SomProduct România inaugurează cel mai mare magazin de mobilier și decorațiuni, un concept de peste 2500 mp care aduce împreună branduri cu tradiție, recunoscute la nivel internațional. Investiția se ridică la aproximativ 1 milion de euro și face parte din planul de extindere a businessului pentru următorii 10 ani.
Extinderea și evoluția businessului
În industria Home&Deco se resimte o mare nevoie a clienților de a avea contact multisenzorial cu produsele pe care le vor integra în locuință, mai ales atunci când vine vorba de mobilier greu. Investiția într-un spațiu de expunere generos, situat în Florești, la 12 km de Cluj-Napoca, face parte din planul de extindere a businessului pentru următorul deceniu. Compania are în vedere deschiderea de magazine în mai multe orașe din România, precum și gestionarea a cât mai multe spații de depozitare pentru a facilita transportul și livrarea rapidă a produselor.
“În 2018 am început cu un depozit de aprox. 2200 mp la Baia Mare, un an mai târziu ne-am relocat la Cluj într-un spațiu de 5500 mp, iar astăzi activăm în peste 10.000 mp. Echipa CTPark, în frunte cu Ana Dumitrache și Andrei Koszti, a fost liantul de care aveam nevoie în procesul nostru de dezvoltare. Un partener de încredere, flexibil și orientat către nevoile clienților, CT Park a reușit să găsească spațiile potrivite nevoilor noastre, așa că nu putem decât să le fim recunoscători și să îi felicităm pentru profesionalismul de care au dat dovadă în acești ani”, a precizat Sergiu Cadar, fondatorul SomProduct.
SomProduct își propune să devină cel mai mare brand Home&Deco din România în următorii 3-5 ani, cu peste 500.000 clienți tratați anual. Pentru că se dezvoltă ca un Brand Setter pe toate categoriile de Mobilier și Decorațiuni, compania investește constant în dezvoltarea gamei de produse, colaborează cu furnizori de top din Europa, arhitecți și designeri, precum și cu o echipă creativă, cu viziune, care creează produse private label și se ghidează după cele mai noi trenduri.
SMP COURIER – companie de curierat specializă în livrarea de mobilier greu
Având o experiență de peste 13 ani în livrarea de mobilier voluminos, SomProduct a pus bazele unei companii de curierat proprii, în cadrul grupului SomProduct, specializată pe transportul cu 2 persoane, direct la client în casă. SMP Courier a venit ca un răspuns la nevoile din piață, rezolvând atât o necesitate internă, cât și o problemă la nivel național pe care majoritatea retailerilor din piața de profil o întâmpină: livrarea articolelor de mobilier voluminoase (canapele, colțare, paturi, mese, scaune, seturi de mobilier) care necesită o manipulare cu cel puțin 2 persoane.
Comenzi și produse excentrice
Somproduct.ro are peste 90.000 de articole Home&Deco inserate în magazinul online și își propune, pe termen mediu și lung, să reușească o livrare rapidă, în 24 de ore, a 95% din produsele aflate în stoc. Cele mai vândute produse fac parte din categoria pieselor de mobilier greu, până în prezent, cea mai mare comandă înregistrată în magazinul online fiind de 60.000 lei.
Compania se adresează unui public larg, astfel din magazin se poate cumpăra un pat cu 700 de lei, dar și unul cu câteva zeci de mii de euro. Unul dintre produsele vedetă este salteaua Couture Louange (Baby Camel) din gama Luxury care, împreună cu patul, are un preț de vânzare de 40.000 euro. Ea face parte din portofoliul brandului Treca, este confecționată din produse 100% naturale: baby camel, mătase, are un sistem de suspensie premium, broderie realizată exclusiv manual, multe dintre elementele folosite în confecționarea ei fiind patentate de către producător.
Impactul conflictului din Ucraina asupra vânzărilor
Sectorul de e-commerce din România a cunoscut o creștere vizibilă în anul 2021, contextul pandemic fiind unul favorabil pentru industria Home&Deco. Obiceiurile de consum s-au modificat, iar volumele de tranzacționare au suferit fluctuații: de la creșteri între 50% și 100%, la scăderi drastice în timpul relaxării condițiilor de călătorie.
Izbucnirea războiului din Ucraina a impactat achizițiile online în zona de mobilier și decorațiuni, comportamentul consumatorilor fiind dictat de îngrijorarea față de conflictul din țara vecină, iar a retailerilor de problemele de pe lanțul de aprovizionare și de creșterile de preț necontrolate.
“Retrăim momente similare cu cele de la declanșarea pandemiei. În primele 2 săptămâni, odată cu mediatizarea conflictului militar, piața a scăzut drastic, cu aproximativ 30%, apetitul clienților fiind direct proporțional cu îngrijorarea resimțită. Astfel, dacă tensiunile pe plan geo-politic vor crește în vecinătatea țării noastre, ne așteptăm ca volumul comenzilor să scadă. Cea mai mare îngrijorare a noastră este, însă, creșterea necontrolată, în această perioadă, a prețurilor de achiziție: între 15% și 30%”, a precizat Sergiu Cadar, fondatorul SomProduct.