Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sondaj Ariston: 63% dintre români ar achiziționa o pompă de căldură, dacă subvențiile de stat ar acoperi o parte din cost

Ariston logo

Consumatorii devin tot mai preocupați de sustenabilitate și protejarea mediului

  • 75% dintre cei care au participat la sondaj consideră că statul ar trebui să susțină cu subvenții achiziționarea de pompe;
  • Popularitatea acestei soluții crește, însă în continuare există un segment semnificativ de persoane care nu sunt suficient informate cu privire la acest produs, des utilizat în țările occidentale;
  • Pentru 9 din 10 respondenți sustenabilitatea este un criteriu important atunci când iau în calcul achiziționarea unei pompe de căldură.

Un sondaj realizat pentru al doilea an consecutiv la solicitarea Ariston România referitor la percepția populației despre pompele de căldură indică o creștere a popularității acestei soluţii de confort termic. Odată cu creșterea nivelului de informare, consumatorii devin tot mai pregătiți să facă trecerea către aceasta tehnologie, este principala concluzie a studiului.

Sprijinul sub formă de subvenții de la stat ar putea determina consumatorii să achiziționeze pompe de căldură

75% dintre cei care au participat la sondaj consideră că statul ar trebui să susțină cu subvenții achiziționarea de pompe. Peste 63% dintre respondenți au mai declarat și că, în cazul în care statul ar acoperi o parte semnificativă din cost, ar considera oportun să facă acum trecerea către o pompă de căldură.

Ariston logo

Deși pompele de căldură sunt o tehnologie aflată la început în România – fapt reflectat în procentul mic al celor care dețin deja un astfel de aparat – aproape jumătate (42%) au spus că doresc să achiziționeze această tehnologie.

“Rezultatele studiului arată că există o popularitate în creștere a pompelor de căldură și că, pe măsură ce devin mai informați, consumatorii sunt tot mai atrași de această tehnologie, că îi înțeleg avantajele și că sunt deschiși către schimbare. Observăm o tendință de creștere accelerată și la nivel european, nu doar național. Ne bucură acest lucru, pentru că eforturile noastre de informare și popularizare dau roade și suntem convinși că în anii care vor veni vom asista la schimbări majore în paradigma soluțiilor de confort termic, mai ales dacă va exista și un sprijin concret din partea statului, cum există în țări care adoptă rapid această tehnologie, precum Franța sau Spania”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Senior Director Ariston România.

Criterii de achiziționare: economii la utilități, sustenabilitate, multipla utilizare (încălzire, răcire, apă caldă menajeră)

Spre deosebire de anul trecut, a scăzut cu aproape 10% numărul celor care spun că principalul criteriu care contează la achiziționarea unei pompe de căldură îl reprezintă costurile scăzute cu utilitățile (71,16%), însă este în uşoară creştere numărul celor pentru care sunt relevante beneficiile de mediu (48,12%). De altfel, mai mult de 9 din 10 respondenți au spus că sustenabilitatea este, pentru ei, importantă sau foarte importantă atunci când iau în calcul achiziționarea unei pompe de căldură, iar 44% consideră că beneficiile de mediu merită costul suplimentar al pompelor față de metodele tradiționale. Faţă de anul trecut a rămas aproape neschimbat, la peste 56%, procentul celor pentru care contează multipla utilizare (încălzire si răcire a aerului și încălzire a apei).

Informarea rămâne un element-cheie în definirea atitudinii față de pompele de căldură

Rezultatele studiului confirmă că, pe măsură ce gradul de informare crește, se schimbă în mod pozitiv și opinia despre acest tip de tehnologie. Dacă la precedenta ediție a studiului, peste jumătate (58%) dintre respondenții care nu dețineau o pompă de căldură au menționat lipsa de informare ca principal motiv pentru care nu au făcut încă achiziția, anul acesta numărul lor a scăzut considerabil, la 44,98%. Totodată, a scăzut cu 30% procentul celor care spun că nu au achiziționat o pompă de căldură pentru că reprezintă o tehnologie nouă, insuficient testată.

Majoritatea participanților la studiu au spus că se informează despre pompele de căldură de la consultanți sau experți în încălzire (50.75%), ceea ce este explicabil având în vedere că ele reprezintă o tehnologie nouă. De asemenea, pentru 43.68% dintre respondenți, articolele sau blogurile sunt o sursă de informare.

Sistemele hibride, element de legătură între pompele de căldură și sistemele tradiționale

Studiul arată că a scăzut considerabil și proporția celor care au indicat drept criteriu de achiziție faptul că pompa de căldură poate fi utilizată și în zonele în care nu există acces la rețelele de termoficare/gaze (45,22%), ceea ce arată că, pe măsură ce devin mai informați, consumatorii nu mai privesc pompele de căldură ca pe soluții aplicabile doar acolo unde nu au alte opțiuni, ci ca pe o tehnologie nouă, de înlocuire a celei tradiționale. Specialiștii Ariston spun că există și sisteme hibride, formate dintr-o pompă de căldură și centrală termică, care vin în completarea sistemelor existente și pot ajuta la tranziția către noua tehnologie.

„Observăm și ne bucură faptul că sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă pentru consumatorii români. Noi credem că pompele de căldură reprezintă soluția unui viitor sustenabil al sistemelor termice, totodată știm că adoptarea lor la scală mare nu poate fi făcută peste noapte. Pentru aceste situații am gândit soluții hibride, adică pompe de căldură care pot fi montate la un sistem de încălzire existent, cu centrală pe gaz. Astfel, consumatorii fac economii la energie și ajută la protejarea mediului” a încheiat Cătălin Drăguleanu.

Datele prezentate sunt cuprinse într-un sondaj realizat la solicitarea Ariston România pe un eșantion de 1.909 de persoane, majoritar public urban cu studii superioare și venituri medii sau peste medie.

Ariston comercializează în România pompele de căldură aer-apă din gama Nimbus NET R32 – cea mai nouă soluție pentru încălzire, răcire și apă caldă menajeră, cu eficiență ridicată și amprentă de mediu redusă. Noile pompe au încorporată platforma de diagnoză de la distanță Ariston NET PRO, ceea ce permite verificarea și gestionarea de la distanță a sistemelor instalate.

Experții Ariston spun că pompele de căldură sunt, în general, aparate relativ ușor de instalat și cu numeroase beneficii în termeni de eficiență și consum. În plus, sunt perfect adaptate condițiilor de climă din România. Un alt avantaj important este și faptul că permit amortizarea investiției făcute pentru achiziționare într-un ritm destul de rapid, datorită consumului de energie redus. Nu în ultimul rând, pompele de căldură reprezintă o tehnologie sustenabilă și prietenoasă cu mediul.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.