Inregistrand o creştere de 11% comparativ cu aceeaşi perioadă in 2006
– Profitul direct a crescut cu 5% la 86.3 milioane Euro
– Creştere a profitului indirect la 213.8 milioane Euro (+14%)
– 435 milioane de vizitatori in centrele comerciale Sonae Sierra
În 2007, Sonae Sierra şi-a consolidat expansiunea şi internaţionalizarea strategiei şi a finalizat anul avand în portofoliu 47 de centre comerciale operarative în şapte ţări, cu o suprafaţă totală închiriabilă de aproximativ 1.9 milioane de metri pătraţi. Cele mai semnificative acţiuni ale anului 2007 sunt reprezentate de intrarea pe piaţa românească a companiei Sonae Sierra; inaugurarea unui număr de patru noi centre comerciale la nivel mondial, printre care menţionam centrul comercial şi de divertisment Alexa din Berlin; dezvoltarea şi consolidarea unor noi parteneriate, în speţă cel cu casa de investiţii germană Deka Immobilien şi creşterea investiţiilor în cadrul unor proiecte braziliene, deja existente pe piaţă. In România, Sonae Sierra a pătruns prin achiziţionarea centrului comercial din Râmnicu Vâlcea (River Plaza Mall) şi prin anunţarea celor două proiecte din Ploieşti şi Craiova.
Ca dovadă a recunoaşterii inovaţiei aduse în domeniu pe parcusul anului 2007, Sonae Sierra a fost distinsă cu premiul pentru cea mai bună companie care operează în sectorul centrelor comerciale europene, prezentat de revista britanică de imobiliare, “Property Week”; premiul Elite Lombard pentru cea mai bună strategie de retail în Italia; câştigarea acestui premiu dovedind atât pasiunea Sonae Sierra pentru inovaţie cât şi angajament. De asemenea, Sonae Sierra a câştigat pentru prima dată premiul ReSource, iniţiat de Consiliul Internaţional al Centrelor Comerciale Europa (ICSC), care işi propune distingerea unui dezvoltator/manager/proiect sau chiriaş, care sa aibă o viziune de sustenabilitate consistentă şi longevivă, viziune inovativă pe care Sonae Sierra o dovedeşte din plin.
Sonae Sierra are obiectivul de a deveni cel mai bun specialist internaţional în centre comerciale şi de divertisment, atingând o poziţie de conducere pe toate pieţele pe care operează. Strategia sa de dezvoltare este bazată pe abilitatea de inovaţie şi pe un model de afaceri de succes, care are la bază structura integrată a companiei cu cele trei arii de succes: proprietate, dezvoltare şi management.
Sierra Investments are în proprietate bunurile Sonae Sierra şi este responsabilă pentru investiţiile în Europa, contribuind astfel cu 198.5 milioane Euro la profitul consolidat Sonae Sierra. Contribuţia la rezultatele Sonae Sierra este derivată dintr-o combinaţie de venituri din închirieri, servicii de manageriere a bunurilor şi din creşterea valorii de piaţă a centrelor comerciale deţinute de Sonae Sierra.
Evenimente semnificative Sierra Investments în 2007: achiziţionarea River Plaza Mall în Râmnicu Vâlcea, România; achiziţionarea a două noi centre comerciale în Germania – Muenster Arkaden şi Alexa; achiziţionarea Modelo de Albufeira şi Continente de Portimao, în Algarve, Portugalia; achiziţionarea a 50% din bunurile Gaia Shopping, Arrabida Shopping şi achiziţionarea celei de-a opta Avenida – toate în Portugalia; începerea construcţiei la primul din cele două Turnuri Colombo; începerea recondiţionării Colombo cu o investiţie totală prevăzută la 31 milioane Euro; vânzarea a 50% din LoureShopping Lisabona către Deka Immobilien Investment, încheind primul parteneriat cu o casă de investiţii germană.
Principalii indicatori financiari Sierra Investments: venit retail de operare – 192 milioane Euro, inregistrând o creştere de 11% comparativ cu 2006, în principal datorită creşterii portofoliului; venitul net de operare (NOI) a crescut cu 8% ajungând la 150 milioane Euro; valoarea proprietăţilor a atins 180 milioane de Euro.
{mosloadposition user10}