Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sonae Sierra sarbatoreste Ziua Mondiala a Mediului

Reducerea consumului de apă de la 4.3 la 3.8 litri per vizită în ultimii patru ani
· Începând cu anul 2006, totalul cantităţii de deşeuri reciclate s-a majorat de la 31 la 46 procente

În data de 5 iunie, o zi care subliniază necesitatea de a constientiza problematica protecţiei mediului la nivel global, Sonae Sierra sărbătoreşte împreună cu partenerii săi eforturile depuse în acest sens şi rezultatele politicii companiei de a proteja mediul înconjurător pentru generaţiile prezente şi viitoare.

Sonae Sierra are convingerea că o activitate economică nu poate fi desfăşurată într-un vid, fără ca aceasta să fie conectată la alte persoane şi la întreaga planetă. Astfel, pe tot parcursul anului 2009 Sonae Sierra a continuat să-şi îmbunătăţească performanţele în ceea ce priveşte protecţia mediului. Sistemul de Management al Mediului, certificat conform standardului internaţional ISO 14001, are scopul de a minimiza impactul generat de activităţile companiei asupra mediului înconjurător, în toate domeniile de activitate, fiind aplicat în toate ţările unde Sonae Sierra operează, de la faza de achiziţie, concept şi design, până la construcţia şi modul de operare al centrelor comerciale. De asemenea, acesta include şi birourile companiei din fiecare ţară. Sistemul de Management al Mediului are ca scop îmbunătăţirea continuă a performanţelor companiei în ceea ce priveşte responsabilitatea socială, în direcţia protecţiei mediului.

“Dezvoltarea şi administrarea centrelor comerciale au un impact aupra mediului înconjurător, asupra societăţii şi asupra economiei. De aceea, companiile care administrează proactiv acest impact vor crea mai mult decât un model de afacere sustenabilă, contribuind la protejarea mediului înconjurător pentru generaţiile prezente şi viitoare”, a declarat Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra.
Pe parcursul anului 2009, Sonae Sierra şi-a atins obiectivele în arii importante de impact: am redus emisiile de gaze cu efect de seră (GHG) din întreg portofoliul de centre comerciale deţinute, inclusiv clădirile de birouri, la 0.067 (tCO2e/m2GLA), o reducere de aproape 17.5 procente din 2006 până în prezent. De asemenea, în comparaţie cu anul 2005, compania a redus consumul de apă cu 11.6 procente în toate centrele comerciale din portofoliu. Astfel, consumul de apă per vizitator în cazul tuturor centrelor comerciale din portofoliu a scăzut în ultimii patru ani de la 4.3 litri la 3.8 litri. În ceea ce priveşte reducerea consumului de energie electrică pentru clădirile din portofoliului (excluzând consumul chiriaşilor), s-a înregistrat o scădere a consumului de aproximativ 9 procente între anul 2006 şi anul 2009, ajungând în prezent la 527 (kWh/m2 de centru comercial şi toalete pe an). În ceea ce priveşte reciclarea deşeurilor la nivelul tuturor centrelor comerciale din portofoliul companiei, totalul de deşeuri reciclate a crescut de la 31% (în greutate) în 2006 până la 46% (în greutate) în 2009, ceea ce reprezintă o creştere de 48 de procente.

În România, investiţia în noi soluţii de sustenabilitate a dat rezultate mai mult decât satisfăcătoare. Au fost investiţi 69.700 de euro în măsuri de eficientizare a consumului de energie pentru centrul comercial River Plaza din Râmnicu Vâlcea, măsură care, conform previziunilor noastre, va reduce consumul de energie până la 1.755.500 kWh pe an, economisind astfel anual suma de 50.600 de euro. De asemenea, în urma efectuării unui audit în ceea ce priveşte posibilităţile de reducere a consumului de apă şi a identificarii unor soluţii în acest sens, în River Plaza Mall au fost instalate apometre. Mai mult, tot în River Plaza Mall am organizat Ziua Reciclării împreună cu Eco-Rom, în scopul educării copiilor în ceea ce priveşte procesul şi necesitatea reciclării. În cadrul acestui eveniment au fost oferite materiale educaţionale şi a fost organizat un tur de prezentare a procedurii de separare a deşeurilor în centrul comercial River Plaza.

Compania a stabilit deja obiective pe termen scurt pentru anul 2010, menţinându-şi obiectivele pe termen lung pentru a putea continua implementarea şi dezvoltarea celor mai bune practici de protecţie a mediului, având în acelaşi timp o contribuţie pozitivă şi impunând soluţii inovatoare de protecţie a mediului prin întreaga sa activitate. Pentru mai multe informaţii despre performanţa companiei în ceea ce priveşte responsabilitatea socială şi obiectivele viitoare, vizitaţi:
//www.sonaesierra.com/en-GB/corporateresponsibility/ceomessage.aspx

Bucuresti, 02.06.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.