• Profitul Net Total a crescut cu 42% comparativ cu primul trimestru al anului 2010
• În pofida vânzărilor de active şi a operaţiunii IPO (Ofertă Publică Iniţială) din Brazilia, Profitul Net Direct a crescut cu 3% şi EBITDA a rămas stabil
• Gradul global de ocupare al portofoliului a crescut la 96,8%
• Vânzările în cadrul centrelor comerciale din portofoliu au crescut ( în termeni de like-for-like) cu 0,9%
Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a înregistrat un Profit Total Net de 10,4 milioane € în primul trimestru al anului 2011, ceea ce reprezintă o creştere de 42% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010. roductivităţii. Această schimbare pozitivă a Profitului Total Net s-a produs pe fondul creşterii cu 3% a Profitului Net Direct şi a îmbunătăţirii cu 40% a Profitului Net Indirect, consecinţă a flexibilităţii şi a eficienţei operaţionale crescute a activelor companiei şi a stabilizării p
Pe parcursul acestui trimestru, principalele evenimente au fost reprezentate de încheierea cu succes a operaţiunii IPO Sonae Brasil, intrarea pe piaţa din Maroc prin asigurarea de servicii de dezvoltare şi management şi vânzarea a două centre comerciale în Spania – Plaza Éboli şi El Rosal, către Doughty Hanson & Co Real Estate. Aceste două centre comerciale vor fi în continuare administrate de către compania Sonae Sierra.
Strategia companiei de reciclare a capitalului are ca obiectiv asigurarea unei creşteri sustenabile şi a determinat o scădere a Proprietăţilor de Investiţii în primul trimestru al anului 2011, ca urmare a vânzării a două centre în Spania şi a operaţiunii IPO a Sonae Brasil. Această strategie a fost deja implementată în 2010, cu vânzarea Alexa (Germania) şi Mediterranean Cosmos (Grecia).
Atât vânzările, cât şi IPO au generat o scădere cu 6% a Venitului Direct din Investiţii, de la 54,8 milioane € în primul trimestru al anului 2010 la 51,2 milioane €. Cu toate acestea, EBITDA a rămas stabil (29,2 milioane €, comparativ cu 29,6 milioane € în aceeaşi perioadă a anului 2010), reflectând o creştere a eficienţei ca urmare a eforturilor de eliminare a costurilor în toate domeniile Companiei.
Portofoliul global gestionat de către Sonae Sierra a înregistrat o performanţă pozitivă în primul trimestru al anului 2011, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2010, cu vânzări în creştere cu 0,9%.
Nivelul Global de Ocupare a portofoliului a atins 96,8%, o creştere cu 1,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010, ceea ce reprezintă o performanţă în contextul unei situaţii financiare care a impactat gradul de ocupare al spaţiilor comerciale.
Valoarea Generată de Proprietăţi a crescut semnificativ, graţie unei bune performanţe operaţionale şi stabilizării productivităţii.
Indicatori valorici
Compania îşi măsoară performanţa, în primă instanţă, în baza modificărilor NAV (Valoarea Activelor Nete), la care se adaugă dividendele distribuite. Soane Sierra a calculat NAV conform liniilor directoare publicate în anul 2007 de către INREV (European Association for Investors in Non-Listed Real Estate Vehicles), o asociaţie din care face parte şi compania Sonae Sierra.
În baza acestei metodologii, la 31 martie 2011, compania a înregistrat NAV de 1,22 miliarde €, o scădere cu 29,6 milioane € comparativ cu valoarea înregistrată în Decembrie 2010, în principal, datorită atribuirii Dividendelor către Acţionari şi deprecierii Imobiliarelor faţă de Euro.
Consolidarea portofoliului
În prezent, Sonae Sierra are 49 de centre comerciale operaţionale, 28 dintre acestea sunt situate în afara Portugaliei, respectiv în Spania (9), Italia (4), Grecia (1), Germania (3), România (1) şi Brazilia (10).
Compania are trei Centre Comerciale în construcţie, reprezentând o investiţie totală de aproximativ 280 milioane €: Uberlândia Shopping şi Boulevard Londrina, ambele în Brazilia şi Le Terrazze, în Italia. Şapte alte proiecte sunt în diferite faze de dezvoltare în Portugalia, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia.
Boulevard Londrina va avea o suprafaţă totală de 47.800 m², investiţia ridicându-se la 88 milioane € şi este programat pentru deschidere în anul 2012. Uberlândia Shopping, programat pentru deschidere în acest an, reprezintă o investiţie de 62 milioane €. De asemenea, două proiecte de extindere se află în curs de dezvoltare: Shopping Metropole şi Shopping Campo Limpo.
În Italia, pe lângă proiectul Le Terraze, cu o suprafaţă totală de 38.500 m², cu o investiţie de peste 125 milioane € şi programat pentru inaugurare în primul trimestru din 2012, Sonae Sierra analizează posibilităţile de extindere a Airone Shopping Centre, în oraşul Padova, un proiect ce presupune extinderea suprafeţei totale închiriabile cu 2.900 m².
Creşterea înregistrată de Sonae Sierra pe plan internaţional este în continuare consolidată de furnizarea de servicii de dezvoltare şi management pentru terţi, mai ales dată fiind expertiza extinsă a companiei în sectorul centrelor comerciale. Pe lângă pieţele unde deţine active, compania Sonae Sierra este deja activă în acest domeniu în Cipru, Serbia, Maroc şi Columbia.