Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sondaj SIGNAL IDUNA: Peste 60% dintre respondenții campaniei „Boala nu alege, dar tu DA” și-ar dori să fie internați în sistemul de sănătate privat, nu public

Signal iduna sondaj oamenii prefera sa fie internati la privat

SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare, numărul 1 în asigurările de sănătate din România potrivit celui mai recent raport al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), anunță rezultatele sondajelor de opinie desfășurate în perioadele 26 octombrie – 19 decembrie 2022 și 27 martie – 9 martie 2023, parte a campaniei de marketing – ”Boala nu alege, dar tu DA!”. Scopul campaniei extinse a fost să colecteze informații direct din rândul populației și să sporească gradul de cunoaștere privind asigurările de sănătate, cu un accent special pe asigurările pentru cancer, spitalizare și intervenții chirurgicale.

Potrivit rezultatelor sondajelor de opinie desfășurate prin aplicarea de chestionare online cu un total de 1.180 de participanți, 68% dintre respondenți declară că nu au deținut o asigurare de sănătate în trecut. În plus, 50% dintre aceștia ar fi dispuși să plătească cel mult 100 lei pe lună pentru o asigurare de sănătate, însă consideră că o astfel de poliță are un cost mult mai mare pentru piața din România, între 100-300 lei pe lună.

Signal iduna sondaj oamenii prefera sa fie internati la privat

Comparativ cu anul 2021, în 2022 proporția românilor dispuși să plătească suplimentar pentru a beneficia de servicii de calitate a crescut în cazul tuturor serviciilor medicale, în medie cu peste 3 puncte procentuale, arată un studiu realizat de UNSAR (Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România). Intervențiile chirurgicale în procent de 79%, recuperarea medicală cu 77% și spitalizarea cu 76% fiind în continuare în top 3 servicii pentru care românii sunt dispuși să plătească mai mult, potrivit datelor UNSAR.

Deși sistemul public de asigurări de sănătate acoperă un pachet cuprinzător de servicii, inclusiv asistența primară și majoritatea tratamentului medicamentos, pacienții trebuie să plătească o parte din costul medicamentelor în sistem ambulator: între 10% și 80%. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, România se situează pe ultimele locuri în Uniunea Europeană, atât în ceea ce priveşte nivelul cheltuielilor de sănătate pe cap de locuitor, cât şi din perspectiva procentului din Produsul Intern Brut (PIB) alocat acestui domeniu.

„Ne-am propus să sporim gradul de conștientizare privind importanța asigurărilor de sănătate, să facem aceste subiecte mai accesibile publicului larg, astfel încât fiecare persoană să înțeleagă că și în România sunt disponibile soluții ușor de accesat pentru orice problemă de sănătate, indiferent de complexitate. Oamenii să se simtă mai

încrezători în alegerea unei asigurări de sănătate adecvate nevoilor lor. Campania noastră face parte din angajamentul pe termen lung al SIGNAL IDUNA ce vizează contribuția la sănătatea populației prin creșterea importanței asigurărilor de sănătate”, a declarat Lidia Malacia, Marketing Manager SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE.
În ceea ce privește spitalizarea, 80% dintre respondenți au declarat că ei sau un membru al familiei au fost spitalizați în sistem public de sănătate, plătind sub 1.500 lei. Conștienți totodată de lipsurile din sistemul public de sănătate, 64% dintre respondenți spun că și-ar dori totuși, în cazul în care ar fi nevoie, să fie internați în sistemul privat, iar 43% estimează că ar plăti între 1.500-5.000 lei, costurile reale din spitalele private depășind cu mult suma. Spre exemplu, potrivit estimărilor, costurile pentru o operație de apendicită într-un spital privat, fără o asigurare privată de sănătate, ar ajunge la circa 6.500 de lei pentru intervenție și 2.500 lei pentru servicii de spitalizare pentru pacient și însoțitor.

Intervențiile chirurgicale în sistemul public au fost accesate de 70% dintre respondenți, iar 52% au declarat că au plătit sub 1.500 lei pentru acestea și estimează că dacă ar beneficia de aceleași servicii medicale într-un spital privat, costurile ar fi de peste 5.000 de lei. În același timp, nu știu faptul că o asigurare privată de sănătate oferă indemnizație zilnică de spitalizare pentru spitalele publice, acces la orice furnizor medical din România sau chiar din Uniunea Europeană și Turcia.

Referitor la diagnosticul de cancer, 55% dintre respondenți știu că România se află pe locul 1 în Uniunea Europeană la decese din cauze tratabile de cancer. Cu toate acestea, 54% nu-și fac investigațiile periodice necesare pentru prevenția cancerului, în timp ce 74% dintre respondenți declară că ei sau o persoană apropiată diagnosticată cu cancer au beneficiat de servicii medicale în sistem public, iar în acest context 93% au resimțit presiunea financiară și emoțională.

„În urma datelor culese, am observat că foarte mulți români nu cunosc faptul că printr-o asigurare privată de sănătate sunt protejați din punct de vedere financiar, în special în cazul cheltuielilor pentru tratamente și proceduri medicale costisitoare, care altfel ar fi imposibil de suportat de către mulți pacienți, dar și emoțional. De asemenea, 88% dintre respondenți și-ar dori să fie acoperiți și în afara țării în cazul unui diagnostic oncologic și nu știu că o asigurare de sănătate le-ar oferi acces în orice clinică și spital specializat din România sau chiar din Uniunea Europeană și Turcia. Majoritatea respondenților nu cunosc beneficiile asigurării de sănătate în cazul unui diagnostic cu cancer, precum posibilitatea de a avea alături un însoțitor pe tot parcursul internării, reevaluarea dosarului de către un comitet de experți medicali sau o a doua opinie medicală, acoperirea costului pentru intervenții chirurgicale de reconstrucție, consiliere psihologică și consultanță de nutriție”, explică Lidia Malacia, Marketing Manager SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE.

