Sony participă la CES® 2023, care va avea loc în Las Vegas, Nevada și online începând de joi, 5 ianuarie (PST).
Kenichiro Yoshida, Președinte, Director și CEO Sony Group Corporation, a urcat pe scenă la conferința de presă organizată de Sony miercuri, 4 ianuarie, înainte de deschiderea publică a expoziției. El a explicat cum colaborarea cu creatorii care oferă Kando (emoție) este esențială pentru îndeplinirea scopului Sony de „a umple lumea de emoție, prin puterea creativității și a tehnologiei”.
Acesta a subliniat, de asemenea, că împărtășirea „în timp real” a timpului și a spațiului este esența divertismentului și că tehnologia de creație și interacțiune de la Sony va sprijini lumea virtuală pentru a oferi experiențe live și pentru a le conecta cu lumea fizică în moduri foarte interesante.
Pe scenă i s-au alăturat mai mulți prezentatori din lumea filmului, a jocurilor, a muzicii, sportului și mobilității pentru a discuta despre potențialul de extindere a divertismentului prin intermediul tehnologiei.
Conferința de presă a Sony la CES® 2023 poate fi vizionată aici:
Canalul oficial de YouTube al Sony Group:https://www.youtube.com/watch?v=UVMcjxW68Bc
Lista vorbitorilor
・Kenichiro Yoshida (Președinte, Director și CEO, Sony Group Corporation)
・Sanford Panitch (Președinte, Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group)
・Asad Qizilbash (Director PlayStation Productions)
・Neill Blomkamp (Regizor de film)
・Jim Ryan (Președinte și CEO, Sony Interactive Entertainment)
・Yasuhide Mizuno (Președinte și CEO, Sony Honda Mobility Inc.)
・Kim Libreri (CTO, Epic Games)
・Cristiano Amon (Președinte și CEO, Qualcomm Incorporated)
Prezentare generală a experienței de la standul Sony
Durata: 5 ianuarie (joi) – 8 ianuarie (duminică), 2023
Locul de desfășurare: Las Vegas Convention Center, Standul #18600
*Materialele de la conferința de presă Sony și videoclipurile de prezentare a noutăților afișate la standul companiei vor fi accesibile prin intermediul platformei online „Sony Square”.
URL: https://square.sony.com/ces2023/
Principalele produse și tehnologii prezentate
Tema principală a expoziției este „Moving People Forward”, iar aceasta se va concentra pe eforturile Sony de a atinge inimile oamenilor și de a extinde posibilitățile divertismentului prin diverse tehnologii și inițiative legate de metaverse, mobilitate și alte domenii, precum și prin colaborarea cu creatorii.
Ca o inițiativă ecologică, unele dintre panourile standului sunt realizate din „Original Blended Material”, un material din hârtie dezvoltat de Sony. Original Blended Material este un material din hârtie ecologică, prietenos cu mediul, fabricat din bambus, trestie de zahăr și hârtie reciclată, a cărui origine este controlată. În plus, pentru a reduce risipa de materiale, Sony depune eforturi pentru a reduce impactul asupra mediului prin refolosirea perdelelor utilizate cu ocazia altor evenimente și prin utilizarea materialelor închiriate.
Cele mai importante noutăți de la standul Sony, la CES 2023:
■ Susținerea evoluției creatorilor
STAR SPHERE
STAR SPHERE este un proiect menit să aducă spațiul mai aproape de toți și să descopere „perspectivele legate de spațiul cosmic” pentru a oferi o oportunitate de a reflecta asupra mediului global și a problemelor sociale. Pe 2 ianuarie 2023, a fost lansat un nano-satelit care poate fi controlat de la distanță, numit „EYE”, echipat cu o cameră capabilă să filmeze din spațiu. Sony va expune „Space Shooting Lab”, un simulator experimental care propune un „spațiu” pentru fotografierea experimentală din spațiu, posibilitate pe care STAR SPHERE intenționează să o ofere în viitor, precum și o machetă a unui nano-satelit echipat cu aparatură foto Sony.
Tehnologie pentru creatori
Sony susține o gamă largă de activități de producție pentru a se apropia de diverse comunități, de la creatorii de top la viitorii creatori de conținut. Acest stand prezintă soluții vaste de producție în materie de imagistică, inclusiv camere cinematografice digitale, cum ar fi VENICE 2, seria de camere mirrorless full-frame Alpha™, seria de camere de vlogging, drona profesională Airpeak, smartphone-urile Xperia™ și Creators’ Cloud, o platformă de producție media bazată pe cloud. În plus, Sony propune producția de conținut audio de înaltă calitate prin intermediul microfoanelor și căștilor pentru profesioniști și pentru creatori, în general.
