susţinut şi încurajat. Partener al dramAcum, pe vremea când teatrele de stat nu acordau şanse dramaturgiei autohtone. Un spațiu deschis tinerelor generații. Punctul de pornire al unor creatori care au demonstrat apoi lumii că demersul lor artistic este vital: Gianina Cărbunariu, Ana Mărgineanu, Diana Iliescu, Ioana Păun şi mulţi alţii.
Teatrul Foarte Mic se închide în urma intrării în vigoare a Legii 282 din 18 noiembrie 2015. Chiar dacă în 2006 clădirea figura în Planul de acțiuni al Guvernului din 2006 până în 2011, inclusiv, ca proiect de consolidare în curs de elaborare. Chiar dacă dosarul de expertiză, ce cuprinde acordul Asociaţiei de Proprietari care locuiesc deasupra sălii, este depus la Primărie. Chiar dacă s-au primit asigurări că se vor demara lucrările de consolidare. Nu ştim cât ar dura aceste lucrări și nici când vor începe. Un lucru este cert: se închide un spaţiu dedicat unei generaţii de artişti care cred că teatrul trebuie să fie puternic, să tragă semnale de alarmă, să stârnească luări de poziţie.
Perspectivele nu sunt multe şi nici încurajatoare. Mutarea spectacolelor pe scena de la Teatrul Mic în acest moment, va produce alăturarea a două strategii repertoriale antagonice şi o dezorientare a publiculului deja format al sălii de la Mic. În plus, presupune probleme tehnice majore de adaptare, depozitare decoruri şi costume, de programare lunară, în acelaşi spaţiu, a 25 de spectacole, reprezentând producţiile celor două săli reunite. Găsirea unor săli alternative pentru spectacolele marca TFM duce la risipirea lor pe diverse scene şi, din nou, pierderea identităţii lor comune. Oprirea lor înseamnă, dincolo de renunţarea la o investiţie financiară, întreruperea brutală a demersului unor artişti implicaţi. Soluţia este găsirea unui alt spaţiu până când clădirea va putea fi redeschisă. Un spațiu de aproximativ 100 de locuri, care să permită desfășurarea în condiții optime a producțiilor în cauză. O sală în care să fie posibilă o programare similară cu cea de la TFM. Un loc în care să putem din nou să îi implicăm pe cei care vor un teatru angajat, contemporan, vital.
Teatrul Foarte Mic a avut în ultimul an cinci premiere, iar a şasea este în curs de finalizare. Toate cele cinci producţii de până acum au fost prezentate în festivaluri la Buzău, Cluj, Oradea, Tulcea, Bucureşti (TEEN fest şi Platforma Internaţională de Teatru #2). Unul a făcut parte din selecţia oficială a Festivalului Naţional de Teatru. Altul a avut, în această vară, 14 reprezentaţii la Festivalul de la Edinburgh, cel mai mare «târg» de teatru din lume. Există selecţioneri din Europa care şi-au anunţat interesul pentru spectacolele din stagiunea curentă. În 2016, pentru această sală erau planificate alte cinci producţii. Pentru ele, cele care sunt şi cele care vor urma, pentru artişti, dar mai ales pentru publicul care vine la teatru pentru a găsi pe scenă puncte de vedere asupra unor realităţi ale lumii lor, căutăm spaţiu!