În ceea ce privește asigurarea de sănătate versus abonamentul medical, 58%, dintre respondenți declară că nu au deținut niciuna dintre cele două soluții, în timp ce 62% știu că printr-o asigurare privată de sănătate au acces rapid la orice medic din orice clinică și spital privat din România. Cu toate că o asigurare de sănătate pentru spitalizare acoperă costurile și după intervenția chirurgicală sau că o asigurare de sănătate pentru cancer acoperă nu doar costul consultațiilor, ci și al controalelor, investigațiilor, tratamentelor și chiar al serviciilor de consiliere psihologică și de nutriție, 72% dintre respondenți nu cunosc aceste facilități.

Prin această campanie, SIGNAL IDUNA și-a propus să lanseze un mesaj de conștientizare în rândul populației referitor la soluțiile existente în România pentru orice problemă de sănătate, atât din punct de vedere al prevenției, cât și al tratamentului și să răspundă nevoilor individuale, asigurând accesul la servicii medicale de calitate.

Metodologie Campanie de marketing SIGNAL IDUNA: „Boala nu alege, dar tu DA!”

SIGNAL IDUNA a desfășurat o campanie de marketing cu scopul de a afla informații din rândul populației cu privire la gradul de cunoaștere al asigurărilor private de sănătate, beneficiile acestora, nevoile populației cu privire la serviciile medicale, precum și percepția populației cu privire la asigurarea privată de sănătate versus abonamentul medical. În plan secund, compania și-a propus să crească gradul de notorietate și conștientizare al soluțiilor disponibile prin asigurarea privată de sănătate, care pot acoperi nevoile oricărui pacient indiferent de complexitatea problemei de sănătate cu care se confruntă.

Colectarea datelor
Campania de culegere a datelor a fost desfășurată în două valuri prin aplicarea de chestionare online în cadrul paginii de campanie: Hai să vorbim deschis despre sănătate!

În primul val, informațiile despre gradul de cunoaștere și preferințele de consum pentru asigurările de sănătate, cu focus pe două tipuri de asigurări, pentru cancer și spitalizare/ intervenții chirurgicale, au fost culese din audiențele utilizate pe parcursul anului 2022 în campanii media online desfășurate de către de SIGNAL IDUNA, persoane care au interacționat cu site-ul sanatate.signal-iduna.ro.

În perioada 26 octombrie – 19 decembrie 2022 a fost aplicat un chestionar online ce a cuprins un set 36 de întrebări, dintre care 8 au fost comune, 14 au fost dedicate subiectului spitalizării, iar 14 au fost dedicate subiectului referitor la cancer. Respondenții au avut de parcurs inițial un set de întrebări demografice, iar în funcție de răspunsul la întrebarea cu numărul 6 care era cea departajatoare, aceștia au fost redirecționați fie către fluxul de spitalizare, fie către fluxul de cancer.

Caracteristici demografice:
Pentru utilizatorii cu vârsta sub 18 ani sau peste 54 de ani, aflați în meniul rural sau în mediul urban cu o populație mai mică de 100.000 de locuitori, chestionarul nu a fost aplicat.
Au fost completate în total 730 de chestionare integrale, dintre care 528 de chestionare pe subiectul de spitalizare și 202 de chestionare pe subiectul despre cancer.

Profilul respondenților:
Din totalul respondenților, 82,6% au fost femei, 16,3% bărbați și 1,1% nu au dorit să comunice.
67,9% dintre respondenți au avut vârsta între 35-54 de ani, în timp ce 32,1% au avut vârsta între 18-34 de ani.
Toți respondenții au fost din mediul urban.

Veniturile declarate de 68,53% dintre respondenți au fost între 1.500 lei și 5.000 lei, 17,8% sub 1.500 lei și 14,3% peste 5.000 lei.

În cel de-al doilea val a fost aplicat un chestionar online despre gradul de cunoaștere al respondenților cu privire la asigurarea de sănătate privată versus abonament medical. Perioada de desfășurare a fost 27 martie – 9 mai 2023. Chestionarul a avut 22 de întrebări, dintre care 12 întrebări pentru toți respondenții, 10 întrebări specifice afișate sau nu în funcție de răspunsul respondenților la întrebările precedente. Respondenții au avut de parcurs inițial un set de întrebări demografice, iar în funcție de răspunsul la întrebarea cu numărul 6 cu scop de selecție, respondenții au fost redirecționați către una dintre cele 3 rute posibile.

Caracteristici demografice:
Utilizatorii cu vârsta sub 18 ani sau peste 54 de ani, aflați în mediul rural sau în mediul urban cu o populație mai mică de 100.000 de locuitori, nu au fost intervievați nefiind în populația țintă.
Au fost completate în total 450 de chestionare integrale.

Profilul respondenților:
Din totalul respondenților, 95,1% femei, 4,4% bărbați și 0,5% nu au dorit să comunice.
68,8% au avut vârsta cuprinsă între 35-54 ani, iar 31,2% au avut între 18-34 de ani.
Veniturile declarate de 69,3% dintre respondenți au fost cuprinse între 1.500-5.000 lei, pentru 20,4% au fost peste 5.000 lei, iar pentru 10,40% sub 1.500 lei. Respondenții au provenit din orașele București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Craiova, Constanța, Brașov, Bacău și Arad.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.