Consolidarea strategiei de internaţionalizare
· Compania va furniza servicii pentru dezvoltarea unui proiect în Casablanca
Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a intrat pe piaţa din Maroc ca furnizor de servicii în sectorul centrelor comerciale, inclusiv dezvoltarea şi managementul centrelor comerciale.
Primul contract al companiei pe această piaţă a fost semnat cu companiile Marjane (ONA Group) şi Foncière Chellah (CDG Group – Caisse de Dépôt et de Gestion), pentru furnizarea de servicii pentru dezvoltarea unui centru comercial cu o Suprafaţă Totală Închiriabilă (GLA) de 40.700 m² şi 130 de magazine. Localizat între Moscheea Hassan II şi Casablanca Marina, centrul comercial face parte din proiectul Casablanca Marina, care integrează spaţii de locuit, de agrement şi de afaceri şi este programat pentru inaugurare la sfârşitul anului 2013.
Serviciile furnizate de către Sonae Sierra includ studii de piaţă, proiectarea machetelor, conceptul arhitectural şi managementul de proiect pe toată durată lucrărilor de construcţie.
Marjane este cel mai mare lanţ de hipermarketuri şi supermarketuri din Maroc, iar Foncière Chellah este un fond de investiţii imobiliar prezent în segmentul de închirieri imobiliare şi este deţinut în integralitate de către CDG Group, una dintre principalele instituţii financiare din Maroc.
„Marocul este o piaţă cu peste 31 de milioane de locuitori, cu o rată de dezvoltare economică rapidă şi cu un foarte mare potenţial de creştere în ceea ce priveşte industria centrelor comerciale. Intrarea noastră pe această piaţă reprezintă o consolidare a strategiei noatre de internaţionalizare prin asigurarea de servicii care au la bază experienţa şi cunoştinţele noastre în în ceea ce priveşte toate aspectele dezvoltării centrelor comerciale“, declară Fernando Guedes de Oliveira, Directorul General al Sonae Sierra.
Marocul este considerat o piaţă în curs de dezvoltare, cu stabilitate politică şi economică, care, în termeni macroeconomici, a înregistrat o creştere a Produsului Intern Brut (PIB) cu 3,5% în anul 2010 şi care prezintă perspective de creştere în viitor.
Un proces susţinut de internaţionalizare
Sonae Sierra, care operează pe piaţa portugheză de 21 de ani, a început procesul de internaţionalizare în anul 1999 pe trei pieţe: Spania, Grecia şi Brazilia. În anul 2000, Germania şi Italia au completat lista, iar anul 2007 a reprezentat momentul intrării pe piaţa din România.
Intrarea în Columbia în anul 2010 a consolidat atât internaţionalizarea companiei, cât şi prezenţa acesteia pe piaţa din America de Sud. De asemenea, acest moment a marcat demararea a strategiei de dezvoltare internaţională, prin furnizarea de servicii către terţi în domeniile dezvoltării şi managementului centrelor comerciale, strategie care, în prezent, se extinde în Nordul Africii.
În prezent, compania Sonae Sierra are 49 de centre comerciale funcţionale dintre care 28 sunt localizate în afara Portugaliei, respectiv în Spania (9), Italia (4), Grecia (1), Germania (3), România (1) şi Brazilia (10). Compania are trei proiecte în construcţie: Le Terrazze, în Italia, Uberlândia Shopping şi Boulevard Londrina, ambele în Brazilia. Şapte alte proiecte se află în diferite stadii de dezvoltare în Portugalia, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia.