Rezultate pentru trimestrul 3 al anului 2010
· EBITDA a crescut cu 13%, ajungând la 89,9 milioane €
· NAV a crescut cu 2%, ajungând la 1,25 miliarde €
· Vânzările de portofoliu au crescut cu 6,9% în Europa şi cu 24,6% în Brazilia (în reali)
· Nivelurile globale de ocupare au crescut cu 0,5%, ajungând la 96,4%
· Centrul comercial LeiriaShopping a fost achiziţionat de Sierra Portugal Fund la un preţ de 92 milioane €
Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale a înregistrat la sfârşitul trimestrului 3 al anului 2010 un Profit Net Total de 14,9 milioane €, reprezentând o creştere de 116% comparabil cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Evoluţia pozitivă a Profitului Net Total a fost legată în special de o creştere de 42% la nivelul Rezultatelor Directe. Valoarea Creată a fost pozitivă, fapt datorat unei bune performanţe operaţionale generale, în ciuda unei creşteri modeste a profitului în Portugalia şi în Grecia.
De fapt, Venitul Direct din Investiţii a înregistrat o creştere de 8% în comparaţie cu primele nouă luni ale anului 2009, mai ales datorită lărgirii portofoliului odată cu inaugurarea centrelor comerciale LOOP5 din Germania şi Manauara Shopping din Brazilia în 2009 şi a centrului comercial LeiriaShopping, din Portugalia în 2010.
EBITDA a înregistrat o creştere de 13%, ajungând acum la 89,9 miloane €, în comparaţie cu 79,7 milioane €, înregistrate în primele nouă luni ale anului 2009. Creşterea nu se datorează numai inaugurării centrelor comerciale menţionate anterior, ci rezultă şi din îmbunătăţirea eficienţei ca urmare a eforturilor continue şi pro-active de a limita creşterea costurilor în toate sectoarele Companiei.
Portofoliul Sonae Sierra a prezentat o performanţă pozitivă comparabil cu primele nouă luni ale anului trecut, cu o creştere a vânzărilor de 6,9% (+1.5% în termeni like-for-like) în Europa şi de 24,6% (+17,8% în termeni like-for-like) în Brazilia (în reali). În ceea ce priveşte suprafeţele închiriate, totalul a crescut cu 11,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (+4,8% în termeni like-for-like).
Rata de ocupare a portofoliului a rămas ridicată şi stabilă, înregistrând o valoare record de 96,4% la sfârşitul lunii septembrie 2010.
Indicatori valorici
Sonae Sierra măsoară performanţa în primul rând pe baza schimbărilor în Valoarea Activelor Nete (NAV), la care se adaugă dividendele distribuite. Compania calculează NAV conform liniilor directoare publicate în 2007 de INREV (European Association for Investors in Non-listed Real Estate Vehicles), asociaţie din care face parte şi compania Sonae Sierra.
Pe baza acestei metodologii, Sonae Sierra a înregistrat la 30 septembrie 2010 o valoare a indicelui NAV de 1,25 miliarde €, în creştere cu 2,0% faţă de valoarea înregistrată la sfârşitul anului 2009.
Valoarea Activelor Nete (NAV) |
|
|
sumele în € 000 |
30 sept 10 |
31 dec 09 (PF) |
|
|
|
NAV conform situaţiei financiare |
1.000.209 |
994.533 |
|
|
|
Reevaluarea dezvoltărilor la valoarea justă
|
19.136 |
14.519 |
Impozit amânat pe proprietăţi |
246.816 |
233.066 |
|
|
|
Fond comercial aferent impozitului amânat |
-37.347 |
-37.932 |
|
|
|
Valoare active |
24.623 |
24.310 |
|
|
|
NAV |
1.253.438 |
1.228.497 |
NAV pe acţiune (în €) |
38,55 |
37,78 |
Noi proiecte în construcţie şi un număr de acorduri de administrare a clădirilor şi leasing încheiate cu terţe părţi
Sonae Sierra continuă strategia de dezvoltare şi extindere, deşi şi-a adaptat calendarul de dezvoltare la evoluţia pieţelor financiare şi de retail.
În trimestrul 3 al acestui an, Sonae Sierra a marcat cu o reuşită finalizarea proiectului de renovare a zonei de restaurante a centrului comercial Centro Vasco da Gama (Lisabona, Portugalia) şi a demarat construcţia la Boulevard Londrina (Londrina, Brazilia), un centru comercial cu o suprafaţă totală de închiriat de 47.800 m2, reprezentând o investiţie de 97 milioane €, programat să fie inaugurat în 2012.
La încheierea primelor nouă luni din 2010, Sonae Sierra avea în construcţie trei noi centre comerciale şi alte şapte proiecte în diverse faze de dezvoltare în Portugalia, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia.
In prezent, Sonae Sierra dezvoltă în Italia centrul Le Terrazze din La Spezia, programat spre a fi inaugurat în trimestrul 3 al anului 2011, reprezentând o investiţie de peste 125 milioane €. Până în acest moment, 65% din suprafaţa totală de închiriat a fost deja contractată. În Brazilia, în afară de Boulevard Londrina, Sonae Sierra dezvoltă centrul Uberlândia Shopping (Uberlândia, programat spre a fi inaugurat în 2011 şi care se ridică la o investiţie totală de 62 milioane €.
Pe parcursul trimestrului 3 al acestui an, compania a semnat cu terţe părţi trei noi contracte de servicii de leasing şi/sau de administrare, reprezentând centre comerciale din Spania, Italia şi Grecia. Ca promotor în sfera serviciilor, Sonae Sierra oferă în prezent servicii de dezvoltare pentru proiectele unor terţe părţi din Portugalia, Italia, România, Cipru, Serbia, Maroc şi China.
Sonae Sierra vinde 100% din centrul LeiriaShopping către Sierra Portugal Fund (SPF) la preţul de 92 milioane €
SPF, creat în 2008 prin cumularea a opt centre comerciale din Portugalia, este încredinţat că centrul LeiriaShopping va contribui la obiectivul de a creşte capitalul şi profitul investitorilor prin investiţia într-un portofoliu de centre comerciale şi de petrecere a timpului liber de înaltă calitate, toate în Portugalia.
Prin această operaţiune, participarea Sonae Sierrra la SPF se ridică la aproximativ 47.5%. Tranzacţia reiterează ţelul Sonae Sierra de a mări ponderea activităţii de management al activelor, concomitent cu susţinerea investiţiilor prin parteneriate pe termen lung.
Recunoaşterea internaţională
În luna septembrie, Sonae Sierra a primit premiul „Best Retail Developer” pentru Portugalia, Spania şi Italia, decernat de Real Estate Awards, iniţiativă a revistei Euromoney, publicaţie internaţională de vârf în domeniul bancar şi economic.
Voturile pentru Real Estate Awards sunt exprimate de cititorii revistei care acordă premiul „Best Retail Developer” companiilor celor mai dinamice şi inovatoare în crearea unor oportunităţi de investiţii în segmentul retail.
{mosloadposition user9}