Extinderea potențialului spațiilor virtual și fizic
Implicare virtuală a fanilor
Sony realizează un PoC (proof of concept) alături de clubul englez de fotbal Manchester City din Premier League, cu scopul de a realiza următoarea generație de comunități de fani online și de a stimula implicarea prin combinarea experienței fizice cu cea virtuală, pentru a-i bucura și a-i atrage atât fanii noi ai sporturilor, cât și pe cei existenți. În cadrul standului, vizitatorii pot experimenta conținut în metaverse de parcă s-ar afla pe Etihad Stadium, stadionul lui Manchester City, reprodus în spațiul virtual. Fanii își pot exprima sentimentele și pasiunea pentru echipă prin crearea propriilor avatare personalizabile pe smartphone-urile lor și, în viitor, se vor putea conecta cu milioane de fani din întreaga lume, pe lângă accesarea diferitelor servicii pentru a crește gradul de implicare.
Noi experiențe pentru fanii sportului, construite pe baza datelor colectate în timp real
Această expoziție prezintă inițiativele legate de noile experiențe ale fanilor sporturilor, experiențe bazate pe date care îi conduc pe vizitatori într-o adevărată călătorie, de la captarea datelor pe teren, la crearea de conținut virtual în timp real și oferirea acestuia pe diferite platforme pentru fani. Mai multe tehnologii de la Hawk-Eye Innovations („Hawk-Eye”), Beyond Sports și Pulselive, toate companii din cadrul Sony Group, vor demonstra capacitatea business-urilor din zona sportivă ale Sony de a revoluționa cu adevărat modul în care captăm, vizualizăm, oferim și realizăm date interactive, în timp real, pentru fani.
Captare volumetrică portabilă
Această expoziție prezintă prototipul unui nou sistem care poate capta și distribui reconstrucții 3D animate ale oamenilor, obiectelor și spațiilor cu latență redusă, în orice locație. Sistemul necesită doar șapte senzori, ceea ce îi permite să fie instalat rapid oriunde, răspunzând astfel cererii de distribuție video 3D în direct. Standul permite vizitatorilor să se bucure de experiența unei imagini la 360 de grade a jucătorilor de la Manchester City și a publicului, prezentată într-un spațiu 3D din metaverse, prin intermediul tabletelor și al ecranelor Spatial Reality Displays de la Sony.
Spatial Reality Display: Un nou prototip cu un ecran mare de 27 de inci
Sony prezintă un prototip de 27″ al ecranului Spatial Reality Display (SR Display), ce reproduce lumea reală în imagini spațiale 3D. Formatul mai mare al ecranului permite afișarea obiectelor în mărime naturală, astfel încât imaginile medicale și modelele de produse pot fi reproduse mai realist. În cadrul standului, SR Display va fi utilizat pentru a prezenta conținut de grafică computerizată 3D cu aplicații în diverse domenii, cum ar fi datele de tip point cloud data utilizate în VR (realitate virtuală) și AR (realitate augmentată), precum și în arhitectură și proiectare asistată de calculator (CAD), într-un spațiu virtual. În plus, imaginile multi-vizuale create de Hawk-Eye folosind datele colectate live cu privire la diverse sporturi, dar și personajele virtuale pot fi reproduse acum pe SR Display ca un nou stil de divertisment.
Previzualizare susținută de „mocopi”
Tehnologia de previzualizare va fi demonstrată cu ajutorul sistemului mobil de captare a mișcărilor „mocopi” de la Sony, care permite creatorilor să verifice, în faza de pre-producție, imaginile captate de camera de filmat și poziția personajelor, cu ajutorul editării VFX*. Pe monitorul de vizionare este afișat un model CG, care este sincronizat în timp real cu mișcarea unui model de interpretare care poartă dispozitivul „mocopi”. Această tehnologie contribuie la eficientizarea fluxului de lucru, permițându-le creatorilor să simuleze producția într-un stadiu incipient, îmbunătățind calitatea muncii acestora.
*Efecte vizuale: procesul din domeniul cinematografiei și al producției video prin care imaginile sunt create sau manipulate în afara filmărilor live-action.
PlayStation®VR2 și PlayStation®5
Sony va expune PlayStation®VR2 (PS VR2), casca de realitate virtuală de ultimă generație pentru PlayStation®5 (PS5™), care oferă o experiență de joc mai captivantă ca niciodată. PS VR2 are câteva caracteristici cheie care sunt obținute prin utilizarea tehnologiei PS VR2 Sense, cum ar fi feedback-ul căștii, urmărirea ochilor, 3D Audio și declanșatoarele adaptive, precum și feedback-ul haptic de la controlerul PS VR2 Sense™. Unele jocuri PS VR2 și PS5 sunt disponibile pentru a fi încercate, împreună cu accesoriile PS5 care vor fi prezentate la stand.
■ Evoluția experienței de mobilitate
Mobilitatea Sony Honda
Va fi expus un nou prototip de vehicul de la Sony Honda Mobility, al cărui scop este acela de „a oferi mobilitate, prin puterea inovației care derivă din diverse surse de inspirație”.
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultați pagina dedicată Sony Honda Mobility: https://www.shm-afeela.com/en/