Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sonae Sierra a avut un Profit Net de 1.3 milioane de Euro

în prima jumătate a anului 2008

• Închirierea a crescut cu 4.5% faţă de prima jumătate a lui 2007
• Rezultate Directe de 34.9 milioane de Euro
• Lansarea fondului Sierra Portugal  plasat cu 49.692% la investitorii instituţionali internaţionali
• Valoarea activelor nete per acţiune a ajuns la 53.17 Euro Profitul net consolidat al Sonae Sierra, în prima jumătate a lui 2008, a fost de 1.3 milioane de Euro, în comparaţie cu profitul înregistrat în aceeaşi perioadă în 2007 – 163.7 milioane de Euro.  Această variaţie a profitului net este, în principal, influenţată de profiturile nete indirecte care au fost afectate negativ de creşteri în capitalizarea randamentelor pieţei în Europa.

Rezultatele directe ale companiei sunt în scădere, de la 44,2 milioane de Euro în prima jumătate a anului 2007, la 34,9 milioane de Euro în această perioadă. Această scădere este, în principiu, explicată de costurile financiare nete crescute, iar acest lucru se explică prin doi factori. Primul este cel de creştere a ratelor dobânzii în această perioadă, al doilea factor se referă la veniturile financiare non-recurente, legate de operaţiunile companiei în Brazilia. Astfel, în prima jumătate a anului 2007, compania a înregistrat câştiguri de 6,9 milioane de Euro din acţiunile de acoperire a operaţiunilor sale din Brazilia; în timp ce  în prima jumătate a anului 2008, a înregistrat o pierdere de 0,4 milioane de Euro.
În ceea ce priveşte rezultatele indirecte, compania a înregistrat o pierdere de 33,5 milioane de Euro în prima jumătate a anului 2008, în timp ce in aceeaşi perioadă a anului trecut, a avut  un câştig de 119,5 milioane de Euro. Acest rezultat indirect are două componente principale: pe de o parte, câştigurile realizate pe investiţii, pe de altă parte, valoarea investiţiiilor.

Evaluările proprietăţilor din data de 30 iunie 2008 au fost afectate de climatul negativ din prezent, predominant în proprietăţile de pe pieţele celor mai multe dintre ţările dezvoltate unde compania operează. Acest context a condus la o schimbare în sens ascendent de capitalizare a producţiilor aplicate în evaluările din aceste ţări, această creştere implicând o reducere a valorii proprietăţii respective. Pierderile înregistrate de companie au fost totuşi atenuate de câştigurile evaluare în Brazilia, o piaţă care nu a fost afectată de criză.

În cazul Sonae Sierra, creşterea randamentelor a condus la o reducere a valorii de investiţii în proprietăţi de 3,3% sau 126,6 milioane de Euro. Principalele efecte s-au simţit în Portugalia, care a suferit o pierdere de 60,9 milioane de Euro, şi Spania (o pierdere de 66,9 milioane de Euro), în timp ce alte ţări europene au avut o pierdere de 10,5 milioane de Euro, iar Brazilia a avut un câştig de 11,7 milioane de Euro. În termeni de modificări în ponderea medie a capitalizării randamentelor din portofoliu, aceste pierderi corespund cu o creştere de la un randament mediu de 0,16% în Portugalia şi de o creştere de 0,44% în Spania. Câştigurile din Brazilia corespund cu o reducere de 0,48% în ponderea medie a randamentelor.
Această pierdere potenţială de 126,6 milioane de Euro, rezultată din schimbări în rentabilitate, a fost în mod semnificativ atenuată printr-o evoluţie favorabilă la nivel de operare. Efectul combinat de modificări din proiecţiile din chirii, banii cheie, alte venituri nete şi cheltuielile de întreţinere şi de capital, a condus la o creştere a valorii proprietăţilor de 75,4 milioane de Euro.

Tot în această perioadă,  închirierile rezervate de companie au crescut cu 4,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007. Rata de ocupare medie în portofoliu a fost stabilă, ajungând la 96,3% din 30 iunie 2008 faţă de 96,5% din 30 iunie 2007.
Alţi doi factori care au contribuit la valoarea creată pe investiţii sunt reprezentaţi de furnizarea a 4,6 milioane de Euro pentru acoperirea pierderilor potenţiale în proiecte încă neîncepute şi de câştigul de 8,7 milioane de Euro, care corespunde cu partea sa din valoarea creată în Freccia Rossa (Brescia Italia), un centru comercial inaugurat în această perioadă, cu această sumă corespunzătoare diferenţei dintre costul proiectului şi evaluarea independentă.
Compania a înregistrat, prin urmare, o pierdere totală, în valoare creată pe investitii, de 47 de milioane de Euro – corespunzand procentului de 1,2% din investiţiile din proprietăţi.

Profitul net al companiei a atins 1,3 milioane de Euro. Profitul net atribuabil acţionarilor majoritari a fost de 17,5 milioane de Euro.

Valoarea Metrică
Compania îşi măsoară performanţa, într-o primă instanţă, pe baza modificărilor din valoarea activelor nete per acţiune (NAV), plus dividendele distribuite. În această perioadă, compania a decis să calculeze NAV-ul în funcţie de liniile directoare publicate în 2007 de către INREV (Asociaţia Europeană de Investitori în Vehicule Imobiliare non-enumerate), o asociaţie în cadrul căreia compania este membru.
Pe baza acestei metodologii, NAV-ul Sonae Sierra, din data de 30 iunie 2008, a fost 1,729 miliarde de Euro şi acest lucru corespunde cu 53,17 Euro pe acţiune.

Mai mult decat atât, compania utilizează un al doilea set de valoare metrică, veniturile operatoare nete (NOI) generate de activităţile sale de serviciu.

Activităţile de administrare a activelor şi proprietatilor indică o îmbunătăţire a performanţei: ca urmare a creşterii portofoliului manageriat.
Activităţile de dezvoltare arată o pierdere de 27,5 milioane de Euro – aceasta se compară cu un câştig de 10 milioane de Euro în aceeaşi perioadă a anului 2007. În această activitate, am înregistrat atât proiectul de dezvoltare a serviciilor şi a marjelor acumulate în proiectele în dezvoltare deţinute de către Sierra Develpment.

Rezultatul negativ din această perioadă are de a face cu al doilea element. Compania a ajustat în jos estimările de valoare creeată până la inaugurarea într-un număr de proiecte. Ca o consecinţă, compania a anulat marjele acumulate în perioadele anterioare cu privire la aceste proiecte.

Lansarea Fondului Sierra Portugal
Unul dintre elementele evidenţiate din primul semestru a fost lansarea Fondului Sierra Portugal (SPF) cu un capital de 300 milioane de Euro. SPF detine opt centre comerciale în funcţiune în Portugalia, cu o valoare totală de piaţă de 425 milioane de Euro, şi s-a angajat să achiziţioneze, atunci când a încheiat, trei proiecte în curs de dezvoltare şi care sunt estimate cu o valoare de piaţă de 235 de milioane de Euro.

Până la data de 30 iunie 2008, societatea a plasat deja 49,692% din capitalul fondului cu investitorii instituţionali internaţionali. Deoarece acesta deţinea mai mult de 50% din fond, compania a consolidat-o în întregime în conturile primului semestru.

În iulie 2008, compania a încheiat un loc suplimentar de plasare a fondului şi poziţia sa a fost redusă la 42,003%. Ca o consecinţă, Sonae Sierra va consolida fondul, în perioadele ulterioare, pe o bază proporţională.
Cu această operaţie, Sonae Sierra si-a reînnoit obiectivul de creştere a activităţilor de management a activelor prin crearea de parteneriate pe termen lung cu investitorii instituţionali.

Portfoliul în dezvoltare
Strategia de expansiune Sonae Sierra continuă, cu o dezvoltare semnificativă a portofoliului de proiecte în diferite faze de execuţie, combinate cu noile oportunităţi de afaceri pe pieţele în care compania are deja o prezenţă sau chiar pe pieţele noi.

În Brazilia, Sonae Sierra are acum trei centre în diferite etape de dezvoltare. Situat în Londrina, la Parana, centrul comercial şi agrement Boulevard Londrina reprezintă o investiţie de circa 53 de milioane de Euro, fiind programat să fie inaugurat în martie 2010. Al 12lea centru de agrement şi cumpărături în Brazilia, situat în municipiul Uberlândia, la vest de Minas, de stat, este programat pentru a fi inaugurat in 2010. Această dezvoltare reprezintă o investiţie de aproximativ 43,5 milioane de Euro. Inaugurarea a Manaura Shopping, în Manaus, este programată pentru primul semestru din 2009.

În România, Sonae Sierra si Caelum Development au stabilit un parteneriat de 50:50 pentru dezvoltarea Parklake Plaza, unul dintre cele mai mari centre comerciale din Europa, situat în Bucureşti, România, şi programat pentru deschidere în aprilie 2011. Cu o suprafaţă totală de închiriat de 110.000 de metri pătraţi, Parklake Plaza, reprezintă o investiţie de 591 milioane de Euro.
Sonae Sierra Rockspring a anunţat în cursul primului semestru că Panteonul Plaza, cel mai mare centru de cumparaturi şi de agrement, în Tesalia, Grecia Centrală, îsi va deschide porţile publicului larg în data de 23 octombrie 2008. Dezvoltarea centrului avansează rapid, astfel încât mai mult de 85% din totalul suprafeţei de închiriat a fost deja închiriată.

În aprilie, Sonae Sierra a inaugurat Freccia Rossa, primul său centru de cumparaturi şi agrement în dezvoltare în Italia. Situat in Brescia, centrul reprezintă un total de investiţii de 144 de milioane de Euro cu un parteneriat între Sonae Sierra (50%), AIG Global Real Estate Investment Corp (40%) şi Brescia Coimpredil (10%). Cu o suprafaţă totală de închiriat de  29.700 de metri pătraţi, Freccia Rossa este cel mai mare centru urban de cumpărături din Italia.
În Spania, Sonae Sierra a anunţat inaugurarea extinderii centrului de cumpărături şi agrement Plaza Mayor din Malaga ce va avea loc în data de 30 septembrie. Data de deschidere oficială a fost anunţată în timpul ceremoniei de livrare a cheii pentru 58 de noi centre de beneficiari. Extinderea Plaza Mayor va adăuga suprafeţei totale de închiriat încă 18.800 de metri pătraţi, pentru o investiţie de 58 de milioane de Euro.

Premii Naţionale şi Internaţionale
Alexa, primul centru de cumpărături şi agrement dezvoltat de Sonae Sierra, în Germania, a fost distins cu "Silver Award" de la prestigiosul ICSC Solal Marketing Awards 2008 la categoria " Grand Opening, Anniversary, Refurbishment or Extension", un premiu pentru Consiliul Internaţional al Centrelor Comerciale (ICSC). În acelaşi timp, Sonae Sierra a fost, de asemenea distinsă de către revista RLI – Retail International & Leisure – cu premiul "dezvoltatorul RLI al anului", la RLI Global Awards 2008, premiile anuale prestigioase din această publicaţie britanică. Pe plan naţional, ziarul "Jornal Construir" a acordat de asemenea un premiu pentru Sonae Sierra, la premiile "Construir 2007", cu premiul "Cel mai bun dezvoltator imobiliar".

Bucuresti, 04.08.